”BİZ, İŞİ ‘ZAMAN’ OLAN BİR MARKAYIZ”

Dünyaca ünlü markaların Türkiye’de distribütörlüğünü yapan ve sektörünün öncü kuruluşu olan Saat&Saat, sağlıklı gelişimi için yaptığı çalışmalarla büyüme yolculuğunu hız kesmeden sürdürüyor. Temsilciliğini yaptığı markalar ile ilgili kararlarında seçkinliği hedef alan şirket, müşteri odaklı felsefesi doğrultusunda çağın dinamiklerini yeni yatırımlarıyla takip ediyor. “Türkiye’nin En İyi İşveren Markası” listesinde olan Saat&Saat, çalışanlarıyla birlikte yol almaya özen gösteriyor. Business Türkiye’nin sorularını yanıtlayan Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, yarattıkları farklılıkları ve hedeflerini anlatıyor

Saat&Saat 2022 yılını nasıl geçirdi? Şirket olarak 2023 yılına nasıl başladığınızdan bahsedebilir misiniz?

Genel saat ithalatına baktığımızda, adetsel olarak 2021 yılında 4,2 milyon iken, 2022 yılında 5 milyon. Genel saat ithalatını cirosal anlamda incelediğimizde ise 2021 yılında 241,5milyon dolar iken, 2022 yılında 317,4 milyon dolar olduğunu görüyoruz. 2018 yılında saat ithalatı 10,5 milyon adetti ancak son yıllarda adetlerde düşüşler oldu. Bunun da sebebi Tareks uygulaması. Tareks uygulaması sayesinde ürünler gümrükte sıkı denetimlere tabii tutuluyor bu da insan sağlığına zararlı ürünlerin kullanılmaması anlamına geliyor. Böylelikle insanlar daha kaliteli ürünler kullanıyor. Saat&Saat özelinde konuşacak olursak, 2022 yılı bizim için çok verimli geçti. Adetsel ve cirosal büyümemiz söz konusu. Başarılı projelerimizle adetsel yüzde 20, cirosal yüzde 17 büyüme gerçekleştirdik. Şubat ayında yaşadığımız doğal afet hepimizi derinden etkiledi. Ülkemiz açısından zorlu bir başlangıç oldu ama milletçe büyük ve güçlü bir dayanışma örneği gösterdik. Deprem bölgesinde ilk etapta yaklaşık 12 mağazamız kapalıydı. Şu anda sadece 5 mağazamız kapalı. Yaşadığımız doğal afet sebebiyle şubat ayının ilk iki haftasında satışlar genel olarak yüzde 50 düştü. Sonraki haftalarda toparlamaya başladık. Mart ayında adetsel olarak hedefimizin yüzde 12 üzerine çıktık. Nisan ayında ise yine hedefimizin yüzde 15 üzerindedir büyüme gerçekleştireceğimizi öngörüyoruz.2023’ün ilk iki ayı, 2022’nin ilk ayından daha fazla bir büyüme kaydetti diyebiliriz. Saat&Saat olarak 2023 yılında, 2022 yılına göre adetsel bazda yüzde 5 büyümeyi hedeflemiştik. Ancak şu anda 2022 yılına göre 2023 yılını yükselen bir ivme ile takip ediyoruz ve sene sonunda yaklaşık yüzde 20 büyüme ile kapatacağımızı öngörüyoruz.

Geçtiğimiz yıl Great Place to Work Enstitüsü tarafından düzenlenen “Türkiye’nin En İyi İşverenleri 2022”de ödül alarak ülkemizin en iyi işverenlerinden biri oldunuz.Günümüzde şirketler için en kritik konulardan biri olan“işveren markası” olma konusunda görüşlerinizi ve gerçekleştirdiğiniz uygulamaları anlatır mısınız? Sizi ödüle götüren dinamikler neler?

