“UNUTULMAZ MARKA NASIL OLUNUR?”

Yıllardır ülkemizde pazarlama ve marka yönetimi ile ilgili birçok etkinlik düzenleniyor ve pazarlama gurularından eşsiz tüyolar alıyoruz. Ancak bunları iş planımıza ne kadar dahil ediyoruz? Yoksa bizim ülke – mizin ve insanımızın gerçekleri farklı mı diyoruz? Sonu – cu söylemeye gerek yok. Çünkü dünyanın en değerli 100 markasının içinde hala tek markamız bile yok ve yakın gelecekte de 1 marka hariç pek ışık görünmüyor. Bunun da ötesinde Brand Finance’in raporuna göre, ülkemizin en değerli 100 markasının değeri bir Apple, Starbucks, Walmart etmiyor. Evet, bizim insanımızın gerçekleri farklı olabilir ancak küreselleşme ile birlikte homojen bir tüketici ortaya çıkmış durumda. Dünyanın neresine gi – derseniz gidin, sizin gibi giyinen, sizin yemek zevkinize sahip ve aynı markaların ekranlarına bakıp sosyal mec – ralarda gezen binlerce insanla karşılaşabilirsiniz. Çünkü bizler, küreselleşen dünyanın tüketicileriyiz.

PEKI TÜKETICI MARKALARDAN NE BEKLIYOR?

Günümüzde yalnızca ürünler üreterek ya da hizmet ka – litesini artırarak marka sadakati yaratmak yeterli olmu – yor. Hatta yapılan araştırmalar marka sadakatinin pek de mümkün olmadığını gösteriyor. Bugünün tüketicisi, kal – binin hızlı atacağı, aşk kadar güçlü ve tutkulu deneyimler yaşamak istiyor. Markaların sadakat programlarındaki bir koddan ötede hissetmeyi arzuluyor ve ne kadar de – ğerli olduğunun kendisine hissettirilmesini istiyor. İşin anahtarı, deneyim ekonomisinde saklı. İyi müşteri de – neyimi yaşatmak, tüketicilerin bir ihtiyaçları olduğunda markayı hatırlamalarıyla başlar ve sonrasında da mar – kayı tercih etmeleriyle devam eder. Bugün, bütün ürün ve hizmet kategorileri deneyim ekonomisinin kapsamı içinde yer alır.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.