“KENDİMİZİ YENİ NESİL BAĞLANTI VE DİJİTAL SERVİSLER ŞİRKETİ OLARAK KONUMLANDIRIYORUZ”

Bireylerin kesintisiz iletişim ihtiyacını karşılayan ve şirketleri teknolojiyle yeniden şekillenen dünyaya hazırlayan Vodafone, tüm imkanlarını toplumda değer yaratmak üzere kullanıyor. Kendisini yeni nesil bağlantı ve dijital servisler şirketi olarak konumlayan Vodafone Türkiye, ülkemizi teknoloji alanında Vodafone’un mükemmeliyet merkezlerinden biri olarak konumlamayı hedefliyor. Vodafone Holding bünyesinde faaliyet gösteren 13 şirketiyle her geçen gün daha da büyüyen Vodafone Türkiye, odağına da teknoloji ihracatını alıyor. Business Türkiye için sorularımızı yanıtlayan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ayşegül Arıcan Şeker, Ar-Ge ve IT alanlarında yer alan projelerinin yanı sıra, kadınların güçlenmesine yönelik çalışmalarının içeriklerini de bizlerle paylaşıyor.

Ülkemizin dijitalleşmesine liderlik etme vizyonuyla faaliyet gösteren Vodafone Türkiye, Ar-Ge ve IT alanlarında 2023 yılını nasıl geçirdi? Bu alanlarda üretilen projeleri anlatır mısınız?

Exponansiyel büyüyen bir dijitalleşme çağındayız. Sürekli değişen müşteri beklentisini karşılamak ve değişime hızlı adapte olmak çok önemli. Gelişen teknolojinin ileride yaratacağı fırsatları bugünden görüp hazırlıklı olabilmek şirketler açısından hayati önem taşıyor. Teknoloji gerçekten şirketlere çok önemli büyüme fırsatları yaratıyor. Teknoloji ve dijitalleşmenin gücü şirketlerin ana iş alanları dışında çok farklı alanlarda yeni iş modelleri yaratmalarını sağlıyor. Bunu yapabilmeniz için hem değişen müşteri ihtiyacını hem gelişen teknolojiyi hem de farklı sektörleri çok yakından takip etmeniz gerekiyor. Biz de bu anlamda gelişen teknolojiyi müşterimize ve şirketimize değer yaratmak için kullanıyoruz. Kendimizi yeni nesil bağlantı ve dijital servisler şirketi olarak konumluyoruz. Yani sadece iletişim hizmeti sunmuyoruz, aynı zamanda dijital pazaryeriyiz, ödeme şirketiyiz, finans, turizm ve sigorta hizmetleri sağlayıcısıyız. 2023, Türkiye’nin en hızlı büyüyen yeni nesil bağlantı ve dijital servisler şirketi olma hedefimiz doğrultusunda önemli adımlar attığımız verimli bir yıl oldu.

