“YERLİ ÜRETİMİ GELECEĞE TAŞIYOR, KÜRESEL REKABETTE FARK YARATIYORUZ”
Türk moda sektörünün öncüsü olma sorumluluğuyla uluslararası standartlarda değer yaratan ve köklü geçmişini yeni başarılarla taçlandıran Orka Holding, zamansız tasarımlarını ve üstün kalite anlayışını global moda sahnesine taşıyor. Giresun’da faaliyete geçirdiği yeni fabrikasıyla üretim kapasitesini artıran holding, ülke ekonomisinin yanı sıra istihdama da katkı sunuyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Orka Holding Üretim, İhracat ve E-Ticaretten Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Onur Orakçıoğlu, yeni fabrikaları hakkında bilgileri ve ihracat hedeflerini aktarıyor.
Yeni yatırımlarıyla gezegenimizin geleceğini odak noktasına alan ve güçlü büyümesini bu yıl da sürdüren Orka Holding olarak gerçekleştirdiğiniz yatırımlar neler?
Yüzde 100 Türk sermayeli global bir moda kuruluşu olarak, bu yıl da hem grubumuz hem de ülkemiz sanayi üretimi ve ihracatı açısından önemli yatırımlara imza attık. Giresun’da hayata geçirdiğimiz yeni üretim yatırımlarımız yalnızca bir üretim kapasitesi artışı değil, aynı zamanda Amerika, Avrupa ve Asya’daki büyüme planlarımızın yerli ve milli temeller üzerine inşa edildiğinin somut bir göstergesi. Günümüz moda endüstrisinde rekabetin kurallarını sürdürülebilirlik ve dijitalleşme belirliyor. Biz de 40 yıllık köklü bir moda mirasına sahip grup olarak, müşterilerimize inovasyon temelli üstün kalite, eşsiz, zamansız şıklık ve konfor sunuyoruz. Yurt içi ve yurt dışında lüksü ulaşılabilir kılma yaklaşımı sergileyen, içgörü ve öngörü yeteneğine sahip, içeride çalışan, dışarıda benzersiz alışveriş deneyimi ile müşteri memnuniyetini en üst düzeyde sağlayan ve bunun için büyük emek harcayan bir grubuz. Tüm bu çabalarımız, Türkiye ve dünya çapında yüksek bir tüketim bilincine sahip müşteriler nezdinde artan taleplerle karşılık buluyor. Bu durum bizim için yeni üretim yatırımını zorunlu kıldı. Bu doğrultuda üretim üssümüz Giresun’da 2004 yılında faaliyetine başlayan ilk fabrikamızın ardından geçen mayıs ayında ikinci fabrikamızın açılışını yaptık. Üçüncü fabrikamızın da temelini attık. Yeni yatırımlarımızla sadece modanın değil, gezegenimizin geleceğini koruma sözü de veriyoruz. Performansımıza gelirsek, grup ihracatında bu yıl sonunda 55 milyon dolar, 2026 yılında ise 70 milyon dolar hedefliyoruz. Grup ciro hedefimiz ise bu yıl sonunda yüzde 40 büyüme ile 8,5 milyar TL. Yurt içi ve yurt dışı tüm e-ticaret operasyonumuzda müşterilerimize en iyi deneyimi sunabilmek için omni-channel ile mağaza ve online deneyimi birleştiriyoruz. E-ticaret ve e-ihracat tecrübemizle Avrupa başta olmak üzere yurt dışı satışlarında güçlü bir büyüme ivmesi yakaladık. E-ticarette ocak-eylülde geçen senenin aynı dönemine göre adette yüzde 20, ciroda yüzde 45 büyüme yakaladık. E-ihracatta da ocak-eylülde adette yüzde 105, ciroda yüzde 120 ile yüzde 100’ün üzerinde artış sağladık. E-ihracat satış kanallarını da devreye aldık. Yapay zeka destekli omni-channel ile Azerbaycan, Romanya, Suudi Arabistan ve Körfez ülkeleri başta olmak üzere geniş bir ihracat ağımız var. Almanya’da pazaryerleri üzerinden satışlarımız artıyor. Kendi operasyonumuzu kurduğumuz Romanya’da pazaryerlerine de giriş yapıyoruz. Körfez’de anlaştığımız lojistik partnerleri üzerinden kendi operasyonlarımızı kurduk.
Yüzde 100 sürdürülebilirlik felsefesiyle inşa edilen fabrikanız hakkında detay verebilir misiniz? Özellikle teknolojik özellikleriyle dikkat çeken fabrikada kullanılan yeni nesil teknolojiler neler?
