“SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK YAKLAŞIMIMIZ İŞ MODELLERİMİZİN TEMELİNİ OLUŞTURUYOR”

Avrupa’nın lider, dünyanın en büyük ikinci perakende zinciri Carrefour Grubu ile Sabancı Holding ortaklığın- da kurulan ve Türkiye’de 2023 yılında 30. yaşını kutlayacak olan CarrefourSA, “Doğrusu CarrefourSA’da” söylemiyle, yerli üretimden girişimciliğe kadar tüm çalışmalarında doğrusunu hayata geçirirken sürdürülebilirlik çalışmalarına da hız kesmeden devam ediyor. Şeffaf ve denetlenebilir bir anlayışla çalışmalarını sürdüren CarrefourSA, bu kapsamda 2020-2021 yıllarını kapsayan ilk sürdürülebilirlik raporunu yayınladı. Global Reporting Initiative (GRI) standartlarına göre hazırlanan CarrefourSA Sürdürülebilirlik Raporu’nda “Ekonomi, doğru iş yeri, değer zinciri ve çevresel sorumluluk” başlıkları ön plana çıkıyor. Sıfır atık inisiyatifine uygun projeler gerçekleştiren CarrefourSA’nın Temel Seviye Sıfır Atık Belgesi’ne sahip mağaza sayısı 2021 yılında 69’dan 180’e çıktı. Geri dö- nüşüm çalışmalarında titizlikle davranan CarrefourSA, çevreye zarar verebilecek atıkları da geri dönüşümle bertaraf edi- yor. CarrefourSA 2025 yılına kadar atık oranını sıfıra çekmeyi hedeflerken, am- balaj malzemelerinde ise yüzde yüz geri dönüşüme odaklanıyor. CarrefourSA CEO’su Kutay Kartallıoğlu, sürdürülebi- lirlik anlayışlarını ve bu alandaki çalışmalarını dile getiriyor.

“SEKTÖRÜN GELIŞIMINI VE DEVAMLILIĞINI SAĞLIYORUZ”

17 maddeden oluşan Birleşmiş Milletler (BM) Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’nın 12’sini kapsayan sürdürülebilirlik hedefleriyle paydaşlarımıza ekonomik değer yaratırken, tüm gıda zincirindeki gıda atıklarının yol açtığı ekonomik etkiyi ortadan kaldırmayı, sürdürülebilirliği paydaşlarımız, çalışanlarımız ve müşterilerimizle tüm alanlarda hayata geçirmeyi hedefliyoruz. Yaşamı ve doğayı odağımıza alan bir ekosistemle karbon ayak izimizi doğru yönetmeyi amaçlarken, tedarik zincirinin ekonomik, sosyal ve çevresel gelişimini ve devamlılığını sağlıyoruz. BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’nı dikkate alarak kendi sürdürülebilirlik yaklaşımımızı geliştirdik ve bu yaklaşımı tüm iş modellerimizin temel unsurlarından biri haline getirdik. CarrefourSA’nın ilk sürdürülebilirlik raporunda hem çalışmalarımızın başarısını hem de kendimizi geliştirmemiz gereken alanları tüm şeffaflığıyla gördük. Türkiye’de 44 ilde 850 mağazamız ve 11 binden fazla çalışanımızla hem organize perakende sektörü hem de ülkemiz ekonomisinde oyun kurucu konumundayız. Bu kapsamda çalışmalarımızın her adımında sürdürülebilirlik, odak noktamız. Çevreye ve yaşama olan sorumluluğumuzun bilinciyle yıl içinde gıda kaybını önlemek için birçok uygulama hayata geçirirken, Tarım ve Orman Bakanlığı koordinasyonu ve FAO iş birliğinde gerçekleştirilen “Gıdanı Koru-Sofrana Sahip Çık” kampanyasına destek vererek bilinçlendirme çalışmalarına devam ediyoruz. “Arta Kalanı Değerlendir” adı altında olgun meyve veya sebzelerden tariflere Lezzet Arası restoranlarımızda da yer veriyoruz. Tüketilmesinde sağlık açısından sorun olmayacak artan gıdalar ise “Dost Hareketi” kapsamında sokaktaki dostlara gidiyor. Bunun yanı sıra World Resources Institute tarafından hayata geçirilen 10x20x30 inisiyatifine tedarikçilerimiz ile dahil olmayı da üstlendik. Bu inisiyatif kapsamında 20 tedarikçimiz ile birlikte gıda kaybının ve atıklarının 2030 yılına kadar yüzde 50 oranında azaltılmasını hedefliyoruz. Fazla Gıda ve Gıda Kurtarma Derneği iş birliği ile reyonda bekleme süresi dolmuş ama insani tüketime uygun ürünleri farklı koşullarla ekonomiye kazandırıyoruz. Bu sayede 2021 yılında yaklaşık 1 tona yakın gıda atığını kurtardık.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.