BAŞARILI STARTUP HİKAYELERİ

BiTaksi kurucusu Nazım Salur’un girişimiyle hayata geçen Getir, binlerce ürünü, dakikalar içinde, İstanbul’da bulunduğunuz yere ulaştırıyor.

Zaman hepimiz için oldukça kıymetli bir kavram. Öyle ki yalnızca iş hayatında değil, günlük yaşantımızda da zaman kontrolü, planlama, zamanı yönetme gibi kavramları oldukça sık kullanıyoruz. Ayrıca dijital çağda yaşıyoruz. Her şey bir tık uzağımızda ve tüm işlerimizi cebimize sığdırdığımız “mini” cihazlarla yapıyoruz. Üstelik hız, bizim için çok önemli. Hayatımızda öncelik olarak gördüğümüz bu iki durumu tek bir noktada birleştirip başarılı bir girişime imza atan Nazım Salur, Getir adını verdiği sistemle zamanı sahibine, teknolojinin sunduklarını yanımıza kâr bırakıyor. Kredi kartı ya da banka kartını bir kez tanımlayarak güvenle ödeme yapabilmenin yanı sıra, para üstü, poşet taşıma gibi sıkıntıları da ortadan kaldıran uygulama, kısa sürede Türkiye’nin en iyi projeleri arasında yer aldı. 2019’un ilk yarısında hem yemek servisi GetirYemek hem de market ürünlerinde daha büyük sepette servis bölümü GetirBüyük’ü açan Getir’in yeni yatırımlar alacağı da konuşuluyor. Kısa bir süre önce, isteyen herkesin uygulamaya ortak olabilmesini sağlayacak bir “Girişim Sermayesi Yatırım Fonu” kurduğunu açıklayan Getir, tüm dünyada 10 dakikada teslimat modelini ilk kullanan firma olarak da rakiplerinden ve benzerlerinden ayrılıyor. 2018 yılında 300 milyon TL ciroya ulaşarak ayda 600 bini aşkın sipariş alan uygulamanın birkaç yıl içinde bu rakamı on katına çıkarması hedefleniyor.

GETİRBÜYÜK

GetirYemek hizmeti sonrasında Getir ekibinin, online market alışverişinde daha geniş ürün yelpazesiyle hizmet verdiği GetirBüyük, şimdilik İstanbul’un birkaç bölgesiyle sınırlı olsa da diğer uygulamalar gibi, zaman içinde tüm şehirde yaygınlaşacak gibi duruyor. Mobil uygulamalara gelen son güncellemeyle birlikte kullanıcıların karşısına çıkan yeni sekmeyle, Getir’den farklı olarak kırmızı et de dâhil olmak üzere oldukça geniş bir ürün gamı var. Kısaca bildiğimiz, içinde her şeyin bulunduğu büyük bir market…

SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİ

Başlangıçta, ağırlıklı olarak 20-35 arası yaş grubunun kullandığı uygulama kısa zamanda daha geniş bir kitleye hitap ederken, sosyoekonomik olarak da geniş bir kitle Getir kullanıcısı oldu. Gıda ve su satışının yoğunlukta olduğu uygulamada zaman içinde ev, kişisel bakım ürünleri ve de teknolojide gelişme yaşandı. Belki de uygulamanın en dikkat çekici özelliği fit ve vegan gibi kategorilere sahip olması… Farklı hayat tarzlarına uygun olarak kategorilerini genişleten Getir, kullanıcı sayısını giderek yükseltiyor. Başarılı bir girişim olarak örnek gösterilen Getir, sosyal sorumluluk projeleriyle de dikkatleri üstüne çekiyor. Her yıl 4 Ekim Dünya Hayvanları Koruma Günü’nde HAYTAP iş birliğiyle düzenlenen sosyal sorumluluk projesi çerçevesinde Getir, 1-4 Ekim tarihleri arasında “Evcil Hayvan” kategorisinden sipariş edilen her bir mama için barınaktaki bir hayvanın günlük mama ihtiyacını karşılıyor. Ayrıca bu yıl, Domestos’un hijyen bilincini geliştirmek ve okulların hijyen standartlarının iyileşmesine destek olmak amacıyla gerçekleştirdiği “Okullara Domestos Bağışı” projesi için kolları sıvayan Getir, satın alınan her Domestos için bir şişe Domestos bağışı yapıyor. Bu çalışmayla İstanbul’daki 85 okulda öğrenim gören yaklaşık 100 bin öğrencinin hijyenik tuvalet standartlarına kavuşmasına destek olmak hedefliyor.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.