Yapay zeka, günümüzde yaşanan dijital dönüşümün en önemli bileşeni konumunda yer alıyor. İnsan zekâsını taklit ederek görevlerini yerine getiren ve topladıkları bilgilere göre kendilerini yenileyebilen makineler olarak tanımlayabileceğimiz yapay zeka; insan gücüne dayalı görevleri dijitalleştirerek performansın artmasını sağlıyor ve şirketler için oldukça ciddi avantajlar yaratıyor. Özellikle pazarlama dünyasında yıldızı her geçen gün daha da parlayarak, markalar için yepyeni deneyimlerin önünü açıyor. Kullanıcı ihtiyaçlarını tespit etmek ve deneyimlerini geliştirmek için müşteri verilerinin üstün bir performansla analiz edilmesine olanak sağlayan yapay zekanın kullanıldığı pazarlama alanları da hızla artıyor. Günümüzde dijital pazarlamada, en etkili yöntemlerden biri olan “kişiselleştirilmiş mesajlar”, tüketici kitlesini doğru tanıyarak müşteri sadakati yaratmayı kolaylaştırıyor. Oluşturulan bu içerikler, özellikle uzun bir süredir kullanılan e-posta pazarlamasında öne çıkıyor. Hedefe ulaşmada son derece başarılı sonuçlar almaya yarayan yapay zeka destekli çözümler; kampanya, davet, duyurular vs. tarzında bilgileri hedef kitlenin ilgi alanları, iş statüleri gibi spesifik özelliklerine göre ayrıştırmaya da imkân tanıyor.

YAPAY ZEKANIN SÜRDÜRÜLEBILIR ETKiLERi

Şirketlerin mevcut müşteriler ya da potansiyel müşterilerle ilişkilerini geliştirmek, ürün ve hizmetlerini tanıtmak ama- cıyla e-posta servislerini kullanması olarak tanımlayabile- ceğimiz e-posta pazarlama, günümüzde de maliyet etkisi, iletim hızı, analiz kolaylığı gibi sebeplerden ötürü dijital pazarlama çalışmalarında oldukça tercih edilen bir yöntem olmayı sürdürüyor. Yapay zekanın da söz konusu pazarlama modeli için başarılı bir pazarlama stratejisi oluşturmadaki rolü yadsınamaz bir gerçek. Doğru mesajın doğru zaman- da ilgili kullanıcılara iletilmesinden, kampanya içeriklerinin tasarımına kadar her noktada iyi sonuçlar almaya odaklı tahminler yaratılmasına olanak sağlıyor. Bunların dışında ise yapay zekanın e-posta pazarlama modelinde öne çıkan faydaları şu şekilde sıralanıyor; – Veri Genişliliği: Gözden kaçması olası detayların ve yeni bilgilerin belirlenmesinde rol oynar. Örneğin, ekonomik yapılar, coğrafi konumlar ve harcama oranları gibi çeşitli faktörler analiz edilerek geniş bir veri haritası elde edilir. Tüm bu bilgiler, yapay zeka sayesinde toplanıp analiz edildikten sonra kapsamlı bir halde pazarlama biriminin eline hazır halde gelir. – Trendlerin Okunması: Yapay zekanın topladığı verilerle kullanıcı eğilimlerinin tespiti çok daha kolay hale gelir. Tespit edilen trendler doğrultusunda, sınıflandırma yapılarak ilgili kitleye ulaşım gerçekleştirilir. – Kişiselleştirilmiş Ürün/Hizmet: Kullanıcıların satın alma ya da ürün inceleme analizleri sonucu e-postalarına ürünlerle ilgili bilgilendirme mailleri gönderilmesi konusunda yapay zeka sizi bir adım öne geçirecektir. Örneğin, yapay zeka spesifik hedef kitleli kampanyalarınızı ürün tavsiyeleriyle birleştirebilir ve satış bazında sonuçlar ortaya koyabilir. – Kullanım Sıklığının Tespiti: E-posta göndermede abonelerin kullanım sıklığını belirlemek yapay zeka ile son derece hızlı ve verimli sonuçlar alınmasını sağlar. Bir bireyin e-posta açma ve tıklama sıklıkları analiz edilerek doğru zamanda gönderim yapılması, sonuçları da pozitif yönde etkileyecektir. – Doğru Teklif ve Doğru Reklam: Yapay zeka, geçmiş davranışına göre her aboneye hangi teklifin ve reklam öğesinin gönderileceğini belirlemede kritik bir rol oynar. Teklif ve reklamları benzer düşünen abonelere göre özelleştirerek geri dönüşlerin artmasına olanak tanır. Ayrıca doğru iletiler, tu- tarlı bir davranış sergileme açısından da etkili olacaktır. – Zaman ve Kaynak Kullanımı: Yapay zeka, getirdiği tüm kolaylıklarla ve doğru analizlerle birlikte, kaynakların ye- rinde kullanımı konusunda etkin bir rol oynamaktadır. Za- manın ve verilerin doğru kullanımı ise yatırım gelirlerinin artmasında oldukça faydalı olacaktır.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.