“YAPI KREDİ BANKO İLE TİCARETTE KÖKLÜ BİR DÖNÜŞÜM BAÅžLATIYORUZ”
Cahit ERDOÄžAN – Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı
Ülkemizin köklü bankalarından Yapı Kredi, fark yaratan projesi Yapı Kredi BANKO ile güçlü bir dönüşümü baÅŸlatarak liderliÄŸini baÅŸarıyla sürdürüyor. Sade ve kolay bir iÅŸleyiÅŸe sahip projeyle tüzel müşterilerine birçok kolaylığı bir arada sunan banka, dijital bankacılık alanındaki yatırımlarıyla da ülke ekonomisine deÄŸer üretmeye devam ediyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan ve Yapı Kredi BANKO’yu tüm detaylarıyla aktaran Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Cahit ErdoÄŸan, teknolojiyle yarattıkları hizmetleri ve gelecek vizyonlarını bizlerle paylaşıyor.
â–º Ülkemizin öncü bankalarından biri olarak fark yaratan bir projeye imza attınız ve yeni nakit yönetimi çözümünüz Yapı Kredi BANKO ile tüzel müşterilerinize dijital ve yepyeni bir ödeme yöntemi yarattınız. Öncelikle Yapı Kredi BANKO’nun içeriÄŸine ve özelliklerine dair bilgi alabilir miyiz?
Yeni nakit yönetimi çözümümüz Yapı Kredi BANKO ile ticarette köklü bir dönüşümü başlatıyoruz. Firmalar işletme sermayesi ihtiyaçlarına dijital ve yepyeni bir ödeme deneyimiyle cevap buluyor. Yapı Kredi BANKO; borçlulara ödeme, alacaklılara tahsilat garantisi sunan ve getirdiği yeniliklerle mevcutta kullanılan ödeme ve tahsilat ürünlerinin ötesine geçen yeni ödeme ve finansman ürünümüz.
Yapı Kredi BANKO ile artık satıcılar, alacaklarını garanti altına alırken vade beklemek zorunda kalmıyor, dilerlerse kendilerine gönderilen ödemeyi vadesinden önce iskonto ederek nakit ihtiyaçlarını hızla karşılayabilme fırsatına erişiyor. Üstelik bu alacakları istedikleri takdirde müşterileri olduğu Yapı Kredili firmalara devrederek kendi ödemelerinde kullanabiliyor ve finansal esnekliklerini önemli ölçüde artırabiliyor. Bununla birlikte, borçlu taraf için de Yapı Kredi BANKO ile yeni kapılar açılıyor. Satıcılarına garantili ve güvenli bir ödeme imkanı sunarak iş ilişkilerini güçlendiriyor, ticari iş birliklerinin sürdürülebilirliğini sağlıyor.
Firmalarımız, tüm bu iÅŸlemleri tamamen dijital kanallar üzerinden, tek bir sistem içerisinde, kolay ve hızlı bir biçimde gerçekleÅŸtirebiliyor. Bu anlamda Yapı Kredi BANKO, satıcıya yüzde 100 tahsilat garantisi sunarken, kredi limiti olmasına gerek duymadan alacaklarını vadeden önce iskonto ederek nakit akışını kendi koÅŸullarına göre yönetme esnekliÄŸi saÄŸlıyor. Yapı Kredi BANKO aynı zamanda alacakların devredilmesine ve satıcının elde ettiÄŸi söz konusu ödeme garantisini kendi ödemelerinde kullanılmasına da imkan tanıyor. Alıcı taraf ise Yapı Kredi BANKO’nun satıcılarına sunduÄŸu bu avantajlar sayesinde, satıcılarıyla daha uygun ve avantajlı koÅŸullarda çalışma olanağına kavuÅŸuyor. Ayrıca alıcılar ödeme vadesi geldiÄŸinde ödeme finansmanı desteÄŸi alarak güçlü ve sürdürülebilir bir mali denge yakalıyor.
