“İŞ DÜNYASININ DİJİTAL ÇAĞI”

Yol haritamızı birbiriyle entegre yaratıcı iş modelleri ve yeni şirketlerle ekosistemimizi büyütme odağında kurduk. Bu kapsamda, fiziksel ve online kavramlarını entegre biçimde çalışacak özgün bir model haline getiriyoruz. Bu doğrultuda genişlettiğimiz ekosistemimize entegre Migros Sanal Market, Migros Hemen, Macroonline, Tazedirekt, Migros Ekstra, Migros Yemek ve Mion Online’ı “Migros One” çatısı altında topladık. Farklı kanallarımızın enerji, güç ve altyapısından yararlanarak müşterilerimize hizmet sunuyor, online hizmetlerimizi fiziki mağazacılığa paralel şekilde büyütüyoruz. Yepyeni inovatif çözümlerle verimlilik yaratan dijital dönüşüm dahilinde bilgi birikimimiz ve güçlü altyapımız, yeni teknolojiler ile yeni iş modelleri geliştirmemize imkan sağlıyor. Pek çok farklı alanda tasarladığımız çözümler, büyüyerek içimizden doğan yeni şirketlere dönüşüyor. Müşterilerimizin ödeme ve para transferi başta olmak üzere finansal işlemlerini hızlı, kolay ve güvenli şekilde yapabilmeleri amacıyla perakende sektöründe bir ilke imza atarak hayata geçirdiğimiz MoneyPay uygulamamız, elektronik para kuruluşu iznini aldı. Migros One Kitchen, self-servis ve paket teslimat hizmetlerini bir araya getiren hibrit formatı ile hem online kanallarda hem de hedefimizde olan 60 yeni mağaza ile yaygınlaşacak. Yeni formatımız Mion ile Migros’un sahip olduğu güçlü altyapı ve kalite güvencesi kozmetik mağazacılığında da müşterilerle buluşuyor. En yeni girişimimiz Migen Enerji ise hali hazırda 9 ilde 20 elektrikli araç şarj istasyonunda bulunuyor. Yıl sonuna kadar 50’nin üzerinde şarj istasyonunu 15’den fazla ilde devreye almayı amaçlıyoruz.

”DÖNÜŞÜMÜ AVANTAJA ÇEVİRİYORUZ”

Müşterilerimiz için fiziksel ve online’da en iyi deneyim yolculuğunu tasarlamak amacıyla teknolojiyi, yapay zekayı, big datamızı geleneksel ve dijital her kaynaktan beslenmek için itici güç olarak kullanıyoruz. Bu noktada Migros olarak, perakende sektöründeki tecrübe ve altyapımız ile dijitalleşmeyi bir araya getirerek mevcut dönüşümü avantaja çeviriyoruz. Elde ettiğimiz datanın en önemli kaynaklarından biri Money sadakat programımız. 19,1 milyon aktif üyesiyle Türkiye’nin en büyük sadakat programı olan Money sayesinde edindiğimiz big data ile müşterilerimizin online ve offline kanallarda bıraktığı tüm ayak izlerini inceleyip istek ve ihtiyaçlarını takip ediyoruz. Satın alma alışkanlıklarını ve beklentilerini yakından takip edip kişiye özel kampanya ve fırsatlar sunabiliyoruz. “Kendi kampanyanı kendin yarat!”, “Tam Bana Göre” ve “Sağlıklı Yaşam Yolculuğu” gibi hibrit kampanyalarımız bunlardan bazıları. Bu sistemlerimiz belirli tahminleme algoritmalarıyla sürekli kendini güncelliyor. Esnek şekilde kişiselleştirilmiş kampanyalar geliştirerek müşterinin alışveriş tecrübesini iyileştirirken bütçelerine de destek sağlıyoruz. Müşterilerimizin beklenti ve önerilerini aldığımız çağrı merkezlerimizde yapay zekanın doğal dil işleme çözümünü (NLP) kullanarak müşterinin sesini yazıya dökme ve metinleri sesli şekilde okutma gibi projelerimizden yararlanıyoruz. Yakın zamanda ise müşterilerimizin hizmetlerimize ulaştığı kanalları genişletme kapsamında yine yapay zekadan yararlanarak ChatGPT teknolojilerini whatsapp uygulamasına entegre ettik. ChefGPT adını verdiğimiz bu hizmetimiz ile müşterilerimiz 7/24 yemek tarifleri ve alışveriş listelerine ulaşabiliyor. Yeni nesil teknolojiler ve dijitalleşmeyi aynı zamanda operasyonlarımızı iyileştirmek için işleyişimize adapte ediyoruz. Buna güzel bir örnek “Yapay zeka görüntü işleme” projemiz. Bu projemiz ile çalıştığımız meyve sebze reyonlarında ürün tespiti yaparak stok takibi sağlıyor, reyon dizilimlerinin pazarlama departmanın belirlediği planograma uyumluluğunu takip ediyoruz. Bu sayede, günlük operasyonu anlık veri ile ölçümleme imkanına sahip oluyor, müşterileri düzenli ve dolu reyonlar ile karşılayarak müşteri memnuniyetini artırıyoruz. Bunlara ek olarak, depolarımızda palet ve palet barkodu tespiti yapılması yoluyla mağazalara ürün akışında verimliliğin artırılması ve akıllı telefon veya tablet aracılığı ile reyon fotoğraflarının çekilip planograma uyumluluğunun ölçülmesi konusunda çalışmalarımız devam ediyor. Öte yandan, çalışanlarımızın bilgisayarda rutin yaptığı, tekrarlayan, önem seviyesi yüksek ve işlem hacmi geniş işleri otomatize eden Robotik Süreç Otomasyonu Projesi (RPA) kapsamında 2022 yılında 8 farklı departmanımızın 62 iş süreci ile aylık 570 saatlik işi robotlara devredilmesini sağladık.

