2 003 yılında kurulan LinkedIn, bu yıl 19 yaşında! Aralık 2016’dan beri Microsoft’un bünyesinde hayatına devam eden LinkedIn, dünyanın en büyük profesyonel ağı. Dünya çapında 36 ofisi ve 19 bin çalışanı bulunan LinkedIn, 26 farklı dil seçeneğine sahip. 200 ülkede 830 milyondan fazla üyesi bulunan LinkedIn, her geçen gün genişlemeye devam ediyor. Gelin, bu büyümekte olan platformu çarpıcı istatistiklerle birlikte inceleyelim.. • Bireysel profilinizi etkin bir şekilde kullanmak, profesyonel dünyada dikkat çekmenizi ve potansiyel iş birlikleri için bağlantılar kurabilmenizi sağlar. Daha dikkat çekici bir profile sahip olmak için bazı noktalara dikkat etmelisiniz. Bir profil fotoğrafına sahip olan profiller, 21 kat daha fazla görüntüleme alıyor. Yaşadığınız şehri profilinize eklemek, isminizin yapıldığı aramalarda 23 kat daha fazla öne çıkmanızı sağlıyor. Bu durum aynı zamanda işe alımcıların konum bazlı yaptıkları aramalarda da işinize yarayabiliyor. Profilinize ekleyeceğiniz yetenekler ve özgeçmişinizin bir özeti, kendinizi daha iyi ifade etmenize yardımcı olur. Profilinizi güncel tutmaya özen gösterin. LinkedIn profiliniz geçmişinizi, bugününüzü ve geleceğinizi yansıtan profesyonel vitrininizdir. Güncel ve etkili bir profil, pek çok iş fırsatının kapısını aralayabilir.
• Pek çok şirket, LinkedIn’in potansiyelini kullanabilmek için bu platformda yer alıyor. Platformda 58 milyondan fazla şirket ve 120 binden fazla okul sayfası bulunuyor. Ancak elbette sadece sayfa açmakla işler bitmiyor. İstatistiklere göre, profesyonel biçimde tamamlanmış ve aktif bir sayfaya sahip olan şirketler tam 5 kat daha fazla etkileşim alıyor. LinkedIn üzerinden yürüttüğünüz faaliyetler aynı zamanda arama motorunda da görünürlüğünüzü artırarak sıralamada sizi yukarı sıraya taşıyor. Bu yüzden, profesyonel ve eksiksiz bir sayfaya sahip olmanız, güncel paylaşımlar yapmanız oldukça önemli.
• İstatistiklere göre, şirket internet sayfalarına gelen görüntülemelerin yaklaşık yüzde 46’sı LinkedIn aracılığıyla gerçekleşiyor. İşte LinkedIn’de şirket sayfası kullanımının önemi. Pek çok bireysel ve kurumsal kullanıcı LinkedIn sayfanız aracılığıyla web sitenizi ziyaret ederek ürünleriniz hakkında detaylı bilgiyle karşılaşıyor.
• LinkedIn, pek çok profesyonel için bir paylaşım yeri olmasının yanı sıra iş ve çalışan arayanlar için de oldukça etkili. Platformda her 1 saniyede 95 iş başvurusu gerçekleşiyor, 6 kişi işe alınıyor ve her 1 haftada 50 milyon kişi iş arıyor. İş arayanlar, LinkedIn üzerinden gördükleri iş ilanlarına daha büyük bir ciddiyetle yaklaşıyor ve şirketlere karşı tutumları olumlu yönde değişiyor. Bu sayede yapılan başvurular pek çok kariyer sitesine kıyasla daha isabetli oluyor.

1 NUMARALI B2B PLATFORMU

• LinkedIn üzerinde yer alan 5 üyenin 4’ü karar verici pozisyonda. Yani üyelerin hatırı sayılır bir kısmı, karar verici pozisyondaki profesyonellerden oluşuyor. Bu da özellikle B2B şirketler için LinkedIn’i oldukça cazip kılıyor. Pek çok profesyonel, günlük olarak LinkedIn akışını incelediğinde bile farklı tanıtımlara, iş anlaşmalarına, yeni bağlantılara açık hale geliyor. Belki de bu yüzden B2B pazarlamacılarının yüzde 79’u LinkedIn’in oldukça etkili bir B2B kanalı olduğunu söylüyor. Yapılan bir araştırmaya katılan B2B pazarlamacılarının tam yüzde 94’ü içerik pazarlaması alanında LinkedIn’i kullanıyor.
• B2B pazarlamacılarının yüzde 71’i tanıtım stratejileri için LinkedIn’i kullanıyor. Farklı araçlarıyla etkin tanıtım kampanyaları yürütmenizi sağlayan LinkedIn, profesyonel hedef kitlenize en kısa yoldan ulaşabilmenizi sağlıyor. Ana akışta veya mesaj yoluyla kullanıcılara ulaşan tanıtımlar, isme ve çeşitli özelliklere göre her bir kullanıcıya özelleştirilmiş bir şekilde otomatik olarak oluşturulabiliyor.
Siz de bireysel kariyeriniz ve şirketiniz için LinkedIn’in fırsatlarıyla tanışın. LinkedIn’in geniş ağından yararlanabilmek için profesyonel stratejinize LinkedIn’i dahil edin.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.