BEYAZ EŞYA SEKTÖRÜNDE AVRUPA’NIN İKİNCİ BÜYÜK ŞİRKETİ

Arçelik, dünya çapında 30 bin çalışanı, sekiz ülkede 21 üretim tesisi, 30 ülkede 34 satış ve pazarlama ofisi ile 12 markasıyla 145’ten fazla ülkede ürün ve hizmet sunuyor.

Sürdürülebilir yaşam bilinciyle doğal kaynakları sürdürülebilir kılmayı hedefleyen Arçelik, Türkiye’de beyaz eşya, ankastre, klima ve küçük ev aletleri ürün kategorilerinde liderliğini koruyor. Avrupa’da ise beyaz eşya sektöründe ikinci büyük şirketi konumunda yer alan Arçelik ile ilgili sorularımızı Arçelik Türkiye Pazarlama Direktörü Mehmet Tüfekçi şöyle yanıtladı.

2003 yılında başladığınız Arçelik yolculuğuna 2015 yılı başından bu yana Arçelik Türkiye Pazarlama Direktörü olarak devam ediyorsunuz. Sizi kısaca tanıyabilir miyiz?

Belirttiğiniz gibi ailem olarak gördüğüm ve hissettiğim Koç Grubu ve Arçelik bünyesinde 16. yılımı tamamlıyorum. Aslında çocuk yaşlarda öğrenciyken başladığım farklı sektörlerde iş tecrübelerimin ardından 2003 yılında Arçelik benim için önemli bir dönüm noktası oldu. İlk olarak Adana Bölge Müdürlüğü’nde beş yıl farklı illerde satış ekibinde çalıştıktan sonra pazarlama bünyesine katıldım. Hep söylendiği gibi müşteriyi ve sahayı yakından görmek, onlardan beslenmek, müşteri geribildirimleri ile pazarlama ekibinde aldığımız stratejik kararlar, işimizi geliştirmek için çok büyük katkı sağladı. Pazarlama bünyesinde Beyaz Eşya, Küçük Ev Aletleri, Süpürge, İklimlendirme gibi farklı ürün gruplarının sorumluluğunun ardından yaklaşık son dört yıldır Türkiye Pazarlama Direktörlüğü görevini sürdürüyorum. Arçelik, Beko ve sorumlu olduğum diğer tüm markalarımız ile dinamik ve heyecanla çalışmak, yenilikler kazandırmak, şirketimizin ve bayilerimizin gelişimine katkıda bulunmak büyük bir mutluluk ve onur. Tüm çalışma arkadaşlarım gibi işimi aşkla yapıyorum.

Aynı zamanda İstanbul Üniversitesi’nde Öğretim Üyesi ve Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu üyesi olarak da duyduk isminizi. Bu yoğun tempoda özel hayatınızda neler yapıyorsunuz?

Bu roller ile birlikte Reklam Verenler Derneği’nin de Yönetim Kurulu üyeliğini yürütüyorum ayrıca. Seyahat etmeyi, yeni yerler görüp yeni bilgiler edinmeyi çok severim. İşim gereği Türkiye’de ve yurt dışında oldukça fazla seyahat ediyorum. Bunun yanında evime ve aileme de düşkünümdür. Yoğun tempo içinde her fırsat bulduğum zamanı eşimle ve 10 yaşındaki oğlumla geçiriyorum. Boş zamanlarımızda ve tatillerimizde seyahat rotamızı oğlumuz Tuna belirliyor. Seyahate çıkmadan önce de gezilecek-görülecek yerleri araştırıp belirliyor.

Sinema dünyası ve otomobiller en önemli ilgi alanlarımdır. Özellikle klasik ve spor otomobillere eskiden beri hayranım. Bu konularda yayımlanan farklı dergi ve dijital mecraları yakından takip ederim. Emeklilik dönemlerimde bu konuda bir çalışma içinde olmayı hayal ediyorum. Sinema ise benim için büyük keyif. Üniversite yıllarımda Ankara’da her sinemanın, her film matinesine giderdim. Arkadaşlarım bana sinema eleştirmeni gibi davranır, bir filme gitmeden önce bana sorarlardı. Tabii iş temposu içinde sinemaya o yıllardaki gibi gidemiyorum ancak hafta sonları ailemle sinemaya gitme fırsatım varsa da kaçırmam.

“Arçelik, Türkiye’de beyaz eşya üreticisi olup kendi geri dönüşüm tesisini kuran ilk ve tek şirket olma özelliğini taşıyor.”

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.