“HEDEFİMİZ, TÜRKİYE’NİN EN İYİ ÇALIŞAN DENEYİMİNİ SUNAN İŞVERENİ OLMAK”

Tüm telekomünikasyon teknolojilerini tek çatıda altında sunan ve dijital dönüşüme liderlik eden Vodafone Türkiye, teknoloji ve insanı bir araya getirdiği “Birlikte Mümkün” anlayışını her geçen gün daha da kuvvetlendiriyor. Müşterilerine en iyi hizmeti verme yolculuğunda inovatif fikirler üreten ve tüm yenilikleri yakından takip eden şirket, çalışanlarının motivasyonunu artırarak kurumsal kültürünü güçlendiriyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Nazlı Tlabar Güler, bizlere inovasyonu, kurum içi girişimciliği artırmak amacıyla başlattıkları WeNovate Festivali’ni ve dijital dönüşümün insan kaynakları süreçlerine etkilerini anlatıyor.

Ülkemizin lider şirketlerinden Vodafone Türkiye olarak, geçtiğimiz aylarda inovasyonu ve kurum içi girişimciliği artırmak amacıyla başlattığınız WeNovate Festivali hakkında sizden bilgi alabilir miyiz? Yeni oluşumla neler hedefliyorsunuz?

Vodafone’da hem müşteri deneyimini hem de çalışma arkadaşlarımızın deneyimini hep bir adım daha öteye taşımaya önem veriyoruz. Bu yönde hayata geçirdiğimiz kurum içi girişimcilik yarışması WeNovate ile şirketimizde inovasyon kültürünü ve ekip birliğini güçlendirmeyi hedefliyoruz. Bu yarışma, müşterilerimize en iyi hizmeti verme yolculuğunda inovatif fikirler üretmemize ve teknolojik yenilikleri keşfetmemize olanak sağlıyor. Aynı zamanda çalışma arkadaşlarımızın motivasyonunu artırarak kurumsal kültürümüzü güçlendirmemizi ve yetenek gelişimine katkıda bulunmamızı mümkün kılıyor. Bu sene ilkini düzenlediğimiz WeNovate’e binden fazla çalışma arkadaşımız katıldı.“En İyi Müşteri Deneyimi” temasıyla düzenlenen ve toplam 108 takımın başvurduğu hackathon’un finalinde 10 takım halinde 50 kişi yarıştı. Vodafone Türkiye Yönetim Kurulu’nun yanı sıra gazeteci ve yazar M. Serdar Kuzuloğlu’nun da yer aldığı jürinin değerlendirmesi sonucunda ilk 3 takım belirlendi. Sunulan projeler orijinallik, tercih edilirlik, geçerlilik ve uygulanabilirlik olmak üzere 4 başlıkta değerlendirildi. WeNovate’in amacına uygun birinci olacak fikrin, benzersiz ve yenilikçi bir çözüme ulaşması, Vodafone müşterilerinin bu ürünü ya da hizmeti talep etmesi, Vodafone marka algısıyla çelişmemesi ayrıca teknik ve idari mevzuatla ilgili herhangi bir soruna neden olmaması gibi kıstaslar dikkate alınarak belirlenmesi sağlandı. Sıralamanın belirlenmesinde jüri oylamasının yanı sıra çalışanların oyları da etkili oldu. Farklı alanlarda fikir üretmeyi sağlayan yuvarlak masa toplantıları, ilham veren konuşmacı oturumları ve kişisel dijital asistanımız TOBi üzerinden gerçekleştirdiğimiz QR kodu avı gibi etkinliklere de yer verdiğimiz WeNovate birbirinden yaratıcı ve heyecanlı anlara sahne oldu.

Ülkemizin en iyi çalışan deneyimini sunan işvereni olma hedefiyle çıktığınız yolda oluşturduğunuz stratejileri anlatır mısınız? Hedef projeleriniz arasında neler yer alıyor?

