Dünya standardındaki üretim anlayışı, yenilikçi ve kaliteli ürünleri ve geniş vizyonuyla sadece Türkiye’de değil küresel piyasalarda da pazarı yönlendiren Vestel, dünyaya teknoloji ihracı alanında Türkiye’nin simgesi ve gururu olmayı sürdürüyor. Marka olarak sürdürülebilir işler ve yaratıcı işler yapmaya odaklandıklarını aktaran Vestel Pazarlama İletişimi & Perakende Pazarlama Grup Müdürü Feza Turunçoğlu, pandemi sonrası pazarlama stratejilerinde beklenen değişimleri, sosyal sorumluluk projelerinin önemini ve gelecek dönemler için öngörülerini paylaşarak sorularımızı cevapladı

Türkiye’nin dayanıklı tüketim malları sektöründeki teknoloji devi Vestel’de göreve başlamanızdan sonra sizinle birlikte şirketin pazarlama stratejilerinde ne gibi değişiklikler gerçekleşti?
Masanın diğer tarafında uzun yıllar görev yapan bir reklamcı iken, bir gün sanırım sektörü başladığımdan 20 sene sonra artık yeter dediğimde karşımıza Vestel çıktı. İyi ki de çıktı. Reklam ajansı günlerini aratmayacak kadar temposu yoğun, yenilikçi işlere açık, yapılanı değil; yapılmayanı yapmaya ve fark yaratmaya meraklı bir marka Vestel. Bir reklamcının hayali olan bir marka. Projeleri hayata geçirdikçe & ödüller aldıkça daha fazlasını yapmak için heyecanınızın arttığı bir marka. Bunu sadece biz çalışanlar değil, birlikte proje ürettiğimiz & çalıştığımız ajanslarımız da söyler. Pazarlama ve İletişim bireysel bir iş değil, ekip çalışması ile hayata geçirilen projelerin değeri büyük. Fikir fikri açtığında ortaya çıkan işler daha keyifli oluyor. Bu nedenle benden öncesi ve sonrası için bir şey söylemem doğru olmaz. Önemli olan, pazarı koşullarını ve tüketiciyi iyi okumak, trendleri takip etmek, tekrara düşmemek, fark yaratan hizmetleri öne çıkarmak ve bunu yaparken de kreatif çıtayı hep yüksek tutmak.

“Vestel kendisiyle yarışan bir marka. Her zaman, her işimizde pazardaki başarının yanı sıra yaratıcılık çıtasını yukarıda tutmaya özen gösteriyoruz.” diyorsunuz. Peki yaratıcılık çıtasını üste tutmak için nasıl bir iletişim planı kurguluyorsunuz?
İyi bir ekibimiz var ve kreatif çıtası yüksek ajanslar ile çalışıyoruz. İşlerimizi hayata geçirirken fark yaratmak, yenilikçi olmak en önem verdiğimiz hususlar. Az ile yetinmiyoruz diyebilirim, hem kendimizi hem de ajanslarımızı zorluyoruz. Vestel ekibi olarak çok okuyoruz, sadece Türkiye’yi değil Dünya’yı takip ediyoruz. Webinar’lara katılıyor trendleri pek çok kurumdan önce hayatımıza alıyoruz. Sosyal medyayı dinliyoruz, tüketicilerimizin söylediklerinden kendilerimize ödevler çıkartıyoruz. Hangi pozisyonda olursak olalım öğrenmek hepimizin en büyük tutkusu.

Pandemi ile hızlanan dijital dönüşüm hakkında ne düşünüyorsunuz sizce etkileri nasıl olacak? Pazarlama iletişiminde dijital kanallara yatırımlarda nasıl bir artış öngörüyorsunuz?
Pandemi etkisi ile birlikte kullanıcıların hem içerik tüketme hem de alışveriş alışkanlıkları farklılık göstermeye başladı. Daha çok evde zaman geçirilmesi nedeniyle kullanıcıların offline ve online kanallarda daha uzun süreler içerik tüketmesi, markaların da onlara ulaşma alanlarını genişletti. Gündem nedeniyle satın aldığı ürün ve hizmet tercihlerinde değişiklikler yaşayan tüketicilerin; elektronik, beyaz eşya ve küçük ev aletleri ürünlerine olan ilgisinin arttığını gözlemliyoruz. Dijital pazarlamanın anlık optimizasyonlarla daha verimli hale gelmesi geleneksel medyadan en çok ayrışan özelliğiydi. Tüketicinin offline kanaldan satın alma alışkanlığı daha öne çıktığı için, araştırma evresinde dijitalde tüketicinin karşısına çıkmak, yeterli ürün-hizmet detayını sunmak çok kıymetliyken; bugünün koşullarında o alışverişin son adımı olan satın alma ve satış sonrası destek süreçleri de dijitale taşındı. Her adım için tüketicinin tepkisini ölçerek, test ve öğrenme kurgusunu uygulayarak en iyi senaryoyu yaratma imkanınız oluyor. Tüm bunlar ile birlikte tüketici yolculuğunu zenginleştirebiliyor ve yeni öğretiler yaratabiliyorsunuz Markaların yıllardır dijitalleşme sürecine dair tüm bilgileri, birikimleri ani bir şekilde sınanmış oldu. Buna hazırlıklı olan markalar dijitalin bu kadar önem kazandığı dönemde bunun ekmeğini yedi, olmayanlar dersler çıkardı… Hem tüketici hem markalar dijital pazarlamanın hızı, ölçümlenebilirliği, optimizasyon olanakları, çok hızlı reaksiyon alınabilir oluşu gibi önemli faydalarını deneyimledi.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.