“ÜLKEMIZIN INSURTECH BAYRAĞINI TAŞIYORUZ”

Müşteri ihtiyaçlarını en iyi şekildekarşılayabilecek teknolojilere yatırım yaparak sektör liderliğini başarıyla sürdüren Sigortam.net, bugün ülkemizin en büyük insurtech markası konumunda.Dönüşümü, teknolojiye ve insan kaynağınayaptığı yoğun yatırımlarla daha teknoloji vedaha müşteri odaklı olmak için değerlendiren şirket, 23 yıllık tecrübesiyle sektörün değişiminde önemli rol oynuyor. İnovatif ürünve hizmetleriyle müşterilerini tüm sigortaihtiyaçlarında destekleme hedefiyle geleceğe yatırım yapan Sigortam.net’in CEO’suBora Uludüz, Business Türkiye’nin sorularınıyanıtlarken, “Startup Market” iş birliğiyle hazırladıkları insurtech raporu hakkında bilgilerde veriyor.

Sigortacılar ve sigortalılar için riskleri minimuma indi- ren, avantajlar ve kolaylıklar sağlayan sigorta teknolojileri(insurtech), inovatif çözümleriyle dünyada ve ülkemizdehızla büyüyen bir alan yaratıyor. Insurtech’lerin sigortasektörüne etkileri nasıl? Dünyada ve Türkiye’de büyüme- leri nasıl gidiyor?

Günümüzde start-up dünyasındaki en önemli büyümealanlarından birini finansal teknolojiler (fintech) oluş- turuyor. Global olarak güçlü bir fintech pazarı ve bü- yüme potansiyeli var. Fintech çatısı altındaki en önem- li ve en yüksek potansiyele sahip dikeylerden biri iseinsurtech olarak adlandırdığımız sigorta teknolojileri.Fintech ekosisteminin parlayan yıldızı olarak gördüğümüzinsurtech, sigorta sektöründeki tüm paydaşların yaşamları- nı kolaylaştıracak ve riskleri en aza indirecek tüm inovatifçözümleri bünyesinde barındırıyor.Global olarak baktığımızda, insurtech dünyasının oldukçahareketli olduğunu ve dikkat çekici girişimlerin bulunduğu- nu görüyoruz. Bugüne kadar insurtech alanında Amerika,Avrupa ve Asya’da 30’u aşkın unicorn ortaya çıktı. Türkiye’deise bu alan, fintech çatısı altındaki dördüncü büyük dikeyolarak dikkat çekiyor.Sigortam.net olarak ülkemizin insurtech bayrağını taşıyanmarkası konumunda bulunuyoruz ve insurtech dikeyindepenetrasyonu artırmak, en öncelikli hedeflerimiz arasındayer alıyor. Bu alandaki girişimlerin artması, rekabetin büyü- mesi gerektiğine, bu sayede toplam değer zincirinde tüketi- cilerin yararlanabileceği pek çok hizmetin hayata geçeceğineinanıyoruz. Bu bakış açısıyla insurtech dünyasının detaylı bir fo- toğrafını çekmek üzere “Startup Market” iş birliğiyle birinsurtech raporu hazırladık. Rapordaki veriler, sektö- rün potansiyelini çok net olarak ortaya koyuyor. Küreselinsurtech pazar büyüklüğünün 2028 yılına kadar yüzde48,8’lik yıllık bileşik büyüme oranı (CAGR) elde etmesi ve2028’e kadar 60 milyar doları aşması bekleniyor. Başka araş- tırmalar da aynı potansiyele işaret ediyor. Örneğin, danış- manlık şirketi Juniper Research, insurtech’lerin prim üre- timinin 2025’e kadar 566 milyar doların üzerine çıkacağınıve küresel sigorta primlerinin yüzde 8’ini karşılayacağınıöngörüyor. 2020’de bu rakamın 250 milyar dolar olduğunudüşünürsek, 5 yılda yüzde 123’lük bir artış yaşanması bek- leniyor. Oldukça hareketli olan bu sektörde, 2022 yılının ilk6 ayında toplam 203 anlaşmada 4,49 milyar dolarlık yatırımgerçekleşmiş olması, potansiyelin büyüklüğüne işaret ediyor.Insurtech dünyası ilk olarak ABD merkezli bir büyümesergiledi. ABD, rekabetçi pazarı ve girişimci ruhu ne- deniyle oldukça başarılı olarak değerlendirilen bin 370insurtech şirketi ile küresel insurtech pazar payının yüz- de 44’ünü elinde bulunduruyor. Onu, 313 insurtech ileBirleşik Krallık izliyor. Almanya’da 130, Türkiye’de ise 93insurtech bulunuyor.Ancak bazı çalışmalar, son dönemde ABD dışındakiinsurtech sayısının artma trendinde olduğunu gösteriyor.Türkiye, fintech pazarı ve girişimcilik açısından çok güçlütemellere sahip bir ülke. Buradaki trendden yararlanarakglobal anlamda aldığımız payı artırmak üzere insurtech ala- nındaki yatırımlara odaklanmanın önemli olduğuna inanı- yoruz. Sigortam.net olarak oluşturduğumuz rol modelle vesüregelen yatırımlarımızla yenilikçi teknolojileri destekliyo- ruz. Bunun yanında bu alana daha fazla yatırım yapılması,kuluçka ve hızlandırma programları ile bu alandaki girişim- cilere destek sağlanmasını önemli buluyoruz.Mevcut yatırımlara baktığımızda, 2022 itibarıyla tüketicilereesneklik, rahatlık ve kontrol imkanı, sigortacılara ise maliyetoptimizasyonu sunan ödeme çözümleri üretmeye yönelikçalışmaların yükselişe geçtiğini görüyoruz. Sektörün genelolarak teknolojik gelişmelere uyum hızının artması, müş- terilere daha fazla dijital çözüm sunulmaya başlanmasınısağladı. Diğer bir eğilim de hızla ölçeklenen bulut tabanlıhizmetler başta olmak üzere dönüştürücü XaaS (hizmet ola- rak her şey) yatırımlarına ve ortaklıklarına yönelim olarakdikkat çekiyor.Insurtech dünyasının gelişiminde kilit rol oynayan tekno- lojiler arasında insandan kaynaklanan hataların çoğunubertaraf etmek açısından robotik süreç otomasyonu (RPA)ve yapay zeka öne çıkıyor. Yapay zeka ve makine öğrenimiile otomatikleştirilebilen çok sayıda manuel işlemi kullanansigorta sektörü, özellikle bu alandaki yatırımlara yoğunlaşı- yor. 2019’da 37 milyar dolar olan sigortacılıktaki yapay zekaharcamalarının 2023’te 97,9 milyar dolara ulaşması bekleni- yor. Insurtech’lerin yükselişi, sigorta şirketlerinin gelecektekiçalışma şekillerini etkileme potansiyeli barındırıyor. Bununfarkında olan sigorta şirketleri de bu alandaki yatırımlarınıartırıyor. Amerikan danışmanlık firması Gartner’a göre, si- gorta şirketlerinin yüzde 51’i yapay zeka teknolojilerine ya- tırım yapıyor.

