“FINTEK ALANINDA ÖNEMLI BIR OYUNCUYA DÖNÜŞÜYORUZ”

Finansal teknolojileri stratejik büyüme alanlarından biri olarak belirleyen Hopi, bu kapsamda Param ile önemli birortaklığa imza attı. Hopi’nin perakendedeki ‘icat çıkarma’ vizyonunu, Param’ın fintek alanındaki deneyimiyle biraraya getiren bu ortaklık sayesinde, 15 milyonu aşkın Hopi kullanıcısı herhangi bir kredi kartına sahip olmadananlaşmalı iş ortaklarından taksitli alışveriş yapabilecek. Önümüzdeki dönemde fintek alanında yeni çözümlerle ürünportföyünü daha da güçlendireceklerini söyleyen Hopi CEO’su Yalın Özcan, Business Türkiye’nin sorularını yanıtlıyor.

Dijitalleşmenin hızlanması iş dünyasında bütünezberleri değiştirirken, sınırları ortadan kaldırarak rekabetin daha da yoğun hissedilmesineyol açtı. Bu değişimi nasıl yorumluyorsunuz?Hopi olarak nasıl bir dönüşümden geçiyorsunuz?

Günümüz iş dünyasında şirketler, ayakta kalmakve daralan pazarda paylarını büyüterek hedeflenen satış adetlerine ulaşabilmek için çok daharekabetçi bir dönem içinde. Diğer taraftan artıkbiliyoruz ki başarı öyküsü yazmış her şirketin temelini teknoloji oluşturuyor. Teknoloji şirketlere,fark yaratmak, yeni iş modelleri geliştirmek, hertürlü sosyo-ekonomik koşula hızla adapte olabilmek, yeni pazarları keşfetmek gibi pek çok önemliavantajı bir arada sunuyor. Sektördeki dönüşümler, her sektörü, “daha fazlası mümkün” diyerekdaha inovatif olmaya zorluyor. Hopi ise uzun zamandır kullanıcıların hem avantajlı alışveriş yapma hem de biriktirme motivasyonuna en iyi cevapveren platform. Bir alışveriş uygulaması olarakbaşladığımız yolculuğumuzun en ayırt edici özelliği, veri işleme ve anlamlandırma yeteneğimiz. Busayede 300’e yakın iş ortağımıza ve 15 milyonu aşkın kullanıcılarımıza değer katan işlere imza attık.Uzun zamandır finans teknolojileri, pazarlamateknolojileri ve reklam teknolojileri alanlarına yatırım yapıyorduk. Tün bunların karşılığını almayabaşladık.

Teknolojinin getirdiği fırsatların peşinden giden ve yenilikçi bakış açısıyla çözümler üreten bir şirket olarak,üye iş yerlerine pazarlama teknolojileri alanında ne türhizmetler sunuyorsunuz?

Hopi’de 300’e yakın üye iş yeri var. B2B2C şirketi olmamisyonumuzla sadece kullanıcılarımıza değil, ekosistemimiz içinde bulunan iş ortaklarımızın işine de değer katmahedefiyle çalışıyoruz. İş ortaklarımıza pazarlama teknolojileri alanında pek çok avantaj sunuyoruz. Akıllı iletişim,sepet artırma, yeni müşteri kazanımı, sadakat yaratma veakıllı hedefleme Hopi’nin en öne çıkan martech çözümleri arasında yer alıyor. Müşterilerin konum bilgilerineve satın alma hareketlerine uygun iletişimler yapıyoruz.Müşterilerin AVM ya da mağaza içinde hangi reyonlardane kadar zaman geçirdiğini belirleyip, kategori özelindegerçek zamanlı kampanyaları hayata geçirebiliyoruz. İşortaklarımızın, müşteri ediniminden sadık kullanıcı kitlesi oluşturmaya ve kâr getirisine kadar tüm pazarlamafaaliyetlerine dokunarak dönüşüm oranı, müşteri edinmemaliyeti, ortalama sepet tutarı gibi önemli büyüme metriklerini yönetmelerini sağlıyoruz. Kısacası 300’e yakınmarkanın yer aldığı ekosistemimiz, temas ettiğimiz herkes için sürdürülebilir kazan-kazan modeli yaratıyor

Geçtiğimiz yıl, global unicorn olma hedefiylefintek ve e-ticaret atılımları gerçekleştirdiniz. Bu atılımların arkasındaki dinamikleri ve çalışmalarınızıanlatır mısınız?

