ÜNLÜ CEO’LARIN BAŞARI VE VERİMLİLİK SIRLARI

Bu sayıda sizlerle BucketFeet, Willow, Particle, Medalogix, SOLS, Petra, Dia&Co, SnoopWell ve diğer birçok önemli şirketin kurucu ortak ve CEO’larıyla yapılan röportajlarda dile getirdikleri verimlilik ve başarı sırlarından küçük bir özet vermek istedim.

BucketFeet’in CEO’su Raaja Nemani bir gün Buenos Aires’e tek gidişlik bir bilet alıyor. Farklı bir kültürü tanımak ve farklı insanlarla etkileşime girmek için gittiği gezide daha sonradan birlikte 100’den fazla ülkede 20 binden fazla sanatçı ile birlikte çalışacakları el dekorasyonuyla yapılan ayakkabı firmasını kuracakları ortağı ile tanışıyor. Willow’un kurucu ortak ve CEO’su Michael Bruch, son trendlerle ilgili bilgi sahibi olmak için teknoloji haberlerini düzenli takip ediyor, başka insanların neler yaptığı konusunda sürekli kendini güncel tutuyor. Particle’ın CEO’su Zach Supalla, bol bol farklı toplantı ve sosyal buluşmalara katılıyor ve kişilerin deneyimlerini dinleyip onlardan yararlanıyor. Digital Third Coast’un CEO’su George Zlatin, her gün trafikte geçirdiği 45 dakika içinde arabada yönetim becerilerini geliştiren sesli kitaplar dinliyor. Dia&Co’nun CEO’su Lydia Gilbert ise her gün düzenli olarak önemli liderlerin YouTube konuşmalarını takip ediyor ve röportajlarına göz gezdiriyor. Buna göre, CEO’ların verimlilik ve başarı ile ilişkili günlük alışkanlıklarının en önemlilerinden birinin her gün düzenli olarak kişisel gelişim ve yenilikçilik ile ilgili yaptıkları aktiviteler olduğunu görüyoruz. Bu anlamda, bir CEO’nun konfor alanından çıkıp her gün yeni şeyler denemesi çok önemli.

Medalogix’in CEO’su Dan Hogan’a göre beyninizi dinlendirmek amacıyla yaptığınız etkinlikler için mesai sonunu beklemek yanlış. Bunları ofis ortamına da taşıyabilirsiniz. Örneğin; ofiste çocukların oyuncakları olarak değerlendirebileceğiniz legolar ya da yaratıcı oyunları bulundurabilir, ufak dinlenme kaçışlarınızda aktif dinlenmeyi tercih edebilirsiniz. Bunlara puzzlelar, diğer çalışanlar ile birlikte yapılacak çeşitli oyunsal etkinlikler de dâhil olabilir. Skimlinks’in CEO’su Alicia Navarro ise kurguya yer veren ve hayâl gücünü destekleyen etkinliklerini ofis ortamında kullanıyor ve çalışanları ile birlikte çeşitli zamanlarda zihni dinlendirmek için bu yaratıcılık etkinliklerine katılıyor. Yaratıcılığı geliştirmekle ilgili yapılan rutin etkinlikler liderler için gerçekten çok önemli. Zira onlar her zaman bir adım ilerde olma sorumluluğunu ve bilincini taşıyorlar.

Her sabah ve her akşam 20 dakika düzenli meditasyon yapan Elliot Tomaeno (ASTRSK şirketi CEO’su), meditasyonun odaklanma ve stresle başa çıkma için kendisinin en çok kullandığı tekniklerden biri olduğunu dile getirmekte. SnoopWell’in CEO’su Gary Miliefsky’a göre her gün bir miktar şükür ve minnettarlık egzersizleri yapabilir ve bunları çalışanlarınıza da bulaştırarak iş ortamında pozitif bir etki yaratabilirsiniz. Örneğin, her gün sabah kahvaltısında yaşamında minnettarlığını gösterebileceği en az üç şeyi aklından geçiren Michael McDevitt (Terra’s Kitchen CEO’su) bunu yaparken şükretmeyi de ihmâl etmiyor. Manta şirketinin CEO’su ise odaklanma ve başarı motivasyonu için her gün düzenli olarak yoga yaptığını ifade ediyor. Başarılı CEO’ların bu önerilerine baktığımızda maneviyat/spiritüel alanındaki gelişimlerini de ihmal etmediklerini görmekteyiz. Zaten verimlilik ve başarıda üst seviyelere çıkmak, sadece iş yaşamının gerekliliklerini yerine getirerek ulaşılabilecek bir nokta değil. Şirketlerin gelişimleri çalışanların kişisel gelişimlerinden soyutlanamaz, CEO’ların bu konuda da etkili birer lider olabilmeleri ancak çalışanlarına doğru model olabilmeleri ile mümkün.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.