”GELECEĞE HAZIR”STRATEJIMIZ ILE DEĞER YARATIYORUZ

Şirketlerin kar etmekten fazlasını yapması gerektiği inancından doğan bir teknoloji şirketi olarak sektörde sürdürülebilirlik adına yaptığı hamlelerle fark yaratan HP, dünyaya değer katmaya odakladığı yürüyüşünü başarıyla devam ettiriyor. “Geleceğe Hazır” stratejisiyle uzun vadeli değerler yaratmayı hedefleyen şirket, iklim değişikliğiyle mücadelede önemli adımlar atıyor. WWF ve Conversation International gibi önde gelen STK’larla çalışan HP’nin Gaziantep’te 11 bin 700 ağaçlı “HP Türkiye Ormanı” da mevcut. Ana stratejik önceliği çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık kültürüne veren şirket bu vizyonla performansının arttığına inanıyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan HP Türkiye Genel Müdürü Emre Alaman, başarılı bir yönetici olarak yeni dönemde liderlik anlayışına eklenmesi gereken yeni yönetim kabiliyetlerini bizler için değerlendiriyor.

Sektörünüz, yapısı itibarıyla hızlı değişime uğruyor hatta bu değişimlerde söz sahibi. HP olarak sektörünüzü nasıl değerlendiriyorsunuz? Yaşanan ekonomik dalgalanmalar, kur değişiklikleri, jeopolitik sorunlar gibi dünya gündemini etkisi altına alan süreçlerin sektör yansımaları ne yönde oldu?

HP olarak 2022’nin ikinci yarısında değişken bir makro çevre ve yumuşayan talebe rağmen mali yılımızı sağlam şekilde bitirdik. Dördüncü çeyrekte hedefimizi tuttururken, aynı zamanda üç yıllık değer yaratma planımızı tamamladık ve temel ölçütlerimizi aştık. İleriye baktığımızda, bu çeyrekte uygulamaya koyduğumuz yeni “Geleceğe Hazır” stratejimizin, maliyetlerimizi azaltarak ve işimizi geleceğe yönelik konumlandırmak için temel büyüme girişimlerine yeniden yatırım yaparak, müşterilerimize daha iyi hizmet vermemizi ve uzun vadeli değer yaratmamızı sağlayacağına inanıyorum.

Yeni nesil teknolojileri müşterilerinize yeni değerler üretme amaçlı kullanarak dijital dönüşümü topluma entegre etmek üzere öncü adımlar atan bir şirketsiniz. Bu bağlamda, dijital referans olarak kabul edilebilecek çalışmalarınızı ve dijital stratejilerinizi anlatır mısınız?

Hibrit çalışmanın, kalıcı olduğuna inanıyoruz. Şirketler çalışanlarını ofise geri getirmekte zorlanıyor. Çünkü son üç yılda çalışanlar, kendi ev ofislerini yarattı. Ancak inovasyon elbette iş birliği ile geliyor ve bu iş birliğini gerçekleştirecek ortamı kolaylaştırmak için şirketlerin ofislerinde modern toplantı odaları da dahil olmak üzere geleceğe hazır iş birliği alanlarına yatırım yapmaları gerekiyor. Küresel toplantı odalarının sadece yüzde 10’u gerekli teknoloji gereksinimlerini karşılıyor. Oysa uzaktan ve yüz yüze çalışanların se-sini duyurmak ve iş birliğini etkili kılmak için uygun video ve ses çözümlerine ihtiyacınız var. 2022’de HP, Poly’yi satın aldı ve şimdi toplantı odaları için en iyi ürün ve hizmete sahibiz ve bu pazar segmentini büyük bir fırsat olarak görüyoruz.

HP, geçtiğimiz aylarda “Wolf Security Tehdit Öngörüleri Raporu Q3 2022”yi yayınladı. Gerçek dünyadaki siber saldırıların analizini de sunan raporda hangi çarpıcı baş- lıklar bulunuyor?