Pandeminin dijitalleşmeyi hızlandırmasıyla perakendecilerin çalışma şekli de kökten değişti. Müşteriler, internetve mağaza deneyimleri arasında kusursuz bir bütünsellikbeklemeye başladı. Bu süreçte biz de gördük ki kullanıcılarımız, esnek ödeme seçenekleri, daha da gelişmiş kişiselleştirme yetenekleri ve daha geniş bir ürün yelpazesineerişimle alışveriş deneyimlerinin güçlendirilmesini bekliyor. Bu ihtiyaç ve taleplere, uçtan uca dijitalleşmiş bir alışveriş deneyimi ile yanıt vermek için geçtiğimiz yıl dijitalpazaryeri platformumuzu ve dijital cüzdan uygulamamızıhayata geçirdik.Son olarak fintek sektörünün öncü oyuncularındanParam’dan 100 milyon dolar değerleme ile yatırım aldık.Böylece Hopi’nin 15 milyonu aşkın kullanıcısının herhangi bir kredi kartına sahip olmadan da taksitli alışveriş yapabilmesine imkan tanıdık.

Param ile gerçekleştirdiğiniz güç birliği ile ne tip finansal çözümler sunacaksınız? Bu alanda hedeflerinizneler?

Günümüz dünyasında paramızın değerini korumak veonu en doğru şekilde değerlendirmek çok önemli. Bunuillaki büyük meblağlarla değil, daha mütevazı birikimlerinizle de yapabilirsiniz. Alışveriş, ödeme ve biriktirmedöngüsü, sonunda da kullanıcının hem avantajlı alışverişyapma hem de biriktirme motivasyonu var. Ödeme adımının da başka bir platforma ihtiyaç duymadan tamamlanmasını sağlamak çok değerli. Param’la yaptığımız bugüç birliği ile kullanıcılarımızın bu ihtiyacına yanıt verdik.Kullanıcılarımıza Param’ın yapay zeka destekli altyapısıile kredi kartsız taksit limiti atayıp kredi kullandıracağız.Başta ev kadınları ve gençler olmak üzere, bankada hesabıolmayan kesimlerin de bu hizmete ulaşmasını sağlayacağız. Yani bu, finansal hizmetlere ulaşımda fırsat eşitliğigetirmesi adına da önemli bir adım.

Fintek ürün ve hizmetlerinizin şirket olarak cironuzakatkısı ve genel büyüme potansiyelinize artısı anlamında beklentileriniz neler?

Kredi kartsız taksit ürünümüz, kredi skorlama algoritmasıve anlık kimlik doğrulaması gibi kullanıcı dostu servisler,Hopi üzerinden milyonlara ulaşacak ve bundan isteyenlerfaydalanabilecek. Fintek, bu ihtiyacı karşılamak için hergün yepyeni çözümler geliştiriyor. Milyonlarca kullanıcı,envai çeşit ihtiyacını bulabildiği Hopi’de, bu ihtiyaçlarıgidermek için aradığı finansal çözümü de bulabilecek.Bu yılın sonunda kullanıcı sayımızı yüzde 20’ye yakın,ciromuzu ise yüzde yüz seviyesinde artıracağımızı öngörüyoruz. Başta fintek olmak üzere, odaklandığımız tümalanlarda hedeflediğimiz büyümeyi sağlarsak Hopi’yi 5katı kapasiteye çıkarabileceğimize yürekten inanıyorum.

SAS ile iş birliğiniz sonucu, hiper kişiselleştirme dönemine güçlü bir adım attınız. İş birliğinizin içeriğini vehedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Hopi olarak, 2021’de Wunder ile bir müşteri deneyimiaraştırması gerçekleştirdik. Araştırma sonucuna görekullanıcı, onlarca teklif ve kampanyayı bir arada görmekyerine, kendine özel teklif ve kampanyaları karşısına çıkaran, kullanıcı dostu, onu anlayan ve hayatını kolaylaştıranalışveriş deneyimi yaşamak istiyor. Bunun için bu yılın başında dünya analitik lideri SAS ile bir iş birliğine gittik vedünyada benzeri olmayan bir proje ile hiper kişiselleştirme dönemine adım attık. SAS, veri analitiği ve yapay zekaçözümleriyle bizim için kendi kendine öğrenen sistemlersağlayarak, hiper kişiselleştirilmiş ve gerçek zamanlı kampanyalar için iletişim gücü sunmaya başlayacak. Böylecekullanıcımızın alışveriş alışkanlıklarını, beklentilerini vehatta ihtiyaç duyacağı ürünleri dahi öncesinde bilecek vealışveriş esnasında her biri için özel kampanya ve tekliflersunabileceğiz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.