”BEYMEN PROMİSE İLE DAHA İYİ BİR GELECEK VİZYONU ALTINDA BULUŞUYORUZ”

Türkiye’nin önde gelen lüks perakende markası Beymen, “Dünyaya Sözümüz Var” diyerek “Beymen Promise” çatısı altında bir araya getirdiği sürdürülebilirlik yol haritasını paylaştı. Beymen Group CEO’su Elif Çapçı, gelecek kuşaklara daha güzel bir dünya bırakma sorumluluğuyla hareket ettiklerini belirtirken, Beymen Promise ile “doğaya”, “topluma” ve “çalışanlarına” yönelik taahhütlerini duyurdu. “Sürdürülebilirlik yol haritamızı çevresel, sosyal ve kurumsal yönetim (ESG) stratejilerimiz çerçevesinde kapsayıcı, şeffaf ve ölçülebilir yaklaşımla belirledik. Bu yaklaşımımızın tüm Beymen ekosistemini de harekete geçirerek, grubumuzun sürdürülebilirlik kapsamındaki dönüşümüne katkı sağlayacağına inanıyorum” diyen Elif Çapçı, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında çizdikleri yol haritalarını şöyle aktarıyor: “Modada sürdürülebilirlik kavramı tasarımdan üretime, alışveriş alışkanlıklarımızdan kıyafet ve aksesuarlarımızın kullanım sürelerine ve geri dönüşümlerine uzanan birçok alanı kapsıyor. Beymen Promise bizleri daha iyi bir gelecek vizyonu altında buluşturuyor. Sürdürülebilirlik yaklaşımı- mızı ortaya koyduğumuz manifestomuzda ifade ettiğimiz gibi döngüsel modanın içinde, duyarlı, saygılı, adil ve eşit- likçi iş modellerimizle attığımız her adım, hayata geçirdiği- miz her proje, bu dünya için.” “Dünyaya Sözümüz Var” başlığıyla paylaşılan Beymen Promise manifestosu, “Moda, kendimize yakışanı giymek kadar kendimize yakışanı yapmak. Döngüsel modada öncü olmaya sözümüz var!” diyor ve Beymen’in doğaya, topluma ve çalışanlarına yönelik taahhütlerini kapsıyor. Beymen’in sürdürülebilirlik yol haritasını açıkladığı Beymen Promise’in lansmanı Beymen Zorlu Center’da dü- zenlenen toplantıyla gerçekleşti. Toplantı kapsamında ga- zeteci yazar Ilgaz Gürsoy’un moderatörlüğünde Beymen Group CEO’su Elif Çapçı ve Boğaziçi Üniversitesi İklim Araştırma Merkezi Müdürü Prof. Dr. Levent Kurnaz’ın ka- tıldığı bir söyleşi gerçekleşti. İş süreçlerinin her aşamasında sürdürülebilirliği önceliklendiren Beymen, faaliyetlerin- den kaynaklanan çevresel etkisini ölçülebilir şekilde azalt- mayı hedefliyor. Manifestosunda gelecek kuşaklara daha güzel bir dünya bırakma hedefiyle hareket ettiğini anlatan Beymen, sürdürülebilir moda anlayışının, çevreye duyarlı, sosyal alanlarda adil ve eşitlikçi, kültürel açıdan saygılı ve ekonomik olarak uygulanabilir iş modellerini kapsadığını vurguluyor.

”KARARLI, GÜÇLÜ VE ÖNEMLI ADIMLAR ATIYORUZ”