HP olarak geçtiğimiz aylarda, Wolf Security Raporu’nu yayınladık. Şubat 2022’den itibaren Microsoft, Office dosyalarındaki makroları varsayılan olarak engellemeye başlayarak saldırganların kötü amaçlı kod çalıştırmasını zorlaştırdı. HP Tehdit Araştırma ekibi tarafından toplanan veriler,2022’nin ikinci çeyreğinden itibaren saldırganların cihazlara sızmasının ve veri çalmalarının yeni yollarını bulmak için tekniklerini çeşitlendirdiğini gösteriyor. Rapora bak- tığımızda, Ekim 2022’den bu yana neredeyse her gün QR kodun “tarama dolandırıcılığı” kampanyalarına tanık olunduğunu görüyoruz. Bu dolandırıcılıklar, kullanıcıları mobil cihazlarını kullanarak bilgisayarlarından QR kodlarını taramaları için kandırıyor ve böylece potansiyel olarak bu tür cihazlarda daha zayıf kimlik avı koruması ve tespitinden yararlanıyor. QR kodlar, kullanıcıları kredi ve banka kartı bilgilerini isteyen kötü niyetli web sitelerine yönlendiriyor. Dördüncü çeyrekteki örnekler arasında, ödeme isteyen paket teslimat şirketleri gibi görünen kimlik avı kampanyaları da yer aldı. Son saldırılar, web ağ geçidi tarayıcılarını atlayarak, şifrelenmiş kötü amaçlı ZIP dosyalarına bağlantı veren gömülü görüntüler kullanıyor. PDF talimatları, kullanıcının bir ZIP dosyasını açması için kandırıldığı bir parola içeriyor ve fidye yazılımı dağıtmak için plaj başı olarak kullanılan sis- temlere yetkisiz erişim elde etmek için QakBot veya IcedID kötü amaçlı yazılımını dağıtıyor. Tehdit aktörleri yüklerini çalıştırmak için komut dosyalarına geçtikçe, arşivlerin popülaritesi 2022’nin ilk çeyreğinden bu yana yüzde 20 arttı. Bu oran, Microsoft Word, Excel ve PowerPoint gibi Office dosyaları aracılığıyla gönderilen zararlı yazılımların yüzde 38’lik oranı ile karşılaştırılıyor.

İlk sürdürülebilir etki ödülleri olan “HP Amplify Etki Ödülleri”, iklim eylemi, insan hakları ve dijital sermaye genelinde ortak etkiye ışık tutan bir organizasyon. Öncelikle bu organizasyon hakkında bilgileri ve kategorilerini anlatır mısınız? “HP Amplify Etki Ödülleri”nin amaçları neler?

HP’nin, hayatı her yerde, herkes için daha iyi hale getiren teknoloji yoluyla sürdürülebilir etkiye olan bağlılığı, uzun zamandır iş stratejisinin ve operasyonlarının ayrılmaz bir parçası oldu. HP ve iş ortakları, bu alanlarda inovasyonu ve büyümeyi daha da artırmak için birlikte hareket ederek, kalıcı fark yaratabilir. Bu nedenle, şirketin yeni küresel programının bir uzantısı olarak HP, HP Amplify Impact’i tanıtarak tüm iş ortaklarını sürdürülebilirlik konularına katkıda bulunmak için HP’ye katılmaya davet etti. HP ayrıca Amplify Impact Küresel Lider Ödülü, Sürdürülebilir İş Ödülü, İş Mükemmelliği Ödülü, İklim Eylemi Ödülü, Çeşitlilik, Eşitlik & Kapsayıcılık Stratejisi Ödülü ve HP LIFE Award dahil olmak üzere altı kategoride iş ortaklarının sür-dürülebilir etki başarılarını kutlayan 2022 Amplify Impact Awards’ın kazananlarını açıkladı. En iyi genel sürdürülebilirlik performansını sergileyen ve sürdürülebilir iş yapma konusunda üstün performans gösteren iş ortağına verilen ödülünü Türkiye’den Denker Elektronik kazandı.

HP Türkiye olarak 2023 yılında cironuzda dolar bazında yüzde 20’nin üzerinde büyüme beklediğinizi açıkladınız.2023’ün ikinci yarısı için öngörülerinizi ve hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

2023’ün ilk yarısının çok iyi geçeceğini öngörmüş ve buna göre hazırlık yapmıştık. Bu öngörümüzde haklı çıktık. Hem kurumsal pazarda hem de tüketici pazarında talep çok güçlü. Tüketici pazarında oyun bilgisayarı ve tanklı yazıcı satışlarımız, son yılların en yükseği. Kurumsal pazarda siber güvenlik teknolojilerini barındıran üst uç iş bilgisayarlarımız, kurumsal baskı sistemlerimiz ve kurumsal aksesuarlarımız çok iyi büyüme rakamlarına ulaştı. 2023’te rekor ciroya ulaşacağını öngördüğüm bir diğer iş kolumuz da servis satışlarımız. Bu alanda yaptığımız yatırımların sonuçlarını alıyoruz. Türkiye’nin potansiyeline inanıyorum, daha çok başarı hikayeleri yazacağız. Türkiye bilişim pazarı da buna paralel büyümeye devam edecek. Seçim sonrasında, yaz aylarının da etkisiyle hacimsel bir düşüş gözlemlenebilir ancak yılın tamamının büyüme ile kapanacağını öngörüyoruz.

Yeni dönem “dijital dünya” olarak adlandırılıyor ve dijitaldünya trendleri neleri içeriyor?

