“ÜRETİM KAPASİTEMİZLE LÜKS ERKEK MODASINDA TÜRKİYE VE AVRUPA LİDERİYİZ”
Süleyman ORAKÇIOĞLU – Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı
Türk moda sektörünün öncüsü olma sorumluluğuyla uluslararası arenada bayrağımızı başarıyla dalgalandıran Orka Holding, gerçekleştirdiği fabrika yatırımlarıyla ülke ekonomisine ve istihdama değer katmaya devam ediyor. 947] Yerli üretime verdiği önemle sektörüne öncülük eden şirket, moda endüstrisinde rekabetin kurallarını yeniden yazıyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, fabrika yatırımlarının yanı sıra bizlere yerli üretime verdikleri önemi ve önümüzdeki döneme ait yol haritalarını aktarıyor.
► Giresun’da ikinci fabrikanızın açılışını ve üçüncü fabrikanızın da temel atma törenini gerçekleştirdiniz. Öncelikle teknoloji odaklı yeni fabrikanız hakkında bilgileri alabilir miyiz?
Her şeyden önce yeni yatırımlarımızla dünya moda endüstrisindeki üretim ve ihracat gücümüzü daha da pekiştirdik. İkinci fabrikamızın faaliyete başlamasıyla birlikte yıllık 2 milyon 300 bin adet üretim kapasitesine ulaşarak lüks erkek modasında Türkiye ve Avrupa’nın en büyüğü olduk. İlk olarak 2004 yılında Giresun’da Giteks ve Giysun A.Ş. firmalarımız ile üretim yapmaya başladık. Bu yıl yine Giresun’da 23 Mayıs’ta açılışını yaptığımız, yüzde 100 sürdürülebilirlik felsefesiyle inşa edilen, yapay zeka destekli ve robotik teknolojiye dayanan ikinci fabrikamızda erkek takım elbise, palto, yelek, pantolon ve gömlek üretimi yapılıyor. Yeni fabrikamızda hem kendi markalarımıza hem de dünyanın önde gelen 27 markasına 1 milyon 320 bin adet gömlek, 580 bin pantolon, 400 bin adet takım elbise olmak üzere yıllık toplam 2 milyon 300 bin adet üretim ve ihracat gerçekleştirmeye başladık. Yeni fabrika ile kapalı üretim alanımız 22 bin 500 metrekareye çıktı.
► Yeni tesisinizin bölgeye sağlayacağı ekonomik ve sosyal katkılar neler olacak? Özellikle istihdam anlamında hedefleriniz neler?
Temelini attığımız üçüncü fabrikamız Ocak 2026’da hizmete açılacak. Yatırım bedeli yaklaşık 750 milyon TL olan her iki fabrikamızda bin 150 ek çalışanın eklenmesiyle Giresun’da toplamda 2 bin 250 kişiye istihdam sağlayacağız. Yeni yatırımlarımızda üretim anlayışımızın temelini oluşturan ve çalışanlarımızın yüzde 80’ini oluşturan kadın istihdamına verdiğimiz önemi bir kez daha vurguluyoruz. 962] Çünkü toplumsal refah ve kalkınmanın sürdürülebilirliği için kadınların tam ve eşit katılımı bizim için vazgeçilmez. Kadın istihdamı, ekonomik büyümenin hızlanması ve cinsiyet eşitliğinin sağlanması açısından kritik öneme sahip. İş gücüne katılan tüm kadınlar sadece ekonomik bağımsızlıklarını kazanmıyor, aynı zamanda hane halkı gelirlerini yükselterek hem üretime hem de tüketime canlılık sağlıyor. Ayrıca, kadınların farklı bakış açıları ve yetenekleriyle iş yerlerinde inovasyonu ve verimliliği artırarak rekabet gücünü yüksek tuttuğunu görüyoruz. Bu doğrultuda ağırlıklı kadın çalışanlarımız olmak üzere yeni fabrikadaki çalışanlarımızın tamamına altı aylık yoğun bir mesleki eğitim sonrası iş garantisi veriyoruz. Bu vesileyle bu süreçte eğitime katkı ve desteklerini esirgemeyen İŞKUR Genel Müdürü Samet Güneş, Giresun İŞKUR İl Müdürü Mustafa Sarı’ya ayrıca teşekkür ederim.
► Orka Holding olarak yerli üretime verdiğiniz önem sektöre nasıl yansıyor? Bugün gelinen noktada bu stratejinin gerek şirketinize gerekse sektöre katkıları neler oldu?
Başlıca yansıması ve katkısı öncelikle istihdam diyebiliriz. Ülkemizin genel ekonomik döngüsüne katkı sunarken, küresel dalgalanmalara karşı daha dayanıklı bir yerel tedarik zinciri oluşturmaya ve geliştirmeye olanak sağlıyoruz. Bu aynı zamanda sürdürülebilirlikten inovasyona, dijitalleşmeden maliyet avantajlarına kadar sektörümüzün küresel rekabet gücünün artmasına ve kalite standartlarına uyumlu hale gelmesine ivme kazandırıyor. Orta ve uzun vadede ise gerek markalarımızın gerekse ülkemizin imajına ve moda endüstrimizin gelişmesine olumlu yönde katkı sunuyoruz.
► Gelecek dönemde hem yurt içi hem de yurt dışı yatırımlar açısından yol haritanızda neler var? Sürdürülebilirlik ve teknoloji bu yatırımların içinde nasıl bir yer tutuyor?
Öncelikle tüm markalarımızın üretim süreçlerinde sürdürülebilirlik ilkelerine bağlıyız. Etik çalışma koşullarından şeffaf tedarik zincirleri oluşturmaya kadar sürdürülebilirlik bizim için olmazsa olmaz. Aynı zamanda güçlü bir fiziksel ve dijital varlık için dijitalleşme ve e-ticarete uzun yıllardır yatırım yapıyoruz. Fiziksel mağazalarımızın yanında online satış kanallarımız, mobil uygulamalarımız ve sosyal medya hesaplarımız, ileri düzey CRM altyapılarımız, yapay zeka destekli ürün yönetim sistemlerimiz ve veri analizi araçlarımız sayesinde yüksek teknolojiyi etkin şekilde süreçlere entegre ederek müşterilerimize kusursuz bir alışveriş deneyimi sunuyoruz.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.