“DÜNYA DİNAMİKLERİNE HIZLI VE ÇEVİK YAPIMIZ İLE UYUM SAĞLIYORUZ”

Dijital platformlar, kullanıcı sayısı ve buralarda geçirilen sürenin artmasıyla markaların pazarlama stratejilerinde ana yatırım odağı haline geliyor. Araştırmadan alışverişe, eğlenceden kültür sanata hayatın her alanına ulaşma imkanı sunan dijital platformlar şirketlerin tü – keticileri ile her an bağ kurabileceği sonsuz ve sınırsız bir evren. Nestl é Türkiye Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Zeynep Sungu, dünyanın lider gıda şirketinin dijital – leşen dünyadaki pazarlama stratejilerinin dönüşümü – nü aktarırken, mobil ve online alışkanlıkların hızla art – tığını da açıklıyor. Dijitalleşmenin artık bir zorunluluk olduğunu, bu alanda farkındalık ve etkileşim oluşturma – nın ihtiyaç haline geldiğini ifade eden Sungu, Nestlé’nin Türkiye’deki medya yatırımlarını geçen seneye oranla yüzde 100, dijital yatırımlarını yine yıllık bazda yüzde 89 oranında artırdığını belirtiyor.

AVRUPA BÖLGESİNDE BİR İLKE İMZA ATTIK

Dijital mecralar içerisinde bu yıl yüzde 33’lük oranla en faz – la YouTube’ta yer alan Nestlé Türkiye, yüzde 27 ile Meta’yı ve yüzde 14 ile TikTok’u kullanıyor. TikTok Türkiye’nin kullanıcı sayısı geçen sene 30 milyon iken, bu sene 35 milyona ulaştı. Şir – ket, artan bu ilgi karşısında, TikTok’taki yatırımlarını geçen yıla kıyasla dört katına çıkararak kullanıcı sayısını her geçen gün artırıyor. Sadece dijital mecralar ve özellikle de TikTok uyarla – maları ile zenginleştirilen Nescafé Black Roast kampanyasının izlenme ve erişim anlamında beklentilerin üzerinde seyrettiği – ni dile getiren Sungu, “Bu konu özellikle Nestlé global medya ekibinin de ilgisini çekti. Avrupa bölgesinde bir ilke imza attık. Yakın zamanda bu kampanyanın hem Nestlé Avrupa’daki diğer pazarlarına hem de TikTok’un diğer reklam verenlerine anlatıl – masını bekliyoruz” dedi.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.