“KÜRESEL ÖLÇEKTE SÜRDÜRÜLEBİLİR İŞ MODELLERİ KURUYOR VE GELİŞTİRİYORUZ”

2004 yılında Antalya Homes ile başlayan gayrimenkul sektöründeki yolculuğuna bugün yurt dışında da başarıyla devam eden Tekce Overseas, bağlı olduğu değerler ile sektöründe liderliği üstleniyor. İyi organize edilmiş, deneyimli ve proaktif yapısıyla yüzde yüz müşteri mutluluğu için hizmet veren şirket, Türkiye, Kıbrıs, İsveç ve İspanya’daki 18 ofisinin ardından Dubai’deki operasyonuyla başarısını globale taşımayı sürdürüyor. Sürdürülebilir başarı için sağlam bir kurum kültürüne sahip olunması gerektiğinin bilinciyle hareket eden şirket, tüm süreçlerini dürüstlük, mükemmellik, iyilik, inovasyon ve sürdürülebilirlik olmak üzere beş ana eksende ele alıyor. Business Türkiye için sorularımızı yanıtlayan Tekce Overseas Gayrimenkul AŞ Kurucusu Bayram Tekçe, İspanya pazarı için hayata geçirdikleri FenTek yatırım ortaklığına dair bilgilerin yanı sıra güçlü bir CEO olmanın gerekliliklerini bizlerle paylaşıyor.

Kurulduğunuz günden bu yana global çapta gayrimenkule yatırım yapmak isteyen herkese rehberlik ediyorsunuz. Hem gayrimenkul sektöründeki bu güçlü vizyonunuzu hem de İspanya pazarı için hayata geçirdiğiniz FenTek yatırım ortaklığının içeriğini anlatır mısınız?

Tekce olarak 20 yıldır en temel amacımız, iyi yaşam odağında projelere rehberlik etmek, dünyada gayr menkul yatırımı yapmak isteyen herkes için katma değer sağlayacak sürdürülebilir iş modellerini kurmak ve geliştirmek. Bu vizyonumuzu farklı lokasyonlara taşıma hedefimiz doğrultusunda global atılımlarımızı sürdürüyoruz. Türkiye’den yurt dışına açılan ilk gayrimenkul aracılık şirketi olan Spain Homes markamızla 2018 yılından bu yana satış ve pazarlama alanındaki uzmanlığımız ile İspanya gayrimenkul piyasasında hakimiyetimizi güçlendirdik. Bu kapsamda, Türk ye’den sonra yurt dışında da başladığımız yeni inşaat projeleri için Alanya’nın önde gelen mühendislik ve inşaat firmalarından Fenercioğlu ile FenTek adı altında bir yatırım ortaklığına imza attık. Bu ortaklık kapsamında, ilk olarak İspanya Costa Blanca sahillerinin güzel şehri Altea’da 28 üniteli butik bir gayrimenkul projesini hayata geçireceğiz. FenTek ile yakın gelecekte Avrupa’nın diğer ülkelerinde arsa ve proje geliştirme, müteahhitlik hizmetleri, taahhütlü işler, inşaat malzemeleri tedariği ve temini alanlarında yer almayı hedefliyoruz.

Önümüzdeki dönem için yeni yatırımlarınız neler olacak?

19. ofisimiz olan Dubai ofisimizin açılışını yakın zamanda gerçekleştirdik. Türkiye, Kıbrıs, İsveç ve İspanya’daki 18 ofisimizin ardından Dubai operasyonumuzda sahip olduğumuz bilgi, deneyim ve yenilikçi hizmetleri şimdi de gayrimenkul yatırımcılarının  gözde lokasyonlarından Orta Doğu’ya taşıyoruz. Diğer yandan tüm grup şirketlerimizin ana yönetim merkezi olacak ve global işimizi büyüteceğimiz bin 600 metrekarelik Tekce Global isimli merkez ofis inşaatımızı yapıyoruz. Antalya Altıntaş’ta bu yaz tamamlanacak merkez ofisimizin altında, Tekce Exclusive markamızın tüm projelerinin sergilendiği bir teşhir alanı (showroom) açılacak. Tekce olarak ilk inşaat projesi olan Viva Defne sitemizi yıl sonuna kadar bitirmeyi hedefliyoruz. Kıbrıs’ta ikinci ofisimiz olacak Magusa ofisimizin inşaatına başlıyoruz. Fethiye ve Mersin ofislerimizin resmi açılışlarını tamamlıyoruz. İzmir ofisimizin açılış planları devam ediyor.

Başarılı bir CEO olarak ekiplerinizde aradığınız en önemli kriterler neler? Size göre bir CEO kendini ve ekibini geleceğe nasıl hazırlamalı?

Tekce olarak, dürüstlük, mükemmellik, iyilik, inovasyon ve sürdürülebilirlik olmak üzere beş ana değerimizin pusulasıyla yönümüzü tayin ediyoruz. Bu değerler sayesinde tüm iş süreçlerimizde sürdürülebilirliği sağlıyor, kendimizi geleceğe hazırlıyoruz. CEO’ların, liderlik becerilerini geliştirmeleri ve
şirketlerini geleceğe hazırlamak için sürekli olarak kendilerini ve ekiplerini değerlendirmeye açık olmaları büyük önem taşıyor. Esneklik, inovasyon ve sürdürülebilirlik gibi kavramlar bugünün şirketleri için en önemli kavramlar. CEO’lar gelecekteki teknolojik, ekonomik ve toplumsal trendleri belirlemek için düzenli olarak araştırma yapmalı, sektörlerindeki değişimleri ve fırsatları gözlemlemeli. Değişimin büyük bir hız kazandığı günümüz dünyasında koşullara hızla uyum sağlamak önemli. Dolayısıyla bunu sağlayan bir kültür oluşturmak gerekiyor. Kapsayıcılık ve çeşitlilik, benimsenmesi
gereken en önemli unsurlardan biri. Farklı bakış açıları ve deneyimlerin, şirketleri rekabette öne çıkaracağına inanıyorum. Ayrıca başarı için hayat boyu öğrenmeye devam etmeli. Bir CEO hem kendini hem de ekibini öğrenmeye teşvik etmeli. Çalışanlarına eğitim fırsatları sunmalı, yeni bilgilerin uygulanmasına teşvik etmeli. Ekip içi iş birliği ve iş ortaklıkları, başarı için kritik öneme sahip. Ekip üyeleri arasında iş birliği teşvik edilmeli. En önemlisi, gelecekteki belirsizliklerle başa çıkmak için risk yönetimi stratejileri geliştirilmeli. Büyük kararlar almadan önce riskler analiz edilmeli ve uygun önlemler alınmalı. Biz inovasyon kültürüyle hareket eden bir kurum olarak teknolojinin sunduğu olanakları yatırımcıların deneyimlerini iyileştirmek için kullanıyoruz. Tüm iş süreçlerimizi dijitalleştirmek için çalışıyoruz. İnovasyon, bizim için sektörde yeni iş modelleri yaratmayı sağlayan değerli bir araç ve fırsat. Dünya dinamikleri hızla değişirken insanlığın ve toplumumuzun faydasını gözeterek iyilik etrafında iş modelleri yaratmaya özen gösteriyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.