“TÜM İHTİYAÇLARI TEK ÇATI ALTINDA KARŞILAYAN KAPSAMLI BİR EKOSİSTEMİZ”

Kullanıcı deneyimini mükemmelleştirme odaklı çalışarak otomotiv ticaret ve hizmetlerinde faaliyet gösteren, yenilikçi ve güvenilir teknoloji platformu olma özelliğini koruyan arabam.com, anında araç alım sistemi Trink sat, arabam.com oto ekspertiz, arabam kaç para, arabam garaj ve arabam tedarik gibi yeni nesil çözümleriyle büyük bir ekosistemi yönetiyor. Süreçlerin tüm adımlarında kullanıcılarının yanında yer alan şirket, dijital dönüşüm dahil pek çok konuda sektörüne öncülük ediyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlarken ikinci el araç piyasasının geldiği nokta hakkında bilgileri de aktaran arabam.com CEO’su Önder Oğuzhan, ÖTV matrah düzenlemeleri ve vergi değişikliklerinin etkisini anlatıyor.

arabam.com’u kısaca tanıyabilir miyiz? Kullanıcılara sunduğunuz hizmetler ve sağladığınız kolaylıklar neler?

Türkiye’nin otomobil dikeyindeki ilk online ilan platformu olan arabam.com 2000 yılında kuruldu. 2016 yılında ise sektörünün lideri pek çok şirketi portföyünde bulunduran iLab bünyesine katıldı. arabam.com olarak internetten araç almayı, satmayı ve kullanmayı çok daha güvenilir, kolay ve konforlu kılmak üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Kurulduğumuz günden bu yana sektördeki dijital dönüşümün öncülerinden biri olduk. Bugün arabam.com yalnızca bir ilan platformu değil, Trink sat, oto ekspertiz, arabam kaç para ve Garaj gibi hizmetlerimizle kullanıcılarımızın araçla ilgili tüm ihtiyaçlarını tek çatı altında karşılayan kapsamlı bir ekosisteme dönüştü.
Kullanıcılar araçlarının güncel piyasa değerini yapay zeka destekli sistemimiz “arabam kaç para” ile kolayca öğrenebiliyor, ilan vererek alıcılarla buluşabiliyor. “Trink sat” hizmetimiz ile araçlarını hızlı, güvenli ve zahmetsizce satabiliyorlar. Ayrıca Türkiye’nin pek çok noktasında sunduğumuz ekspertiz hizmetimizle detaylı araç kontrollerini sağlıyoruz. Mobil uygulamamız üzerinden sunduğumuz Garaj hizmetimizle kullanıcılarımız araç geçmişlerini takip edebiliyor, muayene ve bakım hatırlatmalarını görebiliyor ve tüm araç bilgilerini tek bir yerden yönetebiliyor. Kısacası arabam.com olarak, alım-satım sürecinin her adımında kullanıcılarının yanında olmayı sürdürüyoruz.

arabam.com verilerine göre ilanlarda en çok tercih edilen marka ve modeller hangileri oldu? Kullanıcı tercihlerinde hangi kriterler öne çıkıyor?

İlanlarda genellikle satışı kolay olan markalar ve modeller öne çıkıyor. Marka bazında Fiat, Renault, Ford, Volkswagen ve Opel öne çıkarken; model bazında Clio, Megane, Egea, Corolla ve Astra dikkat çekiyor. Kullanıcılar özellikle 5 yaşa kadar olan ve düşük kilometreli araçlara ilgi gösteriyor. Ayrıca otomatik vitesli araçların payında artış gözlemliyoruz. Yakıt tercihlerinde hibrit ve elektrikli araçların yükselişi var. LPG’li araçların payı ise giderek azalıyor. Genel olarak fiyat, model yılı, yakıt tipi ve vites türü kullanıcıların en çok dikkate aldığı kriterler arasında yer alıyor.

ÖTV matrah düzenlemeleri ve vergi değişiklikleri, araç fiyatlarını ve tüketici tercihlerini nasıl şekillendirdi?

ÖTV’de yapılan düzenlemelerle birlikte daha önce düşük vergi diliminde olan araçların çoğu artık yüzde 70-80 dilimlerine girdi. Bu da araçların fiyat farklarını azalttı. Fiyat farkı daraldıkça tüketicilerin daha üst segment araçlara yönelme eğilimi oldu. Piyasa genelinde fiyat artışına yol açacak bir durum bulunmuyor. Yalnızca alt segmentlerde ucuz araç seçenekleri azaldı

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.