1971’den itibaren saat sektöründe faaliyet gösteren Saat&Saat, 1994 yılından bu yana da dünyaca ünlü markaların saatlerinin Türkiye distribütörlüğünü üstlenmekte. Temsilciliğini yaptığı markalar ile ilgili kararlarında seçkinliği hedef alan şirket, müşteri memnuniyetini esas alan ve çağın dinamiklerine uygun yapısıyla her beklentiye uygun çözümler geliştiriyor. Kurdukları dijital sistemler ile tüm süreçlerini müşterileri için iyileştiren Saat&Saat, tüketiciye lüksün yanı sıra, çevre dostu ürünler sunmaya da özen gösteriyor. Saat&Saat Pazarlama Direktörü Ayşem Suner sorularımızı yanıtladı ve 2022 stratejileri üzerinde teknolojinin etkilerini anlattı.

Kariyer yolculuğunuz son bir yıldır; aralarında Versace, Emporio Armani, Gc, Guess, Michael Kors, Diesel, Armani gibi ünlü markaların da bulunduğu 30’a yakın saat markasının Türkiye distribütörlüğünü üstlenen Saat&Saat şirketinde devam ediyor. 2021 yılını şirketiniz için nasıl değerlendiriyorsunuz? Başarılı bir CMO olarak yarattığınız farklılıkları anlatır mısınız?

2021 yılı Saat&Saat için oldukça hareketli bir yıl oldu. Dünyada ve ülke- mizde yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen fırsatları değerlendirmeye ça- lıştık ve yatırımlarımıza devam ettik. Hem yurt içinde hem yurt dışında yeni konsept mağazalar açtık. Saat tutkunlarına daha çok alternatif sunabilmek için Missoni, Jacques Philippe, Milano X Change, US Polo Assn. gibi birçok yeni markayı bünyemize katarken çok önemli bir satın alma da gerçekleştirdik. Sektörümüzün önemli şirketlerinden biri olan Günsal Saat’i satın alarak Raymond Weil, Lacoste, Scuderia Ferrari ve Bomberg saatlerinin de Türkiye distribütörü olduk. Akıllı saat portföyümüzü de genişlettik ve Samsung, Huawei, Garmin, Amazfit gibi akıllı saat pazarının önde gelen markalarıyla çalışmaya başladık. Tüm bu yeniliklere imza atmaktaki amacımız; şirketimizi geleceğe hazırlarken tüm satış kanallarındaki müşteri deneyimini yeni beklentilere göre dönüştürmekti.

Tüm dünyada yaşanan dijitalleşme ile birlikte şirketler yeni yöntemler üzerinde duruyorlar. Özellikle de “pazarlama” kısmında yeni trendler birbiri ardına tüm sektörleri etkisi altına aldı. Saat&Saat olarak sizin bu alanda merceğinize aldığınız konular neler oldu? Yeni trendler hakkındaki görüşleriniz nedir?

Biz Saat&Saat olarak kendimizi çok hızlı değiştirebilen, adaptasyon kabiliyeti yüksek ve yeniliklere açık bir şirketiz. Bugün geldiğimiz noktada önemli olan sadece online’dan satış yapmak değil. Satılan ürünleri hızlı bir tedarik zinciri ile müşteriye ulaştırmak ve müşteri beklentilerini karşılamak bizim için çok değerli. Biz omnichannel yapımızın yanı sıra kullandığımız CRM, yapay zeka, bulut bilişimi gibi sistemlerimizle müşterilerimizin farklı beklentilerini tespit edip, karşılama- yı amaçlıyoruz. Kurduğumuz dijital sistemler ile internet depo, internet alışverişi, mağaza ve kargo süreçlerini birbirine entegre edip, tüketicilerimi- zin satın aldığı ürünleri de en hızlı şe- kilde teslim edebiliyoruz. Bu teknolojik sistemler, kendi iç süreçlerimizi hızlan- dırmasının ve kolaylaştırmasının yanı sıra müşteri memnuniyetini de en üst seviyede tutmamıza yardımcı oluyor. 2022 yılı için merceğimize aldığımız konuların en başında akıllı saat geliyor. Bu pazarda, her beklentiye uygun çö- zümü, müşterilerimize Saat&Saat hiz- met anlayışıyla ulaştırıyoruz.

Alışveriş alışkanlıklarının değişimiy- le birlikte kullanımı giderek artan bir diğer kanal da e-ticaret oldu. Şirket olarak, pandemi dönemi öncesi de online mağazanıza yaptığınız yatı- rımlarla bu dönemde öne çıktığınızı biliyoruz. Söz konusu yatırımlarınız ve online satıştaki uygulamalarınız nelerdir? Bu alanda büyüme hedefle- rinizi anlatır mısınız?

Pandemiyle birlikte tüketicilerin onli- ne alışverişe olan ilgisi hızla arttı. Biz de online tarafta güçlü bir markayız. Ancak her zaman daha da iyinin peşin- deyiz. Bu nedenle yatırımlarımızı sürdürerek, müşterilerimize sunduğumuz aynı gün kargo, gün içi hızlı teslimat, hediye paketi, kolay iade ve kişiselleştirme opsiyonlarıyla e-ticaret deneyimini iyileştirdik. Ürün yelpazemizi sürekli yenileyerek saatin yanı sıra takı ve aksesuar gibi ürün kategorilerinde 10 binden fazla ürünü müşterilerimize sunduk. Saat&Saat olarak online taraftaki büyüme rakamımız şu an dünya endeksinin üzerinde. Hedefimiz her sene bu rakamı daha da büyütmek.

Saat&Saat, sosyal medya sektörünün liderlerini buluşturan Social Media Awards Turkey 2021’de altın ödü- lün sahibi oldu. Sosyal medyayı ak- tif olarak kullanan bir şirket olarak, bu alanı nasıl değerlendirdiğinizi ve stratejilerinizi öğrenebilir miyiz? Tüketicilerle etkileşiminizde sosyal medyanın hangi olanakları aktif rol oynuyor?

Sosyal medyada her geçen gün mecralar artıyor, farklı trendler gelişebiliyor. Biz de sürekli müşterilerimizle farklı mecralar üzerinden, o mecranın dinamiklerini dikkate alarak etkileşim kuruyor ve bağımızı güçlendirmeyi amaçlıyoruz. Sosyal medyayı sadece ürün tanıtmak amacıyla kullanmıyoruz. Kendimizle ilişkilendirdiğimiz her konuda paylaşımda bulunarak, tüketicilere ilham vermeye de çalışıyoruz. Hedef kitlemizi analiz edip, elde ettiğimiz veriler üzerinden, sattığımız her markanın pazarlama planını dinamik şekilde şekillendiriyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.