”İŞ BIRLIKLERIMIZ DIJITAL DÜNYADA MÜŞTERILERIMIZE AYRICALIK SAĞLIYOR”

“Hizmette sınır yoktur” anlayışıyla Yapı Kredi, tecrübelerini ve kaynaklarını bir araya getirerek sektöründe öncü adımlarıyla yenilikler yaratıyor. Dijitalleşmenin gerekliliklerini faaliyetlerine entegre ederek hizmet alanını günümüz koşullarına göre güncel tutan banka, gerek e-ticaret alanında gerekse yurt dışı pazarına dair geliştirdiği iş birlikleri ile müşterilerine sınırsız bir dünyanın kapılarını açıyor. Ülke ekonomisi için bir değer olarak gördüğü kurumları verdiği hizmetlerle destekleyen Yapı Kredi, kaliteli müşteri deneyimini artırmak için çalışmalarına aralıksız devam ediyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Cahit Erdoğan, dijital kanallar üzerinden sundukları hizmetlerin detaylarını ve verdikleri destekleri aktarıyor.

Dijitalleşme, müşterileriniz tarafında ticareti nasıl etkiliyor?

Tüketici alışkanlıkları, dijitalleşmenin tüm dünyada yakaladığı ivmeyle birlikte değişiyor. Dünyada olduğu gibi ülkemizde de e-ticaretin payı toplam ticaret hacminin içerisinde giderek artıyor. 2022 yılında e-ticaret platformlarından verilen sipariş adedi yüzde 43 oranında arttı ve toplam e-ticaret cirosu 800 milyar TL’yi aştı. Bu bağlamda e-ticaret, 7/24 hizmet verebilme, düşük maliyet, geniş kitlelere ulaşım ve sınırsız ürün sergileme imkanlarıyla firmalar için önemli bir satış kanalı haline geldi. Dolayısıyla küçük ölçekliden büyük ölçekliye tüm firmaların dijitalleşme süreci hızlanıyor. İş süreçlerini dijitale taşıyan firmalar hem maliyetlerini azaltıp verimliliklerini artırıyor hem de rekabette öne geçme şansı yakalıyor. Biz de müşterilerimize en iyi şekilde destek olabilmek için bu alandaki çalışmalarımızı tüm hızıyla sürdürüyoruz. E-ticaret alanında gerçekleştirdiğimiz iş birlikleri sayesinde müşterilerimizin dijital dünyaya ayrıcalıklı şekilde adım atmasını ve işlerini büyütmelerini sağlıyoruz.

E-ticaret alanındaki iş birliklerimizin yanı sıra müşterilerimizin yurt dışı pazarları hakkında bilgi sahibi olmaları, doğru müşteri ve tedarikçilere ulaşmaları, global pazaryerlerine entegre olmaları ve yurt dışı şirket kurulumlarında danışmanlık almalarını sağlayan iş birliklerimiz bulunuyor. Bu iş birliklerimiz kapsamında firmalar, ihtiyaçlarına yönelik üyelik paketlerine avantajlı fiyatlarla sahip olabiliyor ve Yapı Kredi’nin “Hizmette Sınır Yoktur” anlayışıyla işlerini sınırların ötesine taşıyabiliyor. Öte yandan dijitalleşmenin bankacılık hizmetlerine olan yansımasıyla tüzel müşterilerimizin dijitalleşme süreci hızlandı. Biz de en güncel teknolojik olanaklardan faydalanarak dijitalleşme alanında müşterilerimize en iyi şekilde destek olmak için çalışıyoruz.

Dijital dünyada müşterilerinize hangi hizmetleri sunuyorsunuz?

Ekonominin lokomotifi olan işletmelerimizin, ülke ekonomisinde son derece önemli yere sahip olduğunun farkındayız. Yapı Kredi olarak çalışmalarımızı firmalar için değer yaratmak, onların sürdürülebilir gelişmelerini desteklemek, işlerini büyütmek ve yoğun iş temposu içerisinde hayatlarını kolaylaştırmak amacıyla gerçekleştiriyoruz. Müşterilerimize tüm kanallarımızdan kesintisiz hizmet sağlamak ve sunduğumuz kaliteli müşteri deneyimini artırmak için çalışmalarımıza aralıksız devam ediyoruz. Geniş işlem setine sahip dijital bankacılık kanallarımız sayesinde müşterilerimiz diledikleri yerden 7/24 bankacılık hizmetlerimize erişebiliyor. Yapı Kredi Mobil ve Kurumsal İnternet Şubesi aracılığıyla çek, senet işlemlerinden teminat mektubu başvurusuna, nakit akış takibinden maaş, fatura ve dış ticaret ödemelerine kadar 800’ün üzerinde işlemi kolaylıkla gerçekleştirebiliyor. Müşterilerimizin yüzde 95’i aktif olarak dijital bankacılık kanallarımızı kullanıyor. Bu da bize dijital bankacılığın tüzel müşterilerimiz için önemli ve etkin bir kanal olduğunu gösteriyor. Ayrıca müşterilerimiz kurumsal mobil onay ile işlemlerini ıslak imzaya gerek kalmadan anında onaylayarak tamamlayabiliyor. Yurt içi ve yurt dışı ödemeler, ticari kredi başvurusu, ticari kredi kartı başvurusu, çek karnesi başvurusu, bankacılık paketleri, maaş ödeme, e-dekont ve dijital slip alabilme gibi birçok işlem artık tüzel müşteriler için mobil onay ile gerçekleştirilebiliyor.