Onlarca yıllık vaatlerin ardından, kurumsal kullanıma hazıryapay zeka, hızla gerçeğe dönüşüyor. Kuruluşların daha öncegörülmemiş oranlarda veri üretmesiyle birlikte bu verileriiçgörülere ve verimliliğe dönüştürebilecek teknoloji geliyor.HP, geniş ölçekte yapay zeka geliştirme ve eğitimine yönelikyeni çözümüyle POC’den üretime yapay zeka yolculuğunuhızlandırıyor. Biz de güvenlik sistemimiz olarak HP WolfSecurity içerisinde yapay zeka entegrasyonu sağladık. Yapayzeka destekli Wolf Security, yeni virüsleri tanımayı öğreniyorve onlarla savaşmak için buna göre hareket ediyor

Sürdürülebilirlik konusunda öncü projeler geliştiren HP Türkiye’nin bu alanda stratejisi ve hedefleri nasıl şekilleniyor?

HP olarak sürdürülebilirlik söylemimiz iklim eylemi, insan hakları ve dijital eşitlik kavramlarını temel alı- yor. Çevresel ayak izimizi azaltmak, iklim değişikliğiyle mücadele etmek ve gezegenimizi gelecek nesiller için korumak için iddialı adımlar atıyoruz. 2040 yılına kadar tüm değer zincirinde net sıfırı ve sektörün en sür- dürülebilir portföyünü hedefliyoruz. 2022’de piyasaya sürülen her yeni yazıcı, dizüstü bilgisayar, ekran ve işistasyonu, geri dönüştürülmüş malzemeler içeriyordu ve düşünün ki her saniye 3 cihaz gönderiyoruz. Aynı zamanda, bu bağlamda sektörün en iddialı orman koruma çalışmalarını yürütüyoruz. 2030 yılına kadar ürünlerimizde ve baskı hizmetlerimizde kullanılan tüm kağıtlar için ormansızlaşmaya karşı koyma adımları atıyoruz. Etkimizi artırmak için kendi hedeflerini belirleyen ortakları aktif olarak eğitiyor ve ödüllendiriyor, WWF ve Conservation International gibi önde gelen STK’larla çalışıyoruz. 2022’de Türkiye’deki orman yangınlarının ardından HP olarak Gaziantep’e 11 bin 700 ağaç diktik. Bugün orada artık bir HP Türkiye ormanı var. Şunu da vurgulamak isterim ki HP hem bir topluluk hem de bir platform. HP içinde bir DEI (çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık) kültürünü teşvik ediyoruz. Bu, HP için en önemli stratejik önceliklerden biri. Çeşitliliğe sahip ekipler daha iyi kararlar alıyor, inovasyonu teşvik ediyor ve rakiplerinden daha iyi performans gösteriyor. Ayrıca, dijital eşitliğin temel insan hakkı olduğuna inanıyoruz. Kimse 20. yüzyıl araçlarıyla 21. yüzyıl dijital ekonomi-sinden faydalanamaz. HP, 2030 yılına kadar 150 milyon insanın dijital eşitliğini hızlandırmak için çalışıyor. Eğitim alanında ise 2020’den beri “HP Maker Bus” projemiz ile köy okullarını gezerek robotik ve kodlama (STEM)eğitimleri veriyoruz. İş ortağımız ERTEV ile pandemi öncesinde başladığımız HP Maker Bus, pandemi şartlarında da devam ediyor. Artık araçta 14 çocuk yeri-ne 7 çocuğa hizmet veriliyor. Bugüne kadar 3 binden fazla çocuğa STEM eğitimi verildi. Pandemi süresince online eğitim sırasında Dijital Maker Platform olan kurcala.co’yu kurduk. Bu sayede öğrenciler, öğretmenler ve ebeveynler, güvenilir ve kaliteli online STEM uygulamalarına ulaşabildi.

Başarılı bir genel müdür olarak ekipleriniz de aradığınız en önemli kriterler neler? Size göre bir genel müdür kendini ve ekibini geleceğe nasıl hazırlamalı?

Geleceğe hazır olmak için tüm çalışanların sürekli olarak kendilerini geliştirmeleri ve öğrenmeleri gerekiyor. Sürekli gelişim, şirketin hedeflerine ulaşmasına yardımcı olacak yeni yöntemler ve teknolojileri keşfetmek için önemli. Ekibimizden öncelikle müşteri odaklı olmalarını bekliyoruz. Müşterilerimizin ihtiyaçlarını ve memnuniyetini ön planda tuttuğumuzda başarılı bir operasyon yürütebiliyoruz. Yenilikçilik, iş birliği ve esneklik beklediğimiz diğer yetkinlikler. Bu çerçevede bir liderin temel görevlerinden biri de şirket kültürünü geliştirerek, organizasyonunu kendinden sonrası için hazırlamak olmalı. Ben görevimi bıraktıktan sonra şirket, hazırladığım ekiple daha da başarılı oluyorsa, kendi dönemimi doğru değerlendirdim demektir.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.