Yapay zeka, büyük veri, 5G ve IoT (nesnelerin interneti) gibi yeni nesil teknolojiler, günümüzde yaşam biçimlerimize dahi etki ederken, en çok rol oynadığı iş dünyasında da bilinen tüm kuralların yeniden yazılmasına neden oluyor. Bir şirketin A’dan Z’ye tüm yapısına etki eden dijital dönüşümün öne çıktığı alanlardan biri de “pazarlama” olmuş durumda. Müşteri deneyimini arttırmaktan veri analizlerine, kampanyalardan tanıtımlara kadar pazarlamanın her detayına giderek sızan dijitalleşme, tüketiciler için değer yaratmak adına çok daha etkin çalışmalar yapma fırsatı sunuyor. Artık gelecek, dijitalleşme olmadan düşünülemiyor. Sürdürülebilir çalışmalar ile kesintisiz bağlantılar yakalayan şirketler, ihtiyaçları tespit etme noktasında artık çok daha başarılı hale geldi. Giderek kişiselleştirilen pazarlama, geleneksel modellerden uzaklaşarak daha dinamik ve yaratıcı bir pozisyona gelmiş durumda. İnsan odaklı çalışmalar, müşteri deneyimlerinin kalitesini arttırırken her geçen gün dijital sistem üzerinden yeni bir pazarlama stratejisi ve modeli ortaya çıkıyor. Pazarlama ayağının en önemli unsuru insan iken, psikolojiden ve empatiden de söz etmemek mümkün değil. Hızla değişen tüketici davranışlarını doğru okuyabilmek, daha esnek ve pratik çözümler getirebilmek, müşteri sadakatini koruyabilmek gibi bir şirket için çok önemli olan tüm öğeler giderek dijitalleşen bir çatı altında toplanıyor. Ve artık pazarlama da dijitalleşme olmadan düşünülemiyor.

PAZARLAMANIN MİHENK TAŞI; BİLGİ
Başarılı bir pazarlama stratejisinin kilit noktalarından biri; öngörü. İleriye yönelik yaklaşımlar, her an değişebilecek parametreler ve belirsiz zeminlere karşı strateji oluştururken, geleceğe dair verileri doğru okuyabilmek avantaj sağlamada en önemli unsur. Bunu yapabilmek için de bugünü doğru anlamak ve değerlendirmek gerekiyor. Pazarlamanın gelecek öngörüsüne günümüzden bakıldığında ortaya çıkan tablo çok belirgin; yeni teknolojiler her geçen gün hızla ilerler ve evrilerek büyür. Bu da alışveriş alışkanlıklarının ve müşteri deneyiminin sürekli olarak değişmesine neden olur. Böylece ortaya pazarlama adına dijital ortamlarda daha da büyüyen faaliyetler devreye girer.

PAZARLAMADA DIJİTALİN KULLANIMI
Toplanan verilerin analizi ve doğru kullanılarak müşteriye ulaşması için gereken sistemlerin tümünü dijital ortamlarda yakalamak mümkün. Pazarlama faaliyetlerinin internet, mobil ve diğer interaktif platformlar üzerinden yapıldığı çalışmalar şirketlerin olmazsa olmazı haline gelirken, müşteriye ulaşmak ise klasik anlayışlara göre bu yöntemlerle daha kolay ve daha hızlı. Dijital ortamlarda yaptığınız pazarlamayı, geleneksel pazarlamadan ayıran en büyük fark ölçülebilir olması ve üzerinde müdahale hakkınızın olması. Daha düşük bir maliyetle gerçekleştirebileceğiniz işlemlerin size büyük kazançlar olarak döneceği de aşikâr. Gelin hep birlikte pazarlama için dijital dünyada kullanabileceğiniz ve sizi geleceğe taşıyacak uygulamalara bir göz atalım.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.