Yapı Kredi BANKO, son derece sade ve kolay bir işleyişe sahip. Alıcı, satın aldığı ürün veya hizmet karşılığında satıcıya Yapı Kredi BANKO üzerinden ileri vadeli ödeme gönderiyor. Satıcı ise alacağını Yapı Kredi güvencesi ile garanti altına alıyor. Bu noktada, satıcıya üç önemli avantaj sunuluyor. Bunlardan ilkinde satıcı, kendine gönderilen ödemenin vadesini bekleyerek alacağını zamanında ve güvenle tahsil edebilir. İkincisi, kendisine Yapı Kredi BANKO üzerinden gönderilen garantili ödemenin dileği kadarını, kendi satıcısına devrederek kendi ödemelerinde kullanabilir. Üçüncüsü ise ilgili tutarın tamamını veya bir kısmını ihtiyacı doğrultusunda iskonto ederek hemen nakde çevirebilir.
Ödeme vadesi geldiÄŸinde eÄŸer alıcının hesabında yeterli bakiye bulunmuyorsa, sistem devreye giriyor ve eksik kalan tutar için alıcıya otomatik olarak kredi imkanı sunuluyor. Böylece ödeme kesintisiz ve güvenli ÅŸekilde gerçekleÅŸtiriliyor. Bir iÅŸlem üzerinden anlatmak gerekirse, alıcı 10 milyon TL’lik ileri vadeli ödeme gönderdiÄŸinde satıcı bu 10 milyon TL’lik toplam alacağının istediÄŸi kadarı için vadesini bekleyebilir, yine dilediÄŸi kadarını; örneÄŸin 2 milyon TL’lik kısmını iskonto ederek nakit ihtiyacını karşılayabilir, kalan 3 milyon TL’lik kısmını da kendi ödemelerinde kullanmak üzere birden fazla satıcısına istediÄŸi tutarlarda devredebilir. Ödeme vadesi geldiÄŸinde ise söz konusu 10 milyon TL’lik ödeme alıcı hesabından ve varsa eksik kalan tutar alıcının Yapı Kredi BANKO limitinden karşılanarak ödeme tamamlanır. Yapı Kredi BANKO üzerinden ödeme devralan yeni satıcı da ürünün tüm bu özelliklerini aynı ÅŸekilde kullanabiliyor.
Yapı Kredi BANKO aracılığıyla garantili ödeme alabilmek için tek gereksinim satıcının Yapı Kredi’de hesabı olması. Ürünün iskonto ve devir özelliklerini kullanacak satıcıların ise Yapı Kredi BANKO sözleÅŸmesi imzalamaları yeterli. Müşterilerimiz bu süreci de dijital kanallarımızdan kolayca tamamlayabilir. Yapı Kredi’de hesabı bulunmayan firmalar Yapı Kredi Mobil üzerinden hemen müşteri olarak Yapı Kredi BANKO ekosistemine dahil olabiliyor. Yapı Kredi BANKO süreci hem alıcı hem de satıcı tarafından baÅŸlatılabiliyor. Toplu Yapı Kredi BANKO ile müşterilerimiz, dijital kanallarımızdan Yapı Kredi BANKO ödemelerini toplu olarak da gönderme ve talep etme imkanına sahip. Bununla birlikte, Yapı Kredi BANKO alacaklısı dijitalden güncelleme ya da iptal gerçekleÅŸtirebiliyor. Kısacası Yapı Kredi BANKO; tahsilat garantisi, ödeme finansmanı, erken finansman ve devir imkanını tek bir çatı altında, tamamen dijital süreçlerle saÄŸlayarak, firmaları ticarette bir adım öne geçiriyor.
► Yapı Kredi BANKO ürünü geliştirilirken müşterilerden gelen hangi ihtiyaçlar göz önüne alındı? Bu ihtiyaçlar ve müşteri beklentileri ürüne nasıl yansıdı?
Günümüz rekabet koşullarında, tahsilat ve ödemelerini en hızlı ve sorunsuz şekilde çözen, finansmana kolayca ulaşabilen ve nakit akışını en etkin şekilde yöneten firmalar ticarette bir adım öne geçiyor. Bu nedenle, nakit yönetiminde müşterilerimize özel çözümler sunuyor, uzman ekiplerimizin desteğiyle, onlara en uygun ödeme ve tahsilat çözümlerini belirliyoruz. Fon fazlası, ödeme ve tahsilat yöntemi konusunda sunduğumuz özel desteklerle, müşterilerimizin nakit akışını daha verimli şekilde yönetmesini sağlıyoruz.