Firmalar için nakit akışı, finansal başarı ve büyüme adına olmazsa olmaz konumda. Bu alanda müşterilerinize nasıl destekler sağlıyorsunuz?

Dijital kanallarımız üzerinden hizmete sunduğumuz “Nakit Akışım” modülü sayesinde müşterilerimizin nakit akışlarını rahatça takip edebilmelerine olanak sağlıyoruz. Bu sayede müşterilerimizin finansal stratejilerini kolayca planlamasına yardımcı oluyoruz. Müşterilerimiz, bu modül üzerinden firmalarının banka sisteminde var olan nakit giriş/çıkış bilgilerini takip edebiliyor, kendileri de tahsilat ve ödemeleri ile ilgili bilgi girişi yapabiliyor. Bu sayede firmalarının nakit akışında tam hakimiyet sağlayabiliyor ve firmalarının nakit pozisyonuyla ilgili ileriye yönelik tahminleme alabiliyor. Ayrıca nakit akışlarını farklı para birimleri ile takip etmek isteyen müşterilerimiz, nakit akışlarını dolar ya da euro döviz cinsinden görüntüleyebiliyor, düzenli yaptıkları ödemelerden hareketle akıllı tavsiyeler alabiliyor ve nakit pozisyonlarına uygun ürün önerilerinden faydalanabiliyor. Müşterilerimizin hemen hemen her gün ziyaret ettiği Yapı Kredi Kurumsal İnternet Şubesi ve Yapı Kredi Mobil üzerinden bankacılık işlemlerini gerçekleştirirken, nakit akışlarını anlaşılabilir şekilde okumalarını, takip etmelerini ve önerilerimizle nakit akışlarındaki hakimiyetlerini artırmayı hedefliyoruz. Tüm bunlara ek olarak, nakit yönetiminde müşterilerimize özel çözümler sunuyor, konusunda uzman deneyimli ekibimizin desteğiyle onlara en uygun ödeme ve tahsilat çözümlerini belirliyoruz. Fon fazlası, ödeme ve tahsilat yöntemi konusunda verdiğimiz destekle müşterilerimizin nakit akışını daha verimli şekilde yönetmesini sağlıyoruz.

Müşterilerimiz SGK, Bağ-Kur prim ödemeleri, Motorlu Taşıtlar Vergisi, trafik cezası gibi yasal ödemelerini Yapı Kredi Mobil, Kurumsal İnternet Şubesi veya şubelerimizden ödeme ayrıntılarını belirten bir talimat vererek gerçekleştirebiliyor. Yurt içi ve yurt dışı tedarikçi ödemelerini ise “Banko” adını verdiğimiz toplu ödeme sistemlerinden hızlı ve pratik şekilde tamamlayabiliyor. Dileyen müşterilerimiz, elektronik imza kullanarak talimatlarını ıslak imza süreci olmadan bankamıza kolayca iletebiliyor. Ayrıca müşterilerimiz, Yapı Kredi şubeleri üzerinden verecekleri online elektronik hesap özeti talimatıyla hesap hareketlerini kendi muhasebe yazılımlarından anlık olarak kolaylıkla takip edebiliyor. Otomatik ödeme talimatıyla Bağ-Kur prim ödemesinin unutulma riskinin ve bundan kaynaklanan gecikme cezasının önüne geçiyoruz. Bu kapsamda müşterilerimiz her ay talimat vermek zorunda kalmadan kolayca Bağ-Kur prim ödemelerini gerçekleştirebiliyor.

Bununla birlikte dijital kanallarımız, nakit yönetimi konusunda geniş bir işlem seti sunuyor. Müşterilerimiz dijital kanallarımız üzerinden yaklaşan ödemelerini kontrol edebiliyor. TL ve yabancı para cinsinden toplu para transferleri, vergi ve SGK ödemeleri, fatura ödemeleri, çek ve senet işlemleri, maaş ödemeleri gibi işlemleri diledikleri yerden tek tıkla gerçekleştirebiliyor. Böylece firmalarının nakit akışını yakından takip ediyor ve bankacılık hizmetlerine her an ve her yerde erişebilme konforunu yaşıyorlar. Müşterilerimiz ayrıca finansman ihtiyaçları için Yapı Kredi Kurumsal İnternet Şubesi aracılığıyla DBS ya da tedarikçi finansmanı iskontosu yapabiliyor. Diğer yandan “POS Avans” ürünümüzle işletmeleri dijital dünyanın avantajlarıyla daha fazla buluşturuyor ve nakit akışlarını yönetmelerinde kolaylık sağlıyoruz. Yapı Kredi üye iş yerleri, POS Avans sayesinde blokede bekleyen POS alacaklarını, vade tarihinde ya da vade tarihini beklemeden ödemelerinde kullanabiliyor. POS Avans ile müşterilerimizin para transferi yapabilmelerine, alıcılarına ödemelerini güvenli ve zahmetsiz şekilde gerçekleştirmelerine olanak sağlıyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.