Bambi Yatak, yıllardır sürdürdüğü kalite standartları ve güvenli hizmet anlayışıyla birçok başarılı projeye imza atmış bir şirket. Yenilikçi yapısı ve dünya standartlarında yaptığı üretimle, bugün yurt dışı da dahil olmak üzere birçok noktada hizmet veriyor. 2020’deki ekonomik kırılmaya rağmen %65 oranında bir büyüme gerçekleştiren marka, dünya markası olma hedefine hız kesmeden ilerliyor. Bambi Yatak Yönetim Kurulu Üyesi Emre Gökmen bizler için yeni şirket hedeflerini ve büyüme planlarını değerlendirdi.

1965 yılında giriş yaptığınız sektörde, 1997 yılından itibaren “Bambi Yatak” marka adıyla yer almaktasınız. Özellikle son yıllarda gerçekleştirdiğiniz hamlelerle birlikte, büyüme adına önemli bir ivme kazandınız. Tüm bu süreçlerde büyüme hızınıza yönelik düşünceleriniz ve stratejileriniz nelerdir?
Belirttiğiniz gibi 1965 yılında aile firması olarak başladığımız bu yolda emin adımlarla ilerlemeye devam ediyoruz. En önemlisi, ülkemizin refahını da gözeterek bir dünya markası olma hedefiyle stratejilerimizi sürdürüyoruz. Bambi Yatak olarak her yıl yüzde 50 büyüme istikrarımızı koruyoruz. 2020 yılını tüm dünyada var olan ekonomik kırılmaya rağmen hedeflerimizin üzerine çıkarak yüzde 65 büyüme ile kapattık. Yurt içinde mağaza sayımızdaki artış, yıl içinde de devam etti. Bugün yurt içinde 500, yurt dışında ise 100 farklı satış noktasına ulaştık. Çalışan sayımızı ise bu yıl 270 kişi artırarak toplamda 720 kişilik bir istihdam yarattık.

Her yıl ihracat oranınızı arttırarak, yurt dışı faaliyetlerinize devam etmektesiniz. Bambi Yatak olarak ihracatın ülke ekonomisine kattığı değeri bilen ve bu anlamda önemli adımlar atan bir şirketsiniz. Önümüzdeki dönemde ihracat oranınızı arttırmak için yeni hedefleriniz nelerdir?
Yukarıda da bahsettiğim gibi her yıl yüzde 50 büyüme hedefimiz var. Bu yıl ABD ve Balkan pazarlarına odaklanmış durumdayız. Bambi’nin tüm dünyada ulaşılabilir olması kurumsal vizyonumuzun yapı taşlarından olduğundan bu bağlamda sürdürülebilir başarı hedefiyle çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Geçtiğimiz aylarda İstanbul Sanayi Odası’nın (İSO), sanayi kuruluşlarının verileri üzerinden yaptığı “İSO Türkiye’nin İkinci 500 Büyük Sanayi Kuruluşu” listesinde Bambi Yatak olarak siz de vardınız. Sanayideki gücünüz, vizyoner yapınız ve başarılarınızla sektöre kattığınız artıları ve sektörün geleceğini değerlendirir misiniz?
İstanbul Sanayi Odası’nın (İSO), sanayi kuruluşlarının 2019 yılı verileri üzerinden yaptığı “İSO Türkiye’nin İkinci 500 Büyük Sanayi Kuruluşu- 2019” araştırmasında Bambi olarak yer almak çok gurur vericiydi. Hem iç hem dış pazarda tüketicilerimizle inovatif ürünlerimizi buluşturmak ve sektörde ilkleri gerçekleştirmek daimi amaçlarımızdan. Bu kapsamda da Ar-Ge ve inovasyon çalışmalarına oldukça önem veriyoruz. İhracat çalışmalarımızı da aynı derecede önemseyerek bu kanatta her yıl yüzde 50 büyüme hedefiyle ilerliyoruz. Şu anda da yeni ihraç pazarlarına odaklanmış durumdayız.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.