Sigortam.net olarak siz alanınızda neler yapıyorsunuz?Dönüşüm sürecinizde hangi noktalara önem verdiniz?Önümüzdeki dönem için hedefleriniz nasıl olacak?

2000 yılında kurulan Türkiye’nin ilk ve lider dijital sigortaplatformu olarak bugüne kadar 9 milyon müşterinin hayatı- na dokunduk ve ilk günden bu yana güven üzerine inşa etti- ğimiz yapıda büyümemizi sürdürdük. 2021 yılında başlayıp,2022 yılında devam eden önemli bir değişim sürecinden geç- tik. Bu yola çıkarken vizyonumuzu, “Müşterinin Şampiyonu”olmak şeklinde belirledik. Bu kapsamda tüm ürün ve süreçlerimizi sıfırdan ele alarak daha teknolojik ve daha dijital birSigortam.net için önemli adımlar attık ve yeni yatırımlarımı- zı hayata geçirdik. Hem teknolojimize hem insan kaynağımı- za yaptığımız yoğun yatırımların sonucunda çok daha tek- nolojik, yenilikçi, genç, ilham verici ve daha müşteri odaklıbir şirkete dönüştük. Bu dönüşüm, bizi daha yalın, anlaşılır,değişen müşteri ihtiyaçlarına anında çözüm üreten, etkile- şimli ve yenilikçi yapıya getirdi. Günümüzde beklentileri vememnuniyet çıtaları çok daha yüksek noktaya ulaşan müşte- rilerimiz için satış süreci kadar satış sonrası deneyimi iyileş- tirmeye de odaklandık. Bu konuda iyileştirme sağlamak içinyeni fonksiyonları hayata geçirmeye başladık.23 yıllık tecrübemizle sektörün önde gelen 25 sigorta şirketi- nin onlarca farklı ürününü müşterilerimize en anlaşılır şekil- de sunuyoruz. Satış sonrasında ise müşterilerimize 7/24 mu- hatap bulacakları vaadinde bulunduğumuz, hasar anlarında3 saniye içinde telefonlarına yanıt alabildikleri bir sistem inşaederek, hep yanlarında yer aldığımız bir noktada bulunuyoruz.Kasko, Zorunlu Trafik Sigortası, Tamamlayıcı Sağlık Sigorta- sı, Özel Sağlık Sigortası, DASK, Konut Sigortası, Cep TelefonuSigortası gibi ihtiyaçlarında müşterilerimiz bir tık ile bizeulaşabiliyor. Ürün portföyümüzü her geçen gün zenginleş- tiriyoruz. Kısa süre önce hizmetlerimize Evcil Hayvan Sigor- tası’nı ve Seyahat Sağlık Sigortası’nı da ekledik.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.