Türkiye’nin lider kargo şirketlerinden MNG Kargo, 2003 yılından bu yana dünya standartlarındaki hizmet anlayışı ile ülkemiz taşımacılık sektörüne çağdaş dinamikler kazandırıyor. “Teknolojik Aktarma Merkezleri”ne sahip ilk kargo şirketi olan MNG Kargo, bu teknoloji sayesinde kargoları yüksek hızda ayrıştırıp, el değmeden hasarsız teslimat sağlıyor. Dijital ihtiyaçlar odağında teknoloji yatırımlarını şekillendiren şirket, 2022 yılı için yeni şube açılışları ile mevcut şube sayısını da artırmayı hedefliyor. MNG Kargo Alternatif Dağıtım Kanalları Direktörü Sinan Dilek; girişimci kuryelerle etkin ve kaliteli bir hizmet sunarken tüm Türkiye’de istihdama da katkı sağladıklarını belirterek sorularımızı yanıtladı.

Sektörde ilk “Teknolojik Aktarma Merkez- leri”ni kuran kargo şirketisiniz. Bu çözümle birlikte kargolar adreslere daha hızlı ve ha- sarsız olarak ulaştırılıyor. Söz konusu mer- kezlerin kargo şirketlerine genel olarak kat- kıları nedir? Sayılarını artırmayı düşünüyor musunuz?

Sektöre yeni ve efektif uygulamalar kazandır- mak için çalışan çok güçlü bir ekibimiz var. MNG Kargo olarak sektörde bir ilke imza attık ve “Teknolojik Aktarma Merkezleri”mizi kur- duk. Şu anda 9 tanesi Teknolojik Aktarma Mer- kezi olmak üzere toplamda 27 aktarma merke- zimiz bulunuyor. Son teknolojilerin kullanıldığı aktarma mer- kezlerimizde kargolar hızlı bir şekilde el değ- meden gidecekleri adreslere göre ayrıştırılıyor. Bu sistem sayesinde müşterilerimize kargolarını en az 2 saat daha önce teslim etmiş oluyoruz. MNG Kargo olarak, Teknolojik Aktarma Merkezleri’nde, araç indirme, otomatik ölçüm-tartım, barkod okuma, veri kaydetmenin yanı sıra kargoların gerek hat gerekse şube araçlarına otomatik geçişi ile ayrıştırma-yükleme işlemle- Sinan DİLEK ri gerçekleştiriyoruz. Sektördeki büyümeye paralel olarak biz de aktarma merkezlerimizin kapasitelerinin artırılması, yeni ayrıştırma sistemlerinin kurulmasına ilişkin çalışmalarımıza devam edeceğiz.

Pandemi döneminde kargo sektöründe ciddi bir büyüme gerçekleşti. Buna bağlı olarak gerçekleştirdiğiniz dijital dönüşüm yatırımlarınızda neler oldu? Bu değişim karşısında nasıl bir yapılanmaya gittiniz?

Pandemi sürecinin başından itibaren operasyonel olarak her türlü duruma hazırlıklı olmak adına farklı senaryolar oluşturduk. Bu süreçte kargoları müşterilerimize sosyal mesafeyi koruyarak güvenli bir şekilde ulaştırmak çok önemliydi. Bu hizmeti tüketicilerin beklentisine ve sos- yal mesafe kurallarına uygun olarak yerine getirebilmek için teknolojiye dayalı inovasyonları çok hızlı bir şekilde planladık. Bu süreçte temassız kargo teslimatı sağlamak için OCR teknolojisinden faydalanarak her türlü kimliği el terminalleri kullanarak otomatik olarak okuma fonksiyo- nunu kullanıma aldık. Bunun yanı sıra dijitalleşme de bu süreçte büyük önem kazandı. Online alışverişin artmasının taşımacılık sektö- rüne pozitif etkileri oldu. E-ticaret firmalarının en önem- li çözüm ortaklarından biri olarak müşteri memnuniyeti sağlamak adına hizmetlerimizi çeşitlendiriyor, teknoloji kullanımımızla fark yaratacak projeler üretmeye devam ediyoruz. Dijital ihtiyaçlar odağında teknoloji yatırımlarımızı şekil- lendiriyoruz. Her ne kadar insan emeği yoğun bir sektör olsak da arka planda güçlü bir teknoloji yatırımımız var. Özellikle last-mile olarak adlandırdığımız, kargonun şu- beden müşteriye teslim edilmesi sürecinin müşteri açısın- dan şeffaf, zamanında ve eksiksiz gerçekleştirilmesi için web sitesi, mobil uygulamalar ve Online Şube gibi uygula- malarımızda düzenli olarak yenilikler yapıyoruz. Next adını verdiğimiz mobil kurye uygulamamız da dijital yatırımlarımızdan biri. Next, operasyonel uygulamaların kolay, hızlı ve kesintisiz bir şekilde çalışanlar tarafından kullanılabilmesini sağlıyor. Tamamen kendi kaynakları- mızla hayata geçirdiğimiz Next mobil uygulamamız ile kuryelerimizin operasyonel verimliliğini en yüksek sevi- yeye çıkarırken gönderici ve alıcı odaklı yeni bir yaklaşımı sektöre kazandırdık. İçerik olarak geliştirmeye devam ettiğimiz Next ile rotalama kullanarak kolay teslim etme ve teslim alma gibi fonksiyonları, etkili harita kullanımı, offline kullanım ve kurye performans yönetimi de bu uygulamadaki kazanımlarımız oldu. Pandemi sürecinde herkesin evlerde kaldığı ve yoğun bir kargo talebinin olduğu dönemde sektöre kazandırdığımız “Mini Hub” projemiz de gündemimizdeki önemli projelerden biri. Her geçen gün hızla büyüyen e-ticaret hacmi ve bununla birlikte değişen müşteri beklentilerini karşılayabilmek için operasyonel olarak bizi oldukça rahatlatan bir proje oldu. E-ticaretin yoğunluğunun olduğu noktalarda müşterilerimize daha kaliteli hizmet vermek için MNG Kargo Mini Hub merkezleri oluşturduk. Mini hub projemiz kargo sektörü adına da önemli bir katma değerimiz. Bölgesel küçük aktarma merkezleri gibi konumlandır- dığımız mini hublara önemli oranda yatırım yapıyoruz. Bu modelde kargolar varış aktarma merkezinden şubeye değil mini huba gidiyor. Burada dağıtım bölgelerine ayrı- lıp araçlara yükleniyor. Girişimci kuryelerimiz üst düzey memnuniyet anlayışıyla kargolarınızın dağıtımını gerçek- leştirirken yoğunluğu olan lokasyonlarda teslimat sürele- rini de bir hayli kısaltmış oluyor. Şu an 750 girişimci kuryemiz bulunuyor. Hedefimiz bu yıl içerisinde mevcudu koruyarak bu sayıyı 850’ye çıkarmak. Yine 2022 yılındaki hedeflerimizden biri de mini hublarımızın sayısını 50’ye çıkarmak olacak. Kendi aracı ya da kiralık aracıyla dağıttığı kargo başına kazanç elde etmek isteyen herkese, MNG Kargo güvencesi altında kendi işinin sahibi olma fırsatı sunuyoruz. Hayata geçirdiğimiz girişimci kuryelerimizle etkin ve kaliteli bir hizmet sunarken tüm Türkiye’de istihdama da katkı sağlıyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.