Lezita, Abalıoğlu’nun yem sektöründeki 50 yılı aşan tecrübesinden aldığı güçle, 2006 yılından bu yana Türkiye’nin en önemli piliç eti üreticilerinden biri olarak faaliyet gösteriyor. Tedarikten satışa tüm faaliyet zincirlerinde yeni değerler yaratmayı önemseyen şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Ergun Abalıoğlu; ileri işlenmiş ürün grubunda sektör lideri olarak geleceğe emin adımlarla ilerlediklerinin ve yenilikçi bakış açılarıyla yatırımlarına devam ettiklerinin altını çiziyor. Sorularımızı yanıtlayan Abalıoğlu, 50’den fazla ülkeye ürünlerini ihraç ettiklerini ve Türkiye’nin toplam pratik ürün ihracatına katkılarının %71,4’e yükseldiğini de belirtiyor. Sürdürülebilirliği toplumsal bir sorumluluk olarak gören şirket, son yatırımları olan Kahramanmaraş entegre üretim tesisleri ile de üretim kapasitelerini iki katına çıkararak liderliğini korumayı hedefliyor.

LEZİTA’NIN YENİLİKÇİ YATIRIM HEDEFLERİ

– Tam kapasite ile çalışan İzmir tesisimize ek olarak, Kahramanmaraş’ta et entegre üretim tesisi yatırımımızı hayata geçiriyoruz.

-200.000 m2’lik Kahramanmaraş tesisimiz ilk aşamada 150.000 ton/yıl piliç eti ve 35.000 ton/yıl ileri işlenmiş üretim kapasitesi ile üretim yapacak. İkinci aşama yatırımlar ile toplamda 300.000 ton/yıl piliç eti, 75.000 ton/yıl işlenmiş üretim kapasitesi planlıyoruz.

-Son teknoloji ile donatılan tesisimizde çevre dostu üretim yapılacak.

-İç piyasada Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerindeki bayilerimize avantajlı lokasyonu ile ürün sevkiyatımızı hızlandıracak olan yeni tesisimiz, dış piyasada Orta Doğu ülkelerine olan yakınlığıyla da nakliye maliyetimizi azaltacak.

-İzmir’deki mevcut tesisimizle aynı kapasiteye sahip olacak Kahramanmaraş’taki yeni tesisimiz ile üretim kapasitemizi ve istihdamımızı iki katına çıkaracağız.

-Mevcut tesislerimizde kadın çalışan oranımız %36 iken, yeni yatırımızla tesislerimizde her kademede bu oranı daha da artırmayı hedefliyoruz.

Lezita, ülkemizin en önemli piliç eti üreticilerinden ve en çok tercih edilen markalarından biri. Lezita’ya istikrarlı büyüme ivmesi sağlayan şirket felsefeniz nedir? Sürdürülebilir bir başarı için stratejilerinizi hangi kriterler üzerine inşa ediyorsunuz?

Abalıoğlu’nun yem sektöründeki 50 yılı aşan tecrübesinden aldığı güçle, Türkiye’nin en önemli piliç eti üreticilerinden biri haline gelen Lezita olarak, sektörümüzün en büyük oyuncularından biriyiz. İnsanların protein ihtiyacını en ulaşılabilir şekilde karşılayabilmek için “İyi besler bizi” mottomuz ve bu yöndeki misyonumuzla yüksek kaliteli ve ulaşılabilir ürünler sunarak 15 yılı geride bıraktık. Bugün ileri işlenmiş piliç eti sektörünün lideri olarak geleceğe emin adımlarla ilerliyor, yenilikçi bakış açımızla vizyoner çalışmalarımıza devam ediyoruz.

