22 yıldır e-ticaret sektöründe varlık gösteren Türkiye’nin en büyük elektronik ticaret ve ilan platformlarından sahibinden.com’da; teknoloji, uzman çalışanlar, Ar-Ge çalışmaları ve şeffaflığın yanında, sürdürülebilirlik de uzun süredir kurumsal değerlerimiz arasında yer alıyor. Yeşil Ofis Sertifikası almaya hak kazanan ilk e-ticaret şirketi olarak; uzun yıllardır enerji tasarrufu, yenilenebilir kaynaklar ve doğal kaynakların bilinçli kullanımı konusunda kurum içi projeler gerçekleştiriyor, dünyaya karşı sorumluluğumuzun bilincinde hareket ediyoruz. sahibinden.com çalışanlarının sürdürülebilirlik elçilerine dönüşmeleri için başlattığımız çalışmalar doğrultusunda; karbon ayak izinin azaltılması, sorumlu tüketim bilincinin kazanılması ve geri dönüşüm konularında çeşitli farkındalıklar yaratmak için önemli adımlar atıyoruz. Birleşmiş Milletler’in Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’ndan 12.’si olan Sorumlu Üretim ve Tüketim madNazım ERDOĞAN Sahibinden.com Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı desi doğrultusunda hazırladığımız, kullanıcılarımızın sürdürülebilirlik bilincinin ne derece hayata geçtiğini gerçekçi verilerle görebilmelerini sağlayan “İkinci Elin Sürdürülebilirliğe Katkısı” raporunu yayınladık. sahibinden.com’un 1 yılda 1,9 milyon ton karbondioksit emisyonundan tasarruf ettiğini gözler önüne seren söz konusu rapor ile kurumumuzun sürdürülebilirliğe olan katkısı çarpıcı verilerle somutlaşıyor. sahibinden.com’da yer alan 3,5 milyon ilan üzerinden yapılan araştırmaya göre, kullanıcılar ikinci el kullanımını tercih ederek bir yılda1,9 milyon ton karbondioksit emisyonuna ek olarak 800 bin ton çelik, 70 bin ton alüminyum ve 120 bin ton plastik tasarrufu sağladı. Örneklerle açıklamak gerekirse; 1,9 milyon ton karbondioksit emisyonu yılda 13.776 km yol yapan yaklaşık 550.000 arabanın sebep olduğu emisyona, 800.000 ton çelik, 80 tane İstanbul Atatürk Olimpiyat Stadyumu yapımında kullanılan çelik miktarına ve 120.000 ton potansiyel plastik tasarrufu yaklaşık 32 milyon plastik sandalyeye karşılık geliyor. 2022 raporumuzun hazırlıklarına da başladık. Her yıl yayınlamayı planladığımız raporumuz ile ikinci el ekonomisinin en büyük paydaşlarından biri olarak kullanıcılarımızı hem eşyaların hem de dünyanın ömrünü uzatmaya davet ediyoruz. Ülkemize baktığımızda, Türkiye’de son yıllarda ikinci el ürünlerini kullanma eğiliminin yükselişte olduğunu gözlemliyoruz. Kullanıcılar ihtiyaç duymadıkları ürünleri yeniden kullanıma sunarak hem bir gelir elde ediyorlar hem de atık oluşmasını engelliyorlar. Bu eğilimin artarak süreceğini ve önümüzdeki yıllarda da karbondioksit emisyonundaki tasarruf miktarının artacağını öngörüyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.