50 yılı aşan tarihimiz boyunca attığımız her adımda moda dünyasına yön veren vizyoner bir konumdayız. Yaşadığımız dünyadan, ülkemizden, insanımızdan aldığımız ilhamla yolumuzu çiziyoruz. Dünyamız, etkilerini hepimizin her geçen gün çok daha derinden hissettiği farklı krizleri bir arada yaşadığımız bir dönemden geçiyor. İklim krizi dünyamızı, hayatlarımızı ve iş modellerimizin sürdürülebilirliğini pek çok açıdan olumsuz etkiliyor. Ayrıca sürdürülebilirlik konusundaki hassasiyetlerin alışveriş tercihlerine de yansıdığı bir dönemdeyiz. Biz de Beymen Grubu olarak sürdürülebilirliği merkeze aldığımız bir dönüşüm yaşıyoruz. ESG çerçevesinde kapsayıcı, kararlı, şeffaf ve ölçülebilir bir çalışma modeli benimsiyoruz. Tedarik zincirimizi de kapsayan şekilde tüm ekosistemimize yaygınlaştıracağımız küresel referanslarımızı belirledik ve sertifikasyon süreçlerimizi tamamladık. Atık ve üretimde kullanılan su miktarını ve karbon ayak izimizi kararlı ve sürekli azaltacak şekilde yol haritamızı çizdik. Beymen mağazalarımızın yanı sıra üretimini gerçekleştirdiğimiz Beymen Club, Network, Divarese, Beymen Collection ve Academia’da sürdürülebilirlik alanında kararlı, güçlü ve önemli adımlar atıyor ve taahhütlerde bulunuyoruz.”

BEYMEN’DEN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK TAAHHÜTLERİ

– Çanta taşımak biraz da sorumluluk taşımak olmalı: Beymen Reborn ile ikonik çantaları yeni sahipleri ile buluşturmaya söz veren Beymen, döngüsel moda yaklaşımını bu platforma eklenmesi planlanan Beymen Repair ve Beymen Recycle adımlarıyla sürdürecek.

– Ambalajlar sadece giysileri değil, dünyayı da korumalı: 2024’ün ilk yarı sonuna kadar Beymen Grubu’nun tüm ambalajları yüzde 100 sürdürülebilir sertifikalı malzemelerden olacak. Tüm gruba yayılan bu uygulama ile ambalajlardaki selülozik materyallerin sürdürülebilirlik esaslı standartlara sahip olması için küresel ölçekte faaliyet gösteren Forest Stwardship Council (FSC) sertifikalı ürünler tercih ediliyor.

– Önemli olan modada iz bırakırken doğadaki izimizi azalt- mak: Beymen atık yönetimi ve üretimde kullanılan su mik- tarını ve karbon ayak izini sürekli şekilde azaltmayı hedef- leyen çalışmaları ile 2040 itibarıyla sıfır atık ve sıfır emisyon hedefine söz veriyor.

– Tasarlamanın, üretmenin sonu yok. Ama suyun var: De- nim üretiminde çok yüksek oranda su ve elektrik tasarrufu sağlayan Jeanologia prosesini uygulayan Beymen, pamuk üretiminde dünyanın en büyük pamuk sürdürülebilirlik programı “Better Cotton Initiative” (BCI) ile de su tüketimini azaltmaya söz veriyor. Bunların yanı sıra yünlü kumaşlarda, Responsible Wool Standard’ı (RWS) temel şart olarak kabul eden Beymen, okyanusların korunması için toplanan plastik atıkları geri dönüştürerek dolgu malzemesi ya da iplik olarak kullanabilen hammaddeler üreten REPREVE ve Thermolite ile de çalışıyor. Öte yandan Lenzing tarafından doğal hammaddelerden elde edilen ve çevreye duyarlı süreçlerle üretilen Tencel ve Ecovero elyafları da üretim süreçlerinde kullanıyor.

– Hayatın her alanında kadınlar güçlenerek yürümeli: Birleşmiş Milletler Kadının Güçlenmesi Prensipleri’nin (WEPs) imzacısı olarak eşitliğe söz veren Beymen, yaklaşık yüzde 45 olan kadın çalışma oranını 2025 itibarıyla yüzde 50’ye çıkararak eşit bir çalışma ortamına söz veriyor. Kadınların ekonomik ve toplumsal yaşamda güçlenmesi için çalışmalar yürüten Beymen, eşitlik, çeşitlilik ve kapsayıcılık konusunda kurum içindeki çalışmalarını dışarıya taşımaya da hazırlanıyor.

– Sürdürülebilirlik bir sezon değil, her sezon üstümüzde: Beymen bünyesindeki bini aşkın marka arasında sürdürülebilir ürün ve markaları artırmaya söz veriyor.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.