”DIJITALDEKI GÜCÜMÜZÜ FIZIKSEL DÜNYAYA TAŞIDIK”

Teknolojik gelişmeleri hızlı şekilde bünyemize adapte edebilmek adına web sitemizi ve mobil uygulamamızı geçtiğimiz yıl yeniledik. Güncel yazılım mimarisi sayesinde dayanıklı, güvenilir ve performanslı bir uygulama olan ikinciyeni.com’u, çok daha fazla sayıda müşterinin eş zamanlı kullanabilmesi ve sorunsuz kullanım deneyimi yaşamasını sağladık. Tüm kanallarımızı müşterilerimizin her mecradan hizmet alabileceği şekilde entegre ederek kullanıcı dostu yapıya geçtik. Uygulama süreçleri üzerinde yürüttüğümüz analizler ile müşterilerin hedeflediği segment ve özellikteki araca hızlı şekilde ulaşmasını, belirlediği araç satın alımını kolaylıkla gerçekleştirebilmesini sağladık. Aynı ekran üzerinde farklı ödeme seçeneklerinin sunulması, kredi finansmanın sağlanmasını gibi geliştirmeleri de mümkün hale getirdik. Dijitaldeki gücümüzü fiziksel dünyaya taşıyarak 20 bayiye ulaştık.

”KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ ETKİLEŞIMLERİ ARTIRACAĞIZ”

Kolay, yalın, fark yaratan bir kullanıcı deneyimi oluşturmak, müşteri memnuniyeti ve sadakati önceliğimiz. Bu kapsamda bir ilki daha gerçekleştirdik ve ikinci el otomobil sektörünün ilk sadakat programı olan YeniPara’yı hayata geçirdik. Sektörde bir ilk olan bu program ile tüm kurumsal ve bireysel müşterilerimiz hem mobil hem de web sitesi üzerinden yapacakları açık artırmalarda teklif verme, araç fiyatlaması, hemen al ya da açık artırmadan araç alıp satma gibi birçok işlemle puan kazanacak ve kazandıkları puanları ikinciyeni.com’da ekspertiz, lojistik, hizmet bedeli kuponu ve ileride çeşitlenecek birçok hizmette kullanma fırsatı edinecek. Gelecek yıl müşteri ilişkileri yönetimimizi daha ileriye taşıyarak “kişiselleştirilmiş etkileşimleri” artırmayı, yapay zeka destekli geliştirmeler ile daha geniş müşteri kitlesine ulaşmayı hedefliyoruz.

