“KENDİ AR-GE MERKEZİNE SAHİP GÜÇLÜ BİR TEKNOLOJİ ŞİRKETİYİZ”

Ülkemizde e-ticaretin doğuşundan bugüne olan sürecin temsilcisi olan sahibinden. com, değişen tüketici dinamiklerine yö- nelik geliştirdiği hizmet ve yenilikleriyle başarılı faaliyetlerine devam ediyor. E-ticaret ve ilan platformu olmanın ötesinde kendi Ar-Ge merkezine sahip güçlü bir teknoloji şirketi de olan sahibinden. com, gerçekleştirdiği yatırımlarla bugün maki- ne öğrenimi ve yapay zeka temelli teknolojilerinin kullanımını önceliklendirdiği hizmetler sunuyor. Business Türkiye sorularını yanıtlayan sahibinden. com CMO’su Nazım Erdoğan, e-ticaretin geleceği hakkında bilgiler veriyor ve pazarda büyümeye dair ipuçları sunuyor.

Küresel pazar araştırma şirketlerinden NielsenIQ’nun araştırmasına göre ülkemiz 2022 yılının ilk yarısında e-ticarette yüzde 68 büyüdü. Ülkemizin en büyük e-ticaret ve ilan platformlarından birisi olarak bu büyümeyi nasıl değerlendiriyorsunuz? Önümüzdeki döneme dair öngörüle- rinizi alabilir miyiz?

E-ticaret, pandemi sürecinde sağlığı koruma ve risk almadan ihtiyaçları karşılama anlamında etkili bir çözüm sundu. Daha önceleri e-ticarete temkinli yaklaşan ve ürünü görüp, denemeden alamayan kullanıcılar dahi e-ticaretin konforuna alışmaya başladı. Bununla beraber market alışverişini online platformlar üzerinden karşılayan büyük bir kitlenin oluşması ve pazarın giderek büyümesi bu alandaki oyuncuların sayısını artırdı. E-ticaretin günümüzde bu derece bü- yümesinin ardındaki başlıca faktörlerin talep artışı ve girişimcilik potansiyeli olduğunu söyleyebiliriz. Türkiye, özellikle sosyal medya platformlarının kullanımındaki hareketliliğiyle dikkat çekiyor. Yenili- ğe açık ve adaptasyon kabiliyeti yüksek bir toplum olarak e-ticaretin yanı sıra birçok teknolojik yeniliği hızla benimsiyoruz. Bu refleks, sektörün gelişimi için kritik önemde olan talep ve ilgiyi besleyen bir unsur olarak öne çıkıyor. ”KENDI AR-GE MERKEZINE SAHIP GÜÇLÜ BIR TEKNOLOJI ŞIRKETIYIZ” Nazım ERDOĞAN sahibinden.com CMO’su 1- Tüketiciler, satın alma eylemine geçmeden önce farklı kaynakları araştırıyor. Aynı ürünü satan farklı siteleri inceliyor, çevrelerinde daha önce bu sitelerden alışveriş yapan kullanıcıların görüşlerini alıyor ve ürün hakkında detaylı bilgi almak için farklı mecralar üzerinden ürünü araştırıyor. 2- Ürünle ilgili bilgilerin yanı sıra marka ile ilgili de araştırmalar yapıyor. Diğer kullanıcıların marka ile ilgili yorumlarını farklı kaynaklardan inceleyerek, satın alma işlemini gerçekleştirecekleri markayı da detaylı bir şekilde inceliyor. 3- Tüketiciler farklı kaynaklardan bilgiler toplasalar da inceledikleri kaynakların sade ve basit olmasını tercih ediyor. Sade anlatımlı ve basit içerikler, tüketicilerin daha hızlı ve etkili bir şekilde karar verebilmelerini sağlıyor diyebiliriz. Ürün ve hizmet tanıtımları yaparken basitlik ve sadelikten yararlanmak, tüketicilerin ürünü/hizmeti daha iyi anlamalarını sağlayacağı için onları satın almaya daha kolay bir şekilde yönlendiriyor. 4- Satın alma işlemi sonrasında da müşterilerle etkileşim halinde olmak, sosyal mecralardan gelen soruları yanıtlamak, aldıkları destekten memnun olan kişilerin markaya olan güvenini artırdığı gibi bu kişilerin satın alma kararlarını da olumlu bir şekilde etkiliyor. E-TICARET SÜREÇLERINI EN KAPSAMLI ŞEKILDE TÜKETICIYE SUNMANIN 4 TEMEL YAKLAŞIMI Ayrıca, e-ticaret tarafında markaların teslimat ve iade süreçlerini hızlandır- masının yanı sıra güvenli ödeme yöntemi hizmeti sunması da kullanıcıların online alışveriş deneyiminden mem- nuniyetlerini artırdı. Dolayısıyla, ilk kez e-ticareti deneyimleyen veya daha önce aktif kullanıcı olmasına rağmen bu dönemde alışveriş deneyimleyen kullanıcılar sayesinde e-ticarete olan ilginin devam edeceğini düşünüyoruz. Öngörümüz, genç ve yoğun demografik yapımız, güvenli e-ticaret ortamının sunduğu avantajlar ve bireysel olarak gelişen teknolojilere olan merakımız gibi unsurlar sayesinde e-ticaretin orta ve uzun vadede yükselme trendini sür- düreceği yönünde.