Başarımızı sürdürülebilir kılmak ve zirvedeki yerimizi her geçen gün sağlamlaştırmak için kapsayıcı bir bakışla ,tedarikten satışa tüm faaliyet zincirimize yeni değerler katmayı önemsiyoruz. Bu noktada Lezita olarak en önem verdiğimiz alanların başında yenilikçi ürünler, dijital dönüşüm ve modern teknolojinin iş süreçlerimize adaptasyonu geliyor. Yaptığımız yatırımlarla teknolojik altyapımızı her geçen gün güçlendiriyoruz. Gıda güvenliği ve sağlıklı ürün üretimi konusunda dünya standartlarını sağlamak amacıyla piliç eti üretiminde bilgi birikimimizi sürekli geliştiriyor ve artırıyoruz. İnsan kaynakları anlamında; yaratıcılığa, uyum içinde çalışmaya, verimliliğe ve değer yaratmaya odaklanıyoruz. Kuruluşumuzdan itibaren her zaman en son teknolojiye yatırım yapıyor; özellikle ileri işlenmiş ürün gruplarındaki başarımız ile sektörde öne çıkıyoruz.

Lezita olarak sürdürülebilir bir kurumsal başarı için Ar-Ge ve inovasyon büyük önem verdiğimiz stratejik alanlarımızdan. Dünyadaki en yeni trendleri ve tüketici ihtiyaçlarını yakından takip ediyor, insanların iyi beslenme ihtiyacına pratik çözümler sunarak fark yaratmaya çalışıyoruz. En önemli misyonumuz, geliştirdiğimiz pratik ürünlerle modern şehir hayatının problemi olan iyi beslenme ihtiyacının önündeki bariyerleri yok etmek. Bu doğrultuda piliç ürünleri kategorisinde daha pratik, daha lezzetli, daha besleyici ve daha sağlıklı ürünleri geliştirme ve ulaşılabilir kılma faaliyetlerimize devam ediyoruz.

Tüm dünyada yaşanan dijitalleşme süreci, şirketler için son derece hayati öneme sahip olan “siber güvenlik” konusunun da ön plana alınmasına neden oldu. Sizin bu konuyla ilgili görüşleriniz nelerdir? Siber güvenlik adına şirketinizde hangi çalışmaları gerçekleştirdiniz? Konuyla ilgili hedef ve projelerinizi öğrenebilir miyiz?

Dijitalleşmenin yaygınlaşması; mobilitenin artması ve gelişen iletişim ağları paralelinde siber risklerin de belli oranda artmasına sebep oldu. Lezita olarak bu kapsamda, Bilgi Teknolojileri güvenliği açısından belirlediğimiz politikalarımızı gözden geçirip, gerekli noktalara müdahalelerde bulunduk ve bulunmaya devam ediyoruz. Periyodik olarak bağımsız kuruluşlarca denetlenen bir firmayız; güncel gelişmelerin bizi Bilgi Teknolojileri denetimlerimizin kapsamını genişletmek için biraz daha hızlandırdığını ifade edebilirim.

Bunun dışında Lezita olarak olası risklerden korunmak için planlarımız doğrultusunda altyapı yatırımları yapmaya, çalışanlarımız üzerinde bu konularda farkındalık yaratmaya, yetkisiz erişimleri olabildiğince hızlı tespit edip müdahalelerde bulunmaya yönelik çalışmalar yapıyoruz.

Günümüzde e-ticaret hacmi giderek yükseliyor ve rekabet de bu alanda yoğunlaşarak devam ediyor. Lezita olarak, e-Ticaret için aktif projeleriniz nelerdir? Değişen tüketici davranışlarının sektörünüze etkisini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Covid-19 salgınıyla birlikte, tüketi- ci tercih ve alışkanlıklarında önemli değişimler yaşanıyor. Bu süreçte, dijitalleşmenin ve müşteri odaklı olmanın önemi çok daha fazla ortaya çıktı. Lezita’nın ürün geliştirirken en büyük ilham kaynağı tüketicileri. Bu dönemde ev dışı tüketim kanalları olan; otel, restoran, cafe ve okul kantinlerindeki tüketim market kanalına kaydı. Lezita olarak özellikle zincir market kanalında oluşan bu yüksek talebe çok hızlı uyum sağlayarak planlarımızı revize ettik. Aynı zamanda bu dönemde kapıya teslimat yapan e-Ticaret sitelerine de tüketicilerin ilgisi oldukça arttı. Biz de Lezita olarak e-Ticaret platformlarıyla olan kurumsal iş birliklerimizi genişleterek özellikle yenilikçi ürünlerimizi bu platformlarda tüketicilerimizle buluşturuyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.