İyi bir işveren markası yaratmak istiyorsanız, önce çalışanınıza değer vermeniz, onların yanında olduğunuzu göstermeniz, çalışan bağlılığını yüksek tutmak için onlara iyi bir çalışma ortamı ve şartları sunmanız gerekir. Mutlu çalışanlar, zamanını verimli kullanır ve işlerini severek yapar. Buda birçok şeyi beraberinde getirir. Günden güne büyüyen bir firma olmayı hedeflerken, çalışanlarımızla birlikte yol almaya özen gösteriyor, onların da bu yolculukta zincirin bir halkası olduğuna inandığımızı vurguluyoruz. Firmamızı birlikte büyütürken, onların da çalışırken mutlu olmasını sağlayacak faaliyetlerde bulunuyoruz. Saat&Saat ailesi olarak çalışma arkadaşlarımıza fonksiyonel ve ekonomik artılar sağlamakla beraber işletmelerde fiziksel çalışma şartlarımızı iyileştirmek, ücret ve yan haklar noktasında yeni adımlar atarak mevcut ve potansiyel çalışanlarımızın ihtiyaçlarını karşılamaya özen gösteriyoruz. Geçmişten bugüne çalışanlarımızın kişisel imajlarını geliştirmesi, aynı zamanda sosyal aktiviteler ile kendilerini ifade etme, adil yönetim, objektif değerlendirme gibi duygusal ihtiyaçlarını da karşılıyoruz

Perakende dünyası, yeni teknolojilerle hızla evriliyor ve daha dijital, inovatif projeleri önceliklendiren, yeniliğe açık bir hale geliyor. Yaşanan bu dönüşümle ilgili ne düşünüyorsunuz? Şirket olarak bu noktada neler yapıyorsunuz?

Genel olarak toplumda spor ve sağlık konularına karşı ilgi ve duyarlılık arttı. İnsanımız artık daha duyarlı. Hayatımıza giren akıllı teknolojiler de bu nedenle çok çabuk benimsendi, yerini buldu ve tahtını korumaya devam ediyor. Bunun yanısıra ihtiyaca göre ürün kullanımı da oldukça yaygın. Kullanıcılar spor yaparken farklı, günlük rutinde farklı trendleri takip ediyor. Bu nedenle kullanıcılarımıza hem teknoloji şirketlerinin hem de saat markalarının hazırladığı akıllı saatleri ve aksesuarları sunuyoruz. Bünyemizde birçok markanın, farklı zevk, ihtiyaç ve bütçelere uygun saatleri bulunuyor. Önümüzdeki 5 yıl içinde akıllı saat pazarının iki katına çıkmasını ve bu büyümenin devam etmesini öngörüyoruz.Ek olarak, şirket içi ve satış kanallarımızda yeni nesil teknolojilere önem veriyoruz. Tüketiciye dokunan noktalardada e garanti gibi sistemlere geçerek, sürdürülebilirliğe katkı sağlamanın yanı sıra dijitalleşmeye de yatırım yapmayı tercih ediyoruz.

Sosyal sorumluluğa önem veren bir marka olarak geçensene Akıllı Saatler Öğrenci Gelişim Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi’ni başlattınız. Proje hangi aşamada veneler yapıyorsunuz? Sosyal sorumluluk yaklaşımınız ve hedefleriniz neler?

Sosyal sorumluluk projeleri, bizim her zaman odağımızda.Çocuk ve gençlerde zamanın verimli kullanılması hedefiyle hayata geçirdiğimiz “Akıllı Saatler Öğrenci Gelişim Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi”nin ikinci dönemi 27 Mart’ta başladı. Zaman yönetimi ve biyolojik saat konularında eğitimlerin düzenlendiği 2021-2022 eğitim öğretim yılı projenin ilk etabında, İstanbul’da 10 ilçede, 10 okulda 2 bin çocuğa eğitim verildi. 2023-2024 eğitim öğretim yılı projeninikinci etabında ise 29 ilçede, 29 okulda toplam 8 bin öğrenciye eğitim verilecek. Projenin hedefi 39 ilçede, 39 okulda 10bin çocuğu zaman yönetimi konusunda eğitmek ve hobisi olup maddi yetersizlikten dolayı yerine getiremeyen 29 öğrencimize burs desteği sağlamak.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.