”DİJİTAL DENEYİMLERE GÜÇ VERİYORUZ’

İş dünyasında, hibrit çalışmaya doğru büyük bir geçişle karşı karşıyayız. Bu bizim için önemli bir fırsat. COVID dönemini kısmen geride bıraktık. Pazar, 2024 veya 2025’ten itibaren toparlanacak. HP, insanların üretmesi, iş birliği yapması ve eğlenmesi için dijital deneyimlere güç veriyor. Hibrit dünyaya odaklanmamızın ötesinde oyun oynamaya büyük önem veriyoruz. Araştırmamız, oyuncuların yüzde 84’ünün başkalarıyla bağlantı kurmak için oyun oynadığını gösteriyor. Oyunlar artık insanların etkileşimde kalmasını sağlayan diğer yollara ciddi bir rakip haline geldi. Küresel olarak yeni oyuncuların yüzde 40’ı kadınlardan oluşuyor. Türkiye’de oyun çözümlerimiz için büyük talep olduğunu görüyoruz.

”HP OLARAK BU YENI HIBRIT ÇAĞA HAZIRIZ”

Bugün dünyada 90 milyon video konferans odası olduğunu tahmin ediyoruz ve bunların sadece yüzde 10’u doğru araçlarla donatılmış. Bu alanda HP olarak kullanıcılar için muazzam fırsatlar getiriyoruz. Audio kulaklıklar, iş telefonları, video konferans çözümleri ve yazılımları geliştirdik. Hibrit çalışma dünyasında referans oyuncu olarak yer aldığımıza inanıyoruz. Yapay zekanın, bir PC’yi yeniden tanımlayacağını öngörüyoruz. Daha önce PC’den kişisel bir bilgisayar olarak bahsediyorduk. Yapay zeka bunu dönüştürecek ve PC kişisel bir yol arkadaşı olacak. Dünya büyük ölçüde değişiyor ve HP bu yeni hibrit çağa hazır. Teknolojinin yerel kullanımını sağlamak için AI işlemcileri PC’lere entegre etmek için çalışıyoruz. HP olarak en güvenli cihazları sunmak için önemli miktarda yatırım yapıyoruz. Siber suçların 2025 yılına kadar küresel olarak yıllık 10,5 trilyon dolarlık bir sorun haline geleceği tahmin ediliyor. Uç nokta cihazları, siber güvenlik savaş alanının ön cephesinde yer alıyor. Sözün kısası, cihaz seçimi bir güvenlik kararı.

”START-UP’LARLA İŞ BIRLIĞI, İNOVASYON YOLCULUĞUMUZA GÜÇ KATIYOR”

Şirketlerimizin büyüme stratejisinin temel bir taşıyıcısı olarak teknoloji ve dijital dönüşüme büyük bir vurgu yapıyoruz. Bu dönüşümün hedefleri arasında operasyonel verimliliği artırma ve aynı zamanda kurumsal hafızanın sürdürülebilirliğini sağlama bulunuyor. Verilere dayalı karar alma süreçlerini desteklemek amacıyla İş Zekası Raporları oluşturuyoruz. Aynı zamanda, dokümanlarımızı ve kayıtlarımızı dijital bir arşivleme sistemiyle saklayarak kurumsal hafızanın sürdürülebilirliğine katkı sağlıyoruz. Veri güvenliği konusunda da gerekli tüm tedbirleri alıyor, iç iletişimi kolaylaştırmak için ise dijital iletişim araçları ve iş birliği platformlarından faydalanıyoruz. Bununla birlikte, girişim ekosistemini yakından takip ediyor ve start-up’larla iş birlikleri kurarak inovasyon yolculuğumuza güç katıyoruz.

”YAPAY ZEKAYI DAHA YOĞUN KULLANMAYI HEDEFLİYORUZ”

2022 yılında başlattığımız İnci Radar açık inovasyon programı, endüstriye çözüm sunacak teknoloji şirketlerinin büyümelerine destek veriyor. Bulut tabanlı hizmetler ise sürdürülebilirlik hedeflerimize katkı sağlıyor. Finans operasyonlarında kullandığımız (Kurumsal Kaynak Planlaması) ERP, finansal verilerin doğruluğunu artırma, veri bütünlüğünü sağlama, süreçleri otomatikleştirme ve maliyet kontrolünü artırma imkanı sunuyor. Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) ile Microsoft Power Automate kullanarak süreçlerimizde insan hatasını azaltıyor ve iş süreçlerini daha kısa sürelere indirebiliyoruz. Azkarbon ise, çevreyi ve müşterilerimizin bütçesini koruyan yeni nesil bir alışveriş platformu olarak doğdu. Mobil İK platformu da, dijitalleşen süreçlerimizi tek elden yürütmemizi ve zamandan tasarruf etmemizi sağlıyor. 2024’te de hedefimiz tüm bu bahsettiğimiz dijital çözümleri yaygınlaştırmak ve yapay zekayı daha yoğun kullanmak.

