“ZAMANI İYİLİĞE DÖNÜŞTÜRÜYOR, TOPLUMA VE GELECEĞE DEĞER KATIYORUZ”

Sadece bulunduğu sektöre değil topluma da anlamlı katkılar sunma hedefiyle yol alan “Türkiye’nin Saatçisi” Saat&Saat, gerçekleştirdiği kurumsal sosyal sorumluluk projeleriyle öne çıkıyor. Sürdürülebilirliği kurumsal kültürünün en önemli parçası olarak ele alan şirket, daha yaşanabilir bir dünya hedefiyle tutarlı bir büyüme sergiliyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Saat&Saat Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Berfin Kaplan Albayrak, pazarlama stratejilerinin detaylarını ve aldıkları prestijli ödüller hakkında bilgileri bizlere aktarıyor.

“Türkiye’nin Saatçisi” olma vizyonuyla uzun soluklu yolculuğunuzda gerçekleştirdiğiniz, “Akıllı Zaman” Öğrenci Gelişim, Kadın Saat Ustası “İncelikli İş” ve “Saat&Saat Ormanı” projeleriniz ve hedefleriniz hakkında bilgi verebilir misiniz?

Toplumsal ve çevresel etkiyi önceliklendirdiğimiz “Türkiye’nin Saatçisi” vizyonumuz doğrultusunda sadece sektörümüze değil, topluma da anlamlı katkılar sunmayı hedefliyoruz.
“Akıllı Zaman” Öğrenci Gelişim Projesi kapsamında, çocukların bedensel sağlıklarını ve kişisel gelişimlerini desteklemek üzere “akıllı biyolojik saat” ve “akıllı zaman yönetimi” kavramlarını merkeze alıyoruz. Projemiz, öğrencilerin dijital teknolojilerle olan etkileşimlerini (internet, tablet, TV, bilgisayar vb.) dengeleyerek; eğitim, spor, aile ve sosyal yaşam arasında sağlıklı bir denge kurmalarını teşvik ediyor. Bu yılın sonunda, Türkiye’nin 7 coğrafi bölgesinde toplamda 80 bin öğrencinin zaman yönetimini Saat&Saat ile öğrenmesini hedefliyoruz.
Detaylara gösterilen özen, sabır ve yüksek hassasiyet gerektiren saat ustalığı mesleğinin, kadınların analitik düşünme yetenekleri ve incelikli bakış açılarıyla doğal bir uyum içinde olduğuna inanıyoruz. “İncelikli İş” – Kadın Saat Ustası Projemiz ile kadın yetenekleri sektöre kazandırarak hem meslekte kadın temsilini güçlendiriyor hem de bu köklü zanaatin gelecek nesillere aktarılmasına katkı sağlıyoruz. “Saat&Saat Ormanı” projemizle ise müşterilerimizin mağazalarımızdan veya saatvesaat.com.tr üzerinden yaptığı her alışverişi, Çekmeköy’de kurduğumuz Saat&Saat Ormanı’na fidan bağışı ile doğaya dönüştürüyoruz. “Her Saat, Geleceğe Nefes” sloganıyla hayata geçirdiğimiz bu proje, daha yaşanabilir ve sürdürülebilir bir dünya bırakma hedefimizin önemli bir parçasını oluşturuyor

Sürdürülebilirlik, günümüz markalarının en güçlü değer alanlarından biri. Saat&Saat’in sürdürülebilirlik stratejisini ve bu konudaki çalışmalarınızı anlatabilir misiniz? Müşterilerinize aktarma noktasında benimsediğiniz pazarlama dili nasıl?

Sürdürülebilirlik, yalnızca bir tercih değil, markamızın uzun vadeli vizyonunun ve kurumsal sorumluluğunun ayrılmaz bir parçası. Saat&Saat olarak bu yaklaşımı, günlük işleyişimize entegre ettiğimiz somut uygulamalarla hayata geçiriyoruz. Bu doğrultuda, genel merkezimizde “Yeşil Ofis” uygulamalarını devreye alarak enerji verimliliği, atık yönetimi ve kaynak kullanımında çevresel etkilerimizi azaltmaya yönelik sistematik adımlar attık. Teknik servis süreçlerimizde ise bakım ve onarım kültürünü önceliklendirerek, ürünlerin ömrünü uzatıyor, döngüsel ekonomiye aktif katkı sunuyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.