“PAZARLAMADA TÜKETİCİYE ÖZEL DENEYİM: HİPER KİŞİSELLEŞTİRME”

HIPER KIŞISELLEŞTIRILMIŞ PAZARLAMA NEDIR?

Dijital ve teknolojik gerçeklikler, rekabet alanlarını genişletirken her alanda tüketiciye ulaşmak, marka bilinilirliğini artırmak ve bunu sürekli olarak yapmak da iş dünyasının yeni gerçekliğini yaratıyor. Tüketiciye ulaşmak bir yana, müşteri sadakatini korumanın da geleneksel yöntemlerle zor olduğu düşünüldüğünde şirketlerin pazarlama stratejileri de sürekli olarak dönüşümden geçiyor. Tüm bu hızın ve yeni yöntemlerin ardında ise temelde yatan sebep şu, tüketicilerin kendilerini ayrıcalıklı hissetme isteği. Bunu sağlayan ve koruyabilen markalar, yapay zeka, makine öğrenmesi ve IoT gibi ileri teknolojilerden yararlanarak “Hiper Kişi- selleştirilmiş Pazarlama”yı uyguluyorlar. Kullanıcılar için bireysel ihtiyaç ve ter- cihlerine göre son derece özelleştirilmiş deneyimler yaratan hiper kişiselleştirme, her kullanıcıya kendini özel hissettirmek için kullanılıyor.

AYRICALIK YARATMAK

Günümüzde şirketlerin olmazsa olmazı haline gelmiş dijital pazarlama, rekabet ortamının sertleşmesiyle birlikte hedef büyüterek evrilirken çalışmaları daha ile- ri götürüyor, tarama ve satın alma verile- ri, gerçek zamanlı veriler gibi ayrıntılarla da genişletiyor. Tüketicinin sadece adını soyadını, tuttuğu takımı ya da sevdiği rengi bilmek de yetmiyor. Tüketicinin tercihlerini psikolojik açıdan da doğru okumak gerekiyor. SmarterHQ araştır- masına göre, tüketicilerin yüzde 72’si pazarlama mesajlarını ancak ilgi alanlarına yönelikse dikkate alıyor. Amazon, Starbucks, Netflix, Spotify gibi dünyaca ünlü markalar da söz konusu modelden yararlanıyor. WebEngage’de verilen bilgilere göre, Starbucks gerçek zamanlı verileri kullanarak 400 binden fazla hiper kişiselleştirilmiş mesaj çeşidi gönderebi- liyor. Dağıtılan teklifler, etkinliklerine ve geçmişteki satın alma işlemlerine bağlı olarak her kullanıcının tercihlerine özel oluyor. Uygulama, yapay zeka tabanlı bir algoritma ile her müşteri için kişiselleştirilmiş yiyecek ve içecek önerileri sunuyor. Her bir müşteriye tek tek önerilerde bulunmak için satın alma geçmişini, zevkleri ve tercihleri analiz ediyor.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.