2024 yılına dair beklentilerinizi ve hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Vodafone Holding bünyesinde faaliyet gösteren 13 şirketimizle dijital servisler hedefimize giden yolda her geçen gün daha da büyüyoruz. Vodafone IT olarak temel hedefimiz, müşterilerimize en iyi dijital deneyimi sunarken teknolojideki gelişimi öngörerek şirketimiz için de yeni büyüme fırsatları oluşturmak. Önümüzdeki döneme ilişkin yol haritamızı müşteri, sadelik ve büyüme üzerine kurguluyoruz. Bu hedefe ulaşmak için izlediğimiz yolları, güvenilir, yüksek hızlı ve verimli yakınsanan ağlar kurmak, veri ve yapay zeka ile desteklenen kusursuz dijital deneyim yaratmak, her zaman devrede olan ve “sıfır dokunuş” ilkesine dayanan operasyonel mükemmelliğe ulaşmak, hem müşterilerimiz hem de toplum için güvenli ve bağlantılı bir gelecek sunmak olarak özetleyebiliriz. Büyüme hedeflerimizi gerçekleştirmek için iç ve dış müşterilerimize sunacağımız hizmetlerin bulut teknolojileri ile yönetilebilecek bir altyapıda olmasına önem gösteriyoruz. Gerek geliştirdiğimiz gerekse satın aldığımız ürünlerin bulut teknolojileri ile çalışması bizim için en önemli “altın kural”lardan biri. Sağlanan ürün ve servislerin her zaman ayakta, performanslı ve ulaşılabilir olmasını sağlamak için de bulut tabanlı teknolojiler bizim için olmazsa olmaz. Sistemlerimizi teker teker “cloud native” hale getiriyoruz. Bu modernizasyon yolculuğuna devam edeceğiz. Büyük transformasyonlar yerine modernizasyonu tercih ediyoruz. Yeni ürün ve servisler çıkarken, altyapımızı ve uygulamalarımızı sade tutabilmek için teknoloji altyapımızı sürekli yalınlaştırmaya devam ediyoruz.

Vodafone Türkiye’nin teknoloji alanındaki başarılı çalışmaları uluslararası pazarlarda da yüksek beğeniye sahip. Bu bağlamda, Vodafone Türkiye’nin IT alanında diğer Vodafone ülkelerine göre ayrıştığı noktalara dair bilgileri ve değerlendirmelerinizi alabilir miyiz?

Her şeyin çok hızlı değiştiği günümüzde müşteri ihtiyaçlarına hızlı cevap vermek çok önemli. Teknolojimizin de buna uygun olarak esnekliğine ve adaptasyon yeteneğine önem veriyor ve bu doğrultuda yatırım yapıyoruz. Çeviklik artık bir seçenek değil, zorunluluk. Çevik olabilmeniz için sistemlerinizin sade ve esnek olması gerekiyor. Sunduğumuz her yeni servis aynı zamanda teknoloji mimarimize yeni bileşenler ilave ediyor. Zamanla daha kompleks hale gelen bu yapılarımızı yalınlaştırma konusunda odaklı şekilde çalışıyoruz. Aynı şekilde sistemlerimizin modernizasyon yatırımlarına devam ediyoruz. Ürün ya da servis geliştirirken, almak yerine yapmaya odaklanıyoruz. Bu noktada, her geçen gün artan iş birliklerinden ve grup projelerinden önemli fayda sağlıyoruz. Veriden değer yaratmaya ve veriye dayalı karar verme yapılarını geliştirmeye önem veriyoruz.

Başarılı çalışmalarıyla öne çıkan IT ekibinizin hayata geçirdiği projeleri diğer ülkeler ile paylaşıyor musunuz? Bu projeleri anlatır mısınız?

Vodafone Grubu olarak, tüm dünyadaki teknoloji ekiplerinin birlikte çalıştığı “Tek Teknoloji Ekibi” anlayışıyla faaliyet gösteriyoruz. Bu bize daha fazla uluslararası etkiye sahip büyük bir teknoloji ekibinin parçası olma fırsatını sunuyor. Hem global deneyimi Türkiye’ye getiriyoruz hem de Türkiye’deki başarılı uygulamalarımızı yurt dışına ihraç ediyoruz. Türkiye’yi teknoloji alanında Vodafone’un mükemmeliyet merkezlerinden biri olarak konumlamayı hedefliyoruz. Vodafone Yanımda uygulamamız üzerinden sunduğumuz Fırsatlar Dünyası, Market Yanımda, Her Şey Yanımda ve Vodafone Sigorta servislerimiz, ödeme servislerimiz Vodafone Grubu içinde bir ilk oldu. Buradaki deneyimimizi diğer ülkelere ihraç ediyoruz. Türkiye’de geliştirdiğimiz sadakat platformu şu anda farklı Vodafone ülkelerinde kullanılmaya başlandı.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.