”TEKNOLOJİ ZAMAN VE NİTELİK AÇISINDAN İŞİMİZE DEĞER KATIYOR”

Yeni nesil teknolojiler ve dijitalleşme bize fırsatlarla dolu bir dünyanın kapılarını aralarken iş yapış şekillerimizi, alışkanlıklarımızı ve bakış açımızı da değiştiriyor. Bir hizmet firması olarak müşterilerimizin ihtiyaçlarını doğru anlamak ve proje süreçlerinde en iyi desteği sunabilmek için teknolojideki yeni gelişmeleri yakından takip ediyoruz. Bu teknolojiler zaman ve nitelik açısından işimize değer katmamızı sağlarken, sürekli zinde kalmamız ve motivasyonumuzu tazeleyebilmemiz için fırsatlar sunuyor. Daha sade, anlaşılır ve sürdürülebilir bir hizmet modeli oluşturmanın yolunun bu gelişime hızlı uyum sağlamaktan geçtiğinin bilincindeyiz. Bu uyumun olumlu etkisini büyüme odağında çok net görebiliyoruz. Dijital dönüşüm süreciyle birlikte iş hacminde ve pazar payında geçtiğimiz yıllara göre önemli bir ilerleme kaydettik. Bu dönüşümü tüm iş süreçlerimizde uygulamaya gayret ediyoruz.

”DÖNÜŞÜME ILETIŞIM KANALLARIMIZDAN BAŞLADIK”

Dijital dönüşüm süreçleri tüm şirketler için önemli bir dönüm noktası. İşimizin doğasında müşterilerimizi anlamak, hayallerine ve isteklerine uygun çözümler üretmek var. Bu sebeple dönüşüme iletişim kanallarımızdan başladık. Müşterilerimizle buluştuğumuz yazılı ve sözlü tüm iletişim kanallarını yeni nesil yazılım teknolojileriyle buluşturuyoruz. Yeni yılda öncelikle proje takibinde kullandığımız yazılımı daha yeni ve fonksiyonel bir yazılımla güncellemeyi hedefliyoruz. Tüm iş süreçlerimizde daha üretken olmamızı sağlayacak, aynı zamanda müşterilerimizle daha hızlı ve verimli iletişim kurmamızı sağlayacak teknolojileri takip etmeye devam edeceğiz. Daha hızlı, daha nitelikli, insan odaklı bir hizmet stratejisiyle çalışmalarımızı sürdürüyor ve alanında en büyük şirket olarak yolculuğumuza devam ederek büyümeyi hedefliyoruz.

”DÖNÜŞÜME PROAKTİF YAKLAŞIMLA ENTEGRE OLUYORUZ”

Teknoloji ve dijitalleşme, iş modelimizi ve operasyonel süreçlerimizi yeniden inşa edebilme olanağı sunuyor. Bu paradigmaların öncülük ettiği dönüşüme proaktif yaklaşımla entegre oluyoruz. Sadece mevcut fırsatları değerlendirmekle kalmıyor kendi büyüme fırsatlarımızı da stratejik şekilde inşa ediyoruz. Büyüme odağımız, teknolojik inovasyon ve dijitalleşmenin bize sağladığı stratejik avantajları etkili ve sürdürülebilir şekilde kullanmak üzerine. Bu, operasyonel verimliliğimizi artırırken, müşteri deneyimini zenginleştirmemize olanak tanıyan dinamik ve esnek bir yapı inşa etmemize yardımcı oluyor. E-ticaretin gelişimini ve büyümesini kendimiz için bir fırsat olarak görüyoruz. Teknoloji ve dijitalleşme yatırımlarımıza, bu büyüme trendinden en üst düzeyde faydalanmamızı sağlayan stratejik hamleler diyebiliriz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.