“PAZARLAMA İLE MÜŞTERİLERİ KENDİMİZE NASIL AŞK EDERİZ?”

Voltier Digital’ın 2011’de yaptığı araştırmaya göre insanların yüzde 86’sı televizyonda reklamlar başladığında kanal değiştiriyor, yüzde 44’ü di – rek atılan bir e-postayı hiç açmadan siliyor ve yüzde 91’i daha önce kaydolduğu bültenlerden kaydını sildiriyor. Outbound olarak adlandırabileceğimiz bu tek yönlü iletişime dayalı geleneksel pazarlama yöntemleri yerine, doğru kurgulanan Inbound pazarlama stratejisi ile başarıya ulaşılabilinir. Dijital pazarlama çalışmalarının hızlı şekilde yayıldığı gü – nümüz dünyasında, doğru bir marka iletişimi oluşturmak için inbound çalışmalarına ihtiyaç duyulur. Belirlenen hedef kitlenin aradığı sorulara ilişkin hazırlanan tüm ce – vaplar bu çalışmalardan geçer. İçerik pazarlaması ile bir – likte çalışan inbound pazarlama; dikkat çekme, dönüşüm, koruma ve değerlendirme adımları ile şekillenerek, müş – teriyi ilgi çekici ve faydalı içeriklerle kazanmayı amaçlar. İnbound pazarlama çeşitli aşamalardan oluşur. İlk olarak dikkat çekme aşaması, hedef kitleyi web sitesine çekmek olarak ele alınabilir. Burada amaç nicelikten ziyade kali – teli, nitelikli kitleyi ürüne ya da hizmete çekmektir. Blog yazma ise bu pazarlama çalışmalarından biri. Bu çalışma – ya öncelik veren pazarlamacıların, pozitif bir yatırım ge – tirisi elde etme oranının diğerlerine göre 13 kat daha çok olduğu biliniyor. Öte yandan, sosyal medya pazarlaması yapılarak bu platformlar üzerinden müşterilere ulaşılıp, istek ve soruları cevaplanabilir. Ayrıca bilgi sayfalarının oluşturularak, ürün ya da hizmet hakkında bilgi vermesi bu çalışmaları destekleyici niteliğini artıracaktır. Ürün ve hizmet hakkında bilginin müşteriye daha interaktif ve ke – yifli bir ortamda yayılması için podcastler ve internet se – minerleri düzenlenebilir. Böylece markaya karşı olan sa – mimiyeti artırmak mümkün olabilir. İkinci aşama olarak dönüşüm aşaması, müşterilerin bilgilerinden elde edilen veri tabanı oluşturularak, onlara değer paketi sunulma – sıdır. Burada amaç, eşantiyon ve indirim fırsatları sağla- narak müşteri ile iletişim kurulmasıdır. Sonraki adımda dikkat çekici materyaller hazırlanarak müşterilerin tıkla – yıp varış sayfalarına yönelmesi hedeflenir. Bu sayede müş- terilerin e-posta ya da kişisel bilgileri bir veri tabanında toplanır. İlgiyi koruma aşaması ise başka bir süreç olup potansiyel tüketiciyi müşteriye dönüştürerek, ona tekrar tekrar satış yapıp kendimize daha çok bağlamamızı sağlar. Koruma sürecinde, potansiyel müşteriyi değerlendirme, e-mail gönderme, pazarlama otomasyonu oluşturma ve kapalı döngü raporları hazırlanması faaliyetleri ile han – gi kişilerden nasıl geri dönüşümlerin olduğu ortaya ko – nularak analiz edilip, bir sonraki aşamanın belirlenmesi kolaylaşır. Son aşama olan değerlendirmede, kişiye özel kampanya, bildirimler ve mesajlar gönderilmesi aynı za – manda sosyal medyanın gücü kullanılarak içerik sunma ve satış sonrası destek sunulması, mail yolu ile bilgilen – dirilme yapılması gibi faaliyetlerle marka aidiyet kavramı kuvvetlenir. Inbound pazarlama aslında pazarlama stratejilerinin ay – dınlık tarafını kapsarken, outbound pazarlama ise karan – lık kısmını temsil eder. Geleneksel pazarlama ve reklam sistemlerinden aşina olunan kitlesel pazarlama metodolo – jisi, outbound pazarlamanın temelini oluşturur. Yeni hiz – met, yeni ürün ya da pazara yeni giriş yapmış bir şirketin hedef kitlesi henüz oluşmamış ve yapılan bu yenilikler – den hedef kitlenin haberi yok ise outbound pazarlama – dan söz etmek mümkün. Outbound pazarlama çalışma – ları oldukça pahalı bir pazarlama faaliyeti gerektirir. Bu stratejide, televizyonda prime time’da bir reklam vermek, PR çalışmaları için ajanslara ödenen paralar, arama mo – torlarından dijital dünyalara kadar geniş çaplı kitlesel pa – zarlama faaliyetleri için ödenen tutar oldukça yüksektir. Dolayısıyla, önce outbound tarafta farkındalık yaratarak ve pazarda yer edinerek ardından inbound tarafa geçip, doğrudan hedef kitle ile iletişimde olmak çok önem taşı – yor. Pazarlama faaliyetlerinin günümüz trendlerine uyum sağlayarak güncellenmesi, yeni nesil müşterilerin marka – ya aşık olmasında etkili bir rol oynayacak.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.