E-TİCARETTE YENİ MÜŞTERİ KAZANMA METOTLARI

Hızla dijitalleşen dünyada online alışveriş giderek daha çok tüketici tarafından tercih edilirken, e-ti – caret siteleri için müşteri kazanma yöntemleri de artık hayati bir öneme sahip. İçinde pek çok di – namiği bir arada bulunduran e-ticaret, kullanıcılar ile güçlü bağlar kurmayı şirketler için zorunlu kılıyor. Alışverişin ko – lay ve güvenli olması kullanıcı seçimlerini etkilerken, daha farklı birçok bileşen de doğru stratejilerle birlikte kullanıldı – ğında müşteri kazanımı ve sadakati yaratmada olumlu so- nuçlar veriyor. E-ticaretin her şeyden önce uzun vadede başarılı olabilme – si ve uzun vadeli kâr sağlayabilmesi için sadık müşterilere ihtiyaç var. Siteden alışveriş yapan müşterilerle ilişkileri iyi tutmak, satış sonrası desteği iyileştirmek ve onların mem – nuniyetini artırmak tekrar alışveriş yapmalarını sağlıyor. Sitelerde, sadık müşterilere özel fırsatlar sunmak gerekiyor. Çünkü müşteriler kendilerine yönelik özel tekliflerin sunul – masından memnun oluyor. Bu aşamada sitede olabildiğince yalın bir tarz benimsenerek aranılan ürünlere anında erişim imkanının yaratılması kullanıcı için oldukça önemli. Sitede ürünlerin doğru bir biçimde kategorize edilmesi, alışveriş sepetine müşterinin hızlı bir biçimde ulaşabilmesi, ödeme yöntemi esnasında kart bilgilerinin güvenilir şekilde akta – rılmasının sağlanması gerekiyor. Bu kolaylıklar, müşterinin sürekli alışveriş yapabilmesi ve daha iyi alışveriş deneyimi yaşaması için site içi yönlendirmelerin sadeliği ile meydana geliyor. Önceden alışveriş deneyimi yaşamış müşterilere özel kampanya ve teklifler sunmak tüketici için sitenin cazibeli hale gelmesine yol açıyor. E-posta ve mesaj içeriği düzenle – nerek, indirim ve fırsatlar hakkında sunulan hizmetler, müş- terilerin kendilerini değerli hissederek, sadık müşteri olma yolunda ilerlemelerine yol açıyor. Müşteri sadakati prog – ramları bu anlamda günümüzde yaygın olarak kullanılıyor. Dijital mecrada yapılan pazarlama aktiviteleri sayesinde, özel fırsatların tanıtılarak yeni müşterilerin kazanılması hedefle – niyor. Bunun yanı sıra yeniden pazarlama yapılarak (retarge- ting), önceden alışveriş yapmış kişileri tekrar siteye yönlen- dirmek mümkün. E-ticaret sitelerinde kullanıcıların özel ilgi alanlarına yönelik kişiselleştirme çalışmalarının yapılması, müşterilerin satın alma süreçlerini etkin bir biçimde yönet – meye yardımcı oluyor. Aynı zamanda ürünlerin çoğunluk tarafından tercih edilip satın alındığının görülmesi, kitleler tarafından olumlu yorumların yapılması ve sosyal platform – larda kendileri tarafından paylaşımların olması markalaşma sürecini pozitif yönde etkiliyor. Marka itibarının oluşturulması, sadık müşteri yaratma süre – cinde son derece önemli bir etkiye sahip. Buna ilaveten, satış sonrası müşteri memnuniyetini artırmak için ürün paketle – mesinde küçük bir teşekkür yazısı, nihai tüketici ile iyi bir iletişim kurmanın kilit noktası oluyor. Böylece, e-ticarette müşterinin kalbine küçük dokunuşlar yaparak içten bir dille yaklaşım sağlanıyor. Öte yandan lojistik kısmı, ürünün ne zaman kargolandığı, nerede olduğu, hangi gün müşterinin elinde olacağı bilgisinin doğru şekilde kontrol edilmesi ve paketleme kısmının özenli yapılması da müşteri memnuni – yetini artırmada bir başka unsur olarak öne çıkıyor. Pozitif müşteri deneyiminin yaratılabilmesi için doğru segmentas – yon çalışması yapılarak, e-ticaret sitesinin benimsenmesi ve kullanım niyetinin oluşması gerekiyor. Teknoloji kabul modelinin e-ticarete uyarlanarak, yeniliklere dair kullanım kolaylığı sağlanması ve alışveriş boyunca harcanan çabanın azaltılması, müşteri odaklı bir yaklaşımdan geçiyor. Ne var ki e-ticaret sitelerinde yüz yüze etkileşim yoksunluğundan çe – şitli iletişim problemleri ile karşılaşmak mümkün olabiliyor. Marka algısını yönetmek için dijital tüm temas noktalarında, doğru iletişim kanalları ile müşterilerle yapılan işlem sonra – sı kusursuz geri dönüş imkanları sunulmalı. Nihayetinde, ödeme kolaylığı, site içi yönlendirmeler, detaylı ürün karşı – laştırmaları, canlı destek hattı, çevrimiçi satış temsilcisi gibi uygulamalar müşterilerin e-ticaret sitelerine dair kullanım deneyimini pekiştirecek faydalar olarak önümüze çıkıyor. Müşteride güven uyandırmak ve özellikle siber güvenliği sağlamak, ödeme seçenekleri sunmak ve ulaşabilecekleri ka – nal sayılarını artırmak, ilerleyen süreçlerde de sürekli deği- şen alışveriş alışkanlıklarını aynı hızla adapte olarak sistem- leri güncellemek, trendleri takip etmek ve tüketici profiline dair bilgilere sahip olmak için veriyi kullanmak, e-ticaret için vazgeçilmezlerin arasında yer almaya devam edecek.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.