İŞ DÜNYASININ LİDERLERİ HERKESE HER ŞEYİ SATABİLMEK MÜMKÜN DİYOR

Satış ve pazarlama iş hayatının en önemli alanlarının başında geliyor. Ürünün, hizmetin ya da fikrin iyi olduğuna dair “ikna edici yaklaşım” ise bu önemli alanların ana noktası… “Her şeyi satabilmek mümkün mü?” sorusunun cevabını ise iş dünyasından önemli isimler bazı tavsiyeleriyle “evet” olarak yanıtlıyor. Nasıl mı? Gelin, birlikte inceleyelim.

Hint Inc’nin kurucusu ve CEO’su, azmiyle girişimcilere örnek olan Kara Goldin, “Ne satıyorsanız satın, mutlaka tutkulu olun” derken başarısının sırrını da paylaşmış oluyor. Dört çocuk annesi Goldin’e göre ikna edebilmenin en etkili yolu “tutku”da saklı… Alıcı ile duygusal bir bağ kurabilmenin önemini de vurgulayan Goldin, müşteriler hakkında bilgi sahibi olmayı uzun vadeli bir yatırım olarak görüyor. Çin kökenli Kanadalı girişimci, eğitimci ve yazar Dan Lok ise bilinenin aksine çok konuşmanın dezavantajına vurgu yapıyor. “İyi bir satış ve pazarlama uzmanı sizi herhangi bir ürüne doğru itmez, sizi ona çeker.” diyen girişimci Dan Lok’a göre ne kadar az konuşursanız o kadar başarılı olursunuz. Girişimciler için milyonlarca dolarlık çevrimiçi koçluk şirketi “The Katrina Ruth Show”un kurucusu ve CEO’su Katrina Ruth, “Herkese her şeyi satabileceğinize inanın.” diyerek bazı noktalara değiniyor. Satılan ürünün önemli bir değer olduğunun bilincine vararak doğruluktan şaşmadan ürünü ya da hizmeti pazarlamanın önemine dikkat çeken Ruth, “Kendi bakış açınıza ve değerlerinize odaklanın, bunları hayata geçirmek için harekete geçin. Mesajınız şu olmalı, karşınızdaki kişinin de değerlerini biliyorsunuz ve ona göre hizmet vermeye hazırsınız. Bu bir bakıma duygusal bir bağ kurmanızı da sağlar. Herkese, herhangi bir şey satabileceğinize, bunu yapmanız gerektiğine ve yapılacak doğru şeyin bu olduğuna inanın.” diyor.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.