Mevcut bankacılık sisteminde firmalar finansal ihtiyaçlarına cevap bulabilmek için çek, senet, teminat mektubu, doÄŸrudan borçlandırma sistemi gibi birden fazla ürün kullanıyor. Ancak bazı durumlar, ürünlerin doÄŸası gereÄŸi evrak yoÄŸun ve tümüyle dijital olmayan süreçleri gerektiriyor. Bu yüzden Yapı Kredi olarak, firmaların bu ihtiyacına paralel yeni hizmetimiz Yapı Kredi BANKO’yu geliÅŸtirdik. Bu sayede, evrak yoÄŸun ürünlerindeki tüm faydaları tek bir ürünle dijitalleÅŸtiriyoruz. Müşterilerimize uçtan uca dijital bir deneyimle, ihtiyaçlarını 7/24, en hızlı ve kolay ÅŸekilde çözme imkanı sunuyoruz.
Yapı Kredi BANKO sayesinde firmaların ticaretteki söz konusu tahsilat garantisi, finansman ve güvenli ödeme ihtiyaçlarını mümkün olan en iyi müşteri deneyimi ile hızlı ve kolayca çözüyoruz. Bir anlamda Yapı Kredi BANKO, sadece bir ödeme aracı değil, aynı zamanda ticarette taraflar arasında tam bir güven köprüsü kuruyor, getirdiği diğer yeniliklerle de mevcutta kullanılan ödeme, tahsilat ve finansman ürünlerinin ötesine geçen, yenilikçi ve dijital bir ödeme deneyimi sunuyor. Bu yenilikçi hizmetimiz sayesinde satıcılar, alacaklarını yüzde yüz tahsilat garantisi ile güvence altına alıyor. Böylece müşterilerimiz finansal planlamalarını daha sağlıklı yapabiliyor. Diğer yandan, borçlu firmalar da ileri vadeli, esnek ve güvenli ödeme seçenekleri ile ticari ilişkilerini rahatlıkla sürdürebiliyor. Yapı Kredi BANKO, her iki tarafın da ihtiyaçlarını gözeterek dijital, kolay ve hızlı bir ödeme deneyimi getiriyor.
â–º Yapı Kredi’nin tüzel müşterilere özel dijital kanalları üzerinde en çok hangi iÅŸlemler dikkat çekiyor? Bu veriler, müşteri beklentilerinde yaÅŸanan deÄŸiÅŸimler hakkında neler söylüyor?
Tüzel müşterilerimizin hayatını kolaylaÅŸtıran dijital hizmetlerimiz, firmalarda eÅŸsiz bir deÄŸer yarattı. Bunun bir sonucu olarak ülkemizdeki her 3 ÅŸirketten biri bizim müşterimiz konumunda. Bu müşterilerimizin yüzde 94’ü aktif dijital müşterimizken, yüzde 82’si ise mobilde aktif dijital müşterimiz. Dijital kanallarımızı ve çözümlerimizi aktif olarak kullanan yüksek orandaki müşterilerimiz sayesinde 2024 yılında iÅŸlemlerimizin yüzde 70’ini mobil onayla tamamladık.
Dijitalleşme ile sadece müşterilerimizin iş süreçlerini kolaylaştırmakla kalmıyor, aynı zamanda çevresel sürdürülebilirliğe de somut katkılar sunuyoruz. Son 5 yılda kağıt kullanımı ve basılı evrak gereksinimlerini azaltarak tam 350 milyon sayfa kağıt tasarrufu sağladık. Böylece doğaya ve kaynakların verimli kullanımına destek olduk.
Müşterilerimize tüm kanallarımızdan kesintisiz hizmet sağlamak ve sunduğumuz kaliteli müşteri deneyimini artırmak için çalışmalarımıza aralıksız devam ediyoruz. Bununla birlikte, şirketler için hayati önem taşıyan nakit akışı konusu da en çok odaklandığımız başlıklardan biri oldu. Çünkü kazanç elde etmek kadar, nakit akışını doğru yönetmek de firmaların sürdürülebilirliğine katkı sağlar. Aksayan nakit akışı ise en kârlı iş modelinde bile büyük riskler yaratır. Finansal esneklik, ancak doğru planlanmış nakit akışıyla mümkün olur. Bu yüzden, nakit yönetiminin stratejik öneminin farkındayız.
Dijital kanallarımız üzerinden hizmete sunduÄŸumuz “Nakit Akışım” modülü sayesinde müşterilerimize nakit akışlarını rahatça takip edebilme olanağı saÄŸlıyor, finansal stratejilerini de kolayca planlamalarına yardımcı oluyoruz.
DeÄŸerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.