Migros Grubu Kurumsal İletişim ve Sürdürülebilirlik Direktörü Kaan Ünver

“YEREL ÜRETİMİ SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMANIN TEMELİNE YERLEŞTİRİYORUZ”

Kaan ÜNVER – Migros Grubu Kurumsal İletişim ve Sürdürülebilirlik Direktörü

Perakende sektörünün öncüsü Migros, ülkemizin her noktasında yer alan mağazalarıyla keyifli alışverişin, yenilikçiliğin ve kalitenin adresi. Yenilikçilik felsefesini ilke edinen ve sektör standartlarını geliştiren uygulamalarıyla liderliğini pekiştiren şirket, gıda perakendeciliğinde de yeni standartların belirleyicisi rolünde. Tüm paydaşları için değer yaratma hedefiyle “sürdürülebilirlik” anlayışını merkeze alan Migros’un bu alandaki çalışmalarını Business Türkiye okuyucularına aktaran Migros Grubu Kurumsal İletişim ve Sürdürülebilirlik Direktörü Kaan Ünver, yerel üretime ve sürdürülebilir tarıma verdikleri destekleri de anlatıyor.

İYİ GELECEK YOLUNDA MİGROS’UN DÖNÜŞTÜRÜCÜ ROLÜ

“Migros, sosyal etkisi yüksek bir şirket. 75 bin çalışanımız, 23 bin 500 üretici, tedarikçi, çiftçimiz ve milyonlarca paydaşlarımız için değer yaratacak, toplumun gelişimine, güçlenmesine ve iyi yaşam bilincinin artmasına katkı sağlayacak projeler hayata geçiriyoruz. İklim değişikliğiyle mücadele, sürdürülebilir tarımın desteklenmesi, gıda israfının önlenmesi, plastik atıkların azaltılması, toplumsal cinsiyet eşitliğinin desteklenmesi, eğitim ve fırsat eşitliğinin sağlanması takip ettiğimiz öncelikli başlıklardan bazıları. Birleşmiş Milletler’in 17 sürdürülebilir kalkınma amacına hizmet eden birçok projeyi hayata geçirerek dünyamızın ve toplumumuzun geleceğine katkıda bulunuyoruz.

Borsa İstanbul Sürdürülebilirlik Endeksi’nde ilk günden bu yana kesintisiz olarak yer alan tek gıda perakendecisiyiz. Ayrıca, BIST Sürdürülebilirlik 25 Endeksi’nde de en başından bu yana yer alıyoruz. Bilim Temelli Hedefler Girişimi’nden (SBTi) karbon azaltım hedeflerimize tam onay aldık. Karbon Saydamlık Projesi (CDP) kapsamında ise hem İklim Değişikliği hem de Su Güvenliği programlarında en yüksek not olan ‘A’ ile derecelendirilerek, üst üste ikinci kez ‘Global A Liderleri’ arasında yer aldık. 2024 Entegre Faaliyet Raporumuzu da Türkiye Sürdürülebilirlik Raporlaması Standartlarına (TSRS) uyumlu olarak yayınladık.

Yenilenebilir enerji yatırımlarımız kapsamında, 2026 yılı sonuna kadar toplam enerji tüketimimizin üçte birini kendi güneş enerjisi santrallerimizden sağlamayı hedefliyoruz. Tüm hayata geçirdiğimiz projelerle birlikte 2030 yılı sonuna kadar karbon emisyonlarında yüzde 42’lik bir azaltım, 2050 yılına kadar ise net sıfır hedefimizi gerçekleştirmek için somut adımlarla ilerliyoruz.”

SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIM VE YEREL ÜRETİME DESTEK

“Yerel üretimin güçlenmesi ve sürdürülebilirliğini sağlamak en öncelikli hedeflerimizden. Yıllık 600 bin ton ile Türkiye’nin en büyük meyve ve sebze alımını gerçekleştiren perakendecisiyiz. Cirosunun yüzde 78’i tarıma dayalı olan bir marka olarak, yerel üreticilere alım garantisi sunuyor, verimli üretim teknikleri ve markalaşma üzerine eğitimler vererek üretime teşvik ediyoruz. Böylece ürünlerinin tüm Türkiye’de raflarımıza ulaşmasını sağlıyoruz. Ordu Yumurta Üssü, Kayseri Yerli Yeşil Mercimek ve Bingöl Balı gibi projelerimiz, bu yaklaşımın başarılı örneklerinden.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.