Geçtiğimiz aylarda, büyüyen e-ticaret alanını da baz alarak iletişim stratejinizde yenilenmeye gittiniz ve bütünsel bir yaklaşıma geçiş yaptınız. Yenilenen stratejinizin ana hedeflerini ve amacını anlatır mısınız? Bütünsel yaklaşımınıza dair temel unsurlar neler?

sahibinden.com olarak 2014 yılından bugüne kadar yaptığımız iletişim çalışmalarında sahibinden.com’un içerik zenginliğini ve kullanıcı trafiğini merkeze alarak kullanıcılarımıza sunduğu- muz ana faydayı mizahi bir yaklaşımla anlattığımız reklam tarzını benimsedik. Özellikle pandemi sonrası büyüyen ve çeşitlenen e-ticaret pazarı ile birlikte iletişim stratejimizi, kullanıcılarımızın gelişen ihtiyaçlarına yönelik olarak sunduğumuz faydaları daha fonksiyonel bir iletişim yolu ile yeniden şekillendirdik. 2022 itibarıyla markamızın daha fazla görünür olduğu ve hizmetlerimizi merkeze koyduğumuz bütünsel bir yaklaşıma geçiş yaptık.

Söz konusu yenilenmeyle ilgili devre- ye aldığınız ve Onur Buldu’nun mar- ka yüzü olduğu reklam filminizin ana amacı ve mesajına dair bilgiler neler?

20 yıldan uzun bir süredir Türkiye’de milyonlarca insanın hayatında önemli bir yere sahip olmuş marka olarak, değişen tüketici dinamiklerine yönelik geliştirdiğimiz hizmet ve yenilikleri daha sık duyurma ihtiyacı marka iletişimin- de bir taşıyıcı öğe gerekliliğini de beraberinde getirdi. Bu sebeple her zamanki mizahi ve samimi reklam tonumuzu koruyarak toplum tarafından ilgiyle ta- kip edilen ünlü isimlere de iletişimimiz- de yer vermeye başladık. Onur Buldu ile gerçekleştirdiğimiz iletişim çalışma- larımız tüketicilerden oldukça olumlu geri bildirimler aldı. Onur Buldu’nun karakterden karaktere girme konu- sundaki muhteşem yeteneği, farklı yaş gruplarından ve anlayışlardan birçok tüketicinin de kendinden bir şeyler bul- duğu ve eğlenerek izlediği reklam filmleri ortaya çıkarmamızı sağladı.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.