“SOSYAL MEDYA PAZARLAMASINDA GELECEK TRENDLERİ”

Yiyoruz, içiyoruz, yürüyoruz, koşuyoruz, kutluyoruz, alıyoruz, satıyoruz, bakıyoruz ve paylaşıyoruz. Sosyal medya her an elimizin altında ve birçok kanaldan birbirimizle, eğitimcilerle, ünlülerle, şirketlerle, markalarla etkileşime giriyoruz. Alışkanlıklarımızı sosyal medya trendleri mi belirliyor yoksa trendleri sosyal medya üzerinden biz mi yaratıyoruz? İkisi arasındaki çizginin iyice inceldiği ve pek de bir öneminin kalmadığı günümüzde sosyal medya bizim için ne kadar hayatın bir parçası ise şirketler için de işlerinin önemli bölümü haline geldi. Aynı zamanda e-ticaretin de geleceği olan sosyal medya, markaları geliştiriyor, büyütüyor ve yaratıcılığa sevk ediyor.

Şirketler için dijital pazarlama stratejileri geliştiren Smart Insights’ta görev alan Dijital Stratejist Dr. Dave Chaffey’in makalesinde yer alan “Küresel Sosyal Medya Araştırma Verileri 2023”e göre dünya nüfusunun yaklaşık yüzde 60’ı sosyal medyayı günde ortalama 2 saat 27 dakika kullanıyor. Yine aynı araştırmada, Ocak 2022’de dünya çapında 4,62 milyar olan sosyal medya kullanıcılarının sayısına, Ocak 2023’te 150 milyon yeni kullanıcının katıldığı görülüyor. Hal böyleyken gelişimini ve kalıcılığını sürdürmek isteyen şirketlerin sosyal medya pazarlaması trendlerini aktif şekilde takip etmesi gerekiyor.

TikTok

Son yıllarda hızla büyüyen TikTok, yenilikçiliği ile öne çıkıyor. Genç kitlelere ulaşmak isteyen şirketler için fırsatlar sunan TikTok, kısa videolar kullanılarak reklam vermek için uygun bir platform. HubSpot Blog tarafından yapılan “2023 Sosyal Medya Trendlerinin Durumu Raporu”na göre, sosyal medya pazarlamacılarının yüzde 54’ü tarafından kullanılan en popüler iletişim biçimi, kısa video içeriği. Kullananların yüzde 83’ü sonuçların oldukça etkili olduğu konusunda hemfikir. Ayrıca, TikTok reklam geliri o kadar hızlı artıyor ki 2024’e kadar YouTube’un reklam gelirine yetişmesi bekleniyor.

Nano-Influencer ve Micro-Influencer Pazarlama

Günümüz tüketicileri giderek daha özgün deneyimlere yöneliyor ve yalnızca değer değil, aynı zamanda özgünlük de sunan markalarla etkileşim kuruyor. Bu nedenle, nano ve mikro influencer’larla çalışan marka sayısı da hızla artıyor. Nispeten daha az takipçiye sahip olmalarına rağmen, nano ve mikro influencer’lar genellikle daha yüksek etkileşime sahip. Samimiyet ve yakınlık hissi vermeleri tüketiciyle aralarındaki bağları kuvvetlendiriyor. Şirketler için daha düşük maliyetli olan nano ve mikro influencer’lar ürün veya hizmet karşılığında markalarla iş birliği yapmayı tercih ediyor.

Affiliate Marketing (Satış ve Pazarlama Ortaklığı) 

Satış ve pazarlama ortaklığı anlamına gelen affiliate marketing ile çalışan kişiler, yaptıkları satışlardan kazanç elde etmenin yanı sıra çalıştıkları markalardan prim alarak da gelirlerini artırıyor. Kazan-kazan modeli oluşturan sistem giderek daha popüler hale geliyor. Yurt içi ve dışı birçok firma ile çalışarak yüksek kazançlar elde etme imkanı sunan affiliate marketing, düşük maliyetli ve düşük riskli sistem olmasıyla da dikkat çekiyor.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.