Yeni yaşam biçimlerimize en- tegre, sürekli kendini gelişti- ren ve yenileyen bir ekosis- tem içindeyiz. Buna paralel biçimde her alanda olduğu gibi, dijital pazarlamada da her geçen gün yeni yöntemler öne çıkıyor. Öyle ki bazı eski kavramlar, dijital ortamlar vasıtasıyla tekrar popüler hale geliyor. 2010 yılın- da SeanEllis tarafından ortaya atılan bir kavram olan “growth hacking” de işte bu kavramlardan biri.

Girişimlerin ih- tiyacı olan, iyi ürün, pazarlama ve bü- yüme persfektifleri için geliştirilen söz konusu model, veriye ve deneye dayalı süreçlerle ürünün yolculuğunda, “bü- yüme” odaklı bir yaklaşım sergiliyor. Bu anlamda oldukça etkili ve hızlı bir yöntem olarak görülen Growthhac- king’in en önemli özelliği pazarlama bütçesi açısından makul bir yöntem olması

“Growth” büyüme için internet trafiği, sosyal medyadaki takipçi sayısı gibi kısımların bir parçasıyken, kavramın “hacking” bölümü ise en etkili ve ino- vatif çözümler için farklı yöntemler kullanmayı içeriyor. Bunu yapabilmek için de yöntemleri yakından tanımak ve nokta atışı hedefler belirleyebilmek gerekiyor. Genel pazarlama metotla- rına baktığınızda elbette analiz ve uy- gulama konusunda farklılıklar mevcut. Bunlardan en belirgin olanlar ise şu şe- kilde sıralanıyor;

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.