Giresun’da kurulu Giteks ve Giysun A.Ş. firmalarımızla ilk üretim tesisimizi 2004 yılında faaliyete geçirdik. Geçen mayıs ayında açtığımız ikinci fabrikamızla Giresun’da hem kendi markalarımıza hem de dünyanın önde gelen 27 markasına 1 milyon 320 bin adet gömlek, 580 bin pantolon, 400 bin adet takım elbise olmak üzere yıllık toplam 2 milyon 300 bin adet üretim ve ihracat gerçekleştirmeye başladık. Yeni fabrika ile grubun kapalı üretim alanı da 22 bin 500 metrekareye çıktı. Yeni yatırımlarda üretim anlayışımızın temelini ve çalışanlarımızın yüzde 80’ini oluşturan kadın istihdamına da ayrıca büyük önem veriyoruz. Fabrikalarımızda müşteri memnuniyeti, öngörülebilir tedarik zincirleri ve rekabetçi üretim koşulları için doğru ürüne doğru fiyat yaklaşımı uygulanıyor. Ayrıca tüm fabrikalarımız, Karadeniz’in doğal zenginliklerinden ilham alarak çevreye duyarlı üretim anlayışını sanayi ile buluşturuyor. Kendi elektriğini güneşten üreten, kömür yerine biyokütle kullanan ve kimyasal atık oluşturmadan üretim yapan fabrikalarımız, Avrupa Yeşil Mutabakatı’na uyumlu altyapısıyla karbon ayak izini en aza indiriyor. Sıfır Atık Belgesi’ne sahip olan tesislerimiz, yağmur suyu toplama sistemlerinden sensörlü lavabolara kadar her ayrıntıda sürdürülebilirliği esas alarak bölgenin çevreci üretim vizyonuna öncülük ediyor. Fabrikada hazır giyim sektöründe üretim verimliliğini artırmak ve hatasız üretimi standartlaştırmak amacıyla dijitalleşmeyi de merkeze aldık. Makine parkurumuzu yapay zeka destekli ve robotik teknolojiyle güçlendirdik. Yapay zeka ile terzilik yapacağız. Veri odaklı üretim ve dijital izlenebilirlik kabiliyetiyle Giresun’u yalnızca doğal güzellikleriyle değil, teknolojik tekstil üretimiyle de öne çıkarıyoruz. Tüm üretim süreçlerinin takibi ve sağlanan verilerin işlenmesine yönelik kendi yazılım sistemimizi kullanıyoruz. Böylece kağıtsız fabrika hedefinde sona yaklaştık. Yeni fabrikamızda ayrıca yapay zeka ve robotik teknoloji yardımıyla ilk kez “Smart Tailoring-Akıllı Üretim” yapacağız. “Smart Tailoring-Akıllı Üretim’ ile kişiye özel ölçülerde adet bazında seri üretim yapabileceğiz. Böylece siparişten adrese teslim yaparak geleceğe liderlik eden bir uygulamaya daha başlıyoruz.
Yine büyüme hedefleriniz doğrultusunda devreye girecek 3. fabrikanızda gelinen noktayı anlatır mısınız? Bu fabrikalar hazır giyim endüstrisinde ve istihdamda hangi özellikleriyle fark yaratacak?
Yine geçen mayısta temelini attığımız üçüncü fabrikamızı Ocak 2026’da hizmete açmayı planlıyoruz. Her iki fabrikamızın yatırım bedeli yaklaşık 750 milyon TL. Her iki fabrikada bin 150 ek çalışanın eklenmesiyle Giresun’da toplamda 2 bin 250 kişiye istihdam sağlayacağız.
İtalya, ABD, Almanya, Rusya, Dubai, Romanya, Azerbaycan ve Güney Afrika gibi dünyanın birçok ülkesinde mağazaları bulunan holdinginiz, güçlü üretim ve ihracat altyapısıyla kıtalar arası büyümesini de başarıyla sürdürüyor. Bu anlamda yurt dışı yatırımlarınız ve mağazalarınız hakkında bilgiler alabilir miyiz?
Grubumuz bünyesindeki Damat Tween ve D’S damat markalarımız ile İtalya, ABD, Almanya, Rusya, Dubai, Romanya, Azerbaycan ve Güney Afrika gibi dünyanın 85 ülkesinde yer alan 420 mağazamız, güçlü üretim ve ihracat altyapımızla kıtalar arası büyümemiz sürüyor. İtalya başta olmak üzere ABD gibi yeni hedef pazarlar dahil yurt dışında istikrarlı büyümemiz devam ediyor. İtalya’da halen 6 mağazamız, 30 korner’a ulaşacak satış noktamızla çok daha büyük bir ölçeğe ulaşacağız. İngiltere ve Fransa gibi pazarlarda da örnek başarıyı ortaya koyacağız. ABD’de geçen yıl Atlanta’daki Lenox Square alışveriş merkezinde Damat Tween mağazamızı açtık. Sırada Miami ve New York var. Paraguay’ın başkenti Asunsion’da Damat Tween markamızla franchise iş birliğiyle açılacak mağazamızla Latin Amerika’ya güçlü bir giriş yapacağız. Uzak Doğu pazarın- da Japonya’dan Çin’e, Kore’den Malezya ve Endonezya’ya uzanan geniş bir coğrafyada marka bilinirliğimizi derinleştirme stratejisi izleyeceğiz.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.




 
						