Çalışan deneyimini iyileştirmek ajandamızın üst sıralarında yer alıyor. Teknolojinin sunduğu imkanları en iyi şekilde iş yapış şeklimize entegre ederek, çalışma arkadaşlarımızın deneyimlerini daha etkili ve dijital hale getirmeyi hedefliyoruz. Burada bizim için kritik nokta, iş gücümüzü oluşturan her bireyi marka elçimiz olarak görmek. Bunu yapabilmek için öncelikle takım arkadaşlarımızın deneyimlerini en iyi hale getirmemiz gerekiyor. Yetenek çekme aşamasından şirketten ayrılma sürecine kadarki tüm aşamalarda bütünsel iyi oluş halini destekleyen uygulamalar, sade süreçlerle bürokrasiden uzak ve şeffaf iletişim ile deneyimin şekillendirilmesi çok önemli. Türkiye’nin en iyi çalışan deneyimini sunan işvereni olma hedefiyle çalışıyoruz. Organizasyonumuzu çalışma arkadaşlarımız için harika bir iş yeri yapan pek çok farklı uygulama, politika ve stratejiyi iş birliği içinde hayata geçiriyoruz. “Vodafone’da çalışmak güzel iş” diyerek, tüm çalışma arkadaşlarımızın #oldugumgibi diyebildiği bir ekosistem yaratmak ve bu kültürü en iyi şekilde potansiyel adaylarımıza da yansıtmak istiyoruz. Bir işverenle ilgili algının yalnızca dışarıdan değil, içeriden dışarıya tetiklenen bir yapısı olduğunu biliyoruz. İçeride yaşattığımız deneyimin, kurduğumuz iç iletişimin yansımaları da repütasyonu etkiliyor. Vodafone olarak hem gençlerde hem de profesyonellerdeki işveren markası algımızı derinlemesine anlamak ve analiz etmek için çalışmaya başladık. Müşteri deneyimini ve çalışan deneyimini hep tek bir potada düşünüyoruz. İşveren markası ve tüketici markası konularını birbirinden ayırmıyor, şirket içinde farklı fonksiyonlardan pek çok liderin bir araya geldiği bir çalıştay grubu ile bu konuyu şirketin stratejik önceliklerinden biri olarak ele almaya devam ediyoruz.

Her alanda fırsat eşitliğini hedefleyerek oluşturduğunuz projeleriniz hakkında bilgi alabilir miyiz?

Vodafone’da iş süreçlerimizden başlayarak toplumsal ve ekonomik hayatta fırsat eşitliği sağlama hedefiyle çalışıyoruz. Çeşitliliği, iş yapış biçimimizin bir parçası olarak görüyor ve kültürümüzün merkezine koyuyoruz. Şirketimizde herkesin eşit olanaklardan faydalanabildiği, herkesin biricikliğine inandığımız bir kurum kültürü yaratılmasına önem veriyoruz. Teknoloji sektöründe kadın çalışan oranı yüzde 10 iken, Vodafone Türkiye’de bu oran yüzde 43. İcra kurulunda kadın oranımız ise yüzde 60. Kadın çalışan oranını yüzde 50’ye taşımayı hedefliyoruz. İşe alım süreçlerimizde yüzde 50-50 kadın-erkek fırsat eşitliğini kendimize hedef olarak alıyoruz. Teknoloji ve satış alanlarında kadın istihdamını artırmak için her yıl kadın odaklı stajyer programlarıyla gençlere mezuniyet öncesi deneyim fırsatı sunuyoruz. Genç yetenek programımız Discover kapsamında toplam işe alımlarda yüzde 60 kadın oranı hedefiyle istihdam çalışmaları yürütüyoruz. İşe alım süreçlerinde yapay zeka destekli yetenek yönetimi, işe alım ve geliştirme platformu Eightfold ile birlikte çalışıyoruz. Adayların daha adil ve eşit koşullarda değerlendirilebilmesi için yöneticilerimize bu platform üzerinden saklı özgeçmişler (blind CV) iletiyoruz. Ebeveyn çalışanlarımız için okul başlangıç ve karne günlerinde izin uygulaması gerçekleştiriyoruz. Ebeveyn izni uygulaması kapsamında babalara da 16 hafta ücretli izindesteği sağlıyoruz. Ev İçi Şiddet Prosedürü ile ev içi şiddetten doğrudan ya da dolaylı etkilenen çalışma arkadaşlarımıza 10 güne kadar ek ücretli izin, finansal destek, çalışana özel 7/24 Ev İçi Şiddet Destek Hattı’na erişim gibi hizmetler sunuyoruz. “Kırmızı Çizgi Dilde Dönüşüm” projemizle, e-posta yazışmalarında kapsayıcılığa uymayan kelimeleri çizip eşitlikçi ve doğru ifadelere yer veren kapsayıcı bir dil öneriyoruz.

Dijital dönüşümün insan kaynakları süreçlerine etkileri ve katkıları neler oldu? Vodafone olarak çalışan deneyiminde dijitalden nasıl faydalanıyorsunuz?

İK uygulamalarımızda yapay zekadan sıklıkla faydalanıyoruz. İşe alım süreçlerimizde kullandığımız Eightfold aracı sayesinde açık olan rollerimiz için uygun aday örneği, rol için önemli kelimeler gibi bilgileri kalibrasyon amaçlı girerek yapay zekanın bize uygun olabilecek adayları önermesini sağlıyoruz. Ayrıca, kültürümüzün bir parçası olan, kendi kariyerimizi şekillendirme esnekliğine paralel şekilde kendi profil kartımızı oluşturarak yetkinlik ve becerilerimize uygun rollerin yapay zeka ile birlikte bize öneri olarak gelmesini sağlıyoruz. Toplu işe alımlarda Sova platformu üzerinden yapay zeka ile “CV Screening” dediğimiz ilk aday eliminasyonunu gerçekleştiriyoruz. Değerlendirme aşamasında ses ve video analitiği kullanılarak adayların söylemleri, tonlamaları ve yabancı dil bilgileri değerlendiriliyor. Vodafone’da önem verdiğimiz süreçlerden biri de “Arkadaşını Öner” uygulamamız. Arkadaşının CV’sini ilgili platforma yükleyen arkadaşlarımız ilgili CV’ye uygun açık rollerden hangisinin en uygun olduğunu yapay zeka sayesinde öğrenebiliyor. Gelişim, her kurumun insan kaynakları alanındaki yapı taşlarından biri. Biz de profesyonel gelişimimize sahip çıkma gücünü bize veren yenilikçi dijital platformumuz “Grow with Vodafone”u hayatımıza entegre ettik. Bu platform, yetkinlik profili oluşturmanın yanı sıra yapay zekanın bireysel kariyer hedeflerimize ulaşmamıza yardımcı olmak için kişiselleştirilmiş öğrenme ve kariyer önerileri sunmasını sağlıyor. Vodafone’da üretken yapay zeka teknolojisini İK’ya entegre etmek üzere çalışmalarımız devam ediyor. İlk projemiz, çalışan analitiği ile ilgili. Bir çalışanın iş-yaşam döngüsündeki beklentilerini analiz ediyoruz. Tahminsel modeller kullanarak çalışma arkadaşlarımızı mutlu/mutsuz eden faktörleri belirliyoruz ve proaktif önlemler alıyoruz. İK’daki stratejilerimizi, uygulamaları, projelerimizi buna göre şekillendirip önceliklerimizi belirliyoruz. Çalışmanın ilk fazını geçen yıl canlıya aldık. Ek olarak, yapay zeka uygulamalarını sürdürülebilir kılmak için canlı bir veri tabanı oluşturduk. Bu veri tabanıyla birlikte ihtiyaçlar doğrultusunda farklı yapay zeka modellerini tasarlayabileceğiz.

YEPYENİ BİR ÇALIŞMA ANLAYIŞI ”VODAFONE SPİRİT”IN 3 TEMEL FELSEFESİ

– Daha iyi bir geleceğe bağlanmada müşterilerimizin güvenilir
iş ortağı olmak istiyoruz.
– Bu hedefe ulaşmak için durmaksızın çalışmalı, müşterilerimizin,
meslektaşlarımızın ve toplulukların hayatını
iyileştirme konusunda tutkulu olmalıyız.
– Birlikte çok çalışarak, herkes için çözüm olacak bir dijital
gelecek oluşturabiliriz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.