“ÖNCELİĞİMİZ, TARIMSAL ÜRETİMİN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ”

Benzersiz hizmet kalitesi, öncü uygulamaları ve zengin ürün çeşitliliği ile ülkemizin köklü kuruluşlarından Migros, topluma ve çevreye duyarlı faaliyetlerde bulunma ilkesiyle büyüyor. Ekosistemindeki çalışanları, çiftçi ve tedarikçileri, mağaza ve online satış kanalları ile “değer odaklı hizmet” vizyonu doğrultusunda hareket eden şirket, yerel üreticilere verdiği desteği hız kesmeden sürdürüyor. Sürdürülebilir tarım ve balıkçılık konularında gerçekleştirdiği hamleler ile ülke ekonomisine, tüketicilere ve en önemlisi dün yanın geleceğine hizmet eden Migros’un gündem konularından biri de ormansızlaşmayla mücadele. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Migros Ticaret A.Ş. Taze Ürünler Pazarlama Direktörü İbrahim Sözen, gelecek politikalarında yer alan öncelikleri bizlere aktarıyor.

Sürdürülebilir büyümeyi ve inovatif çözümlerle dönüşüm yaratmayı başaran bir şirket olarak, Migros’un gelecek politikasında yer alan bileşenler hakkında bilgi alabilir miyiz? Özellikle yerelleşme konusundaki görüşleriniz neler?

Sattığımız ürünlerin yüzde 77’si tarıma dayalı. Bu sebeple tarımsal üretimin sürdürülebilirliği öncelikli konumuz. Bunun için de orta ve küçük ölçekli üreticilerimizin üretimlerine devam etmeleri, desteklenmeleri çok önemli. Kooperatifler ve
birlikler, orta ve küçük ölçekli üreticilerimize ulaşmak için önemli kanallar. Bu üreticilerimizin çoğu yerel ve coğrafi işaretli ürünler üretiyor. Yaptığımız iş birlikleri ile ürünlerinin ulusal pazarda yer almasına destek oluyoruz. Bu kapsamda yürüttüğümüz çalışmalardan biri de Ordu yumurtası. “Beni Hafife Alma” projesi kapsamında Ordu Yumurta Üreticileri Birliği tarafından üretilen organik yumurtaları Türkiye’nin 81 ilindeki mağazalarımızdan müşterilerimize ulaştırmaya başladık. Verdiğimiz desteklerle Ordu’daki yerel yumurta üreticilerimizin üretim kapasitesi ve verimliliği önemli ölçüde arttı. Yemde dışa bağımlılığın azaltılması amacıyla yem üretim tesisi kuruldu. 2021 yılında 35 milyon adet olan yumurta üretimi, 2022 yılı sonunda 44 milyon adete ulaştı. Şimdi de yine “Beni Hafife Alma” projesi kapsamında Tokat Damızlık Koyun ve Keçi Yetiştiricileri Birliği’nin destekleri ile sadece bölgeye has bir tür olan karayaka kuzularının alımına başlıyoruz.

Ülkemizdeki balık tüketimini artırmak amacıyla küçük üretici ve kooperatifleri de destekleyerek çeşitli iş birliklerini hayata geçirdiniz. Bu konudaki çalışmalarınızı detaylandırabilir misiniz? Hedefiniz ne?

Biyoçeşitliliğe ve sürdürülebilir balıkçılığa verdiğimiz destek doğrultusunda, balıkları mevsiminde ve ilgili yönetmelikler kapsamında belirtilen ölçülerde temin ediyoruz. Hedefimiz en ekonomik, en güvenilir, en sağlıklı ürünleri tüketicilerimize ulaştırmak. Geniş bir müşteri kitlesine ulaşmak için yıl boyunca
oluşturduğumuz iletişim çalışmaları dahilinde balık kategorisi özelinde bir lansman gerçekleştirdik. 2022 yılı itibarıyla bütün balık satış operasyonumuzu biz yöneterek “İyi Balık” projesini başlattık. “Türkiye’nin en geniş balık ağını örüyoruz!” diyerek, sadece kıyı şehirlerinde bulunan günlük balıkları Türkiye’nin her iline ulaştırmaya başladık. Sürdürülebilir balıkçılık yöntemlerini desteklemek ve tüketicilere güvenilir ürün sağlamak için yetiştiriciliği yapılan balıkların “İyi Tarım Uygulamaları” sertifika sürecine dahil edilmesine katkıda bulunuyoruz. Bu balıklar, Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından belirlenmiş 193 adet kontrol ve uygunluk kriterinden geçiyor. Hedefimiz, satışımızdaki tüm çiftlik balıklarının İTU sertifikalı olması.

Migros’un ürün satışlarından elde edilen gelir ile yürüttüğü ormanlaşma çalışmaları hakkında bilgi alabilir miyiz? Gelecek süreçte benzer projeleriniz mevcut mu?

Ormansızlaşmayla mücadele, sürdürülebilirlik çalışmalarımız kapsamında son derece önem verdiğimiz bir konu. Ormanlık alanların yeniden ağaçlandırılması için çeşitli kampanyalar ve projeler gerçekleştirerek biyoçeşitliliği koruyoruz. Ege Orman Vakfı’nın kendi ürettiği zeytinleri raflarımızda müşterilerimize sunarak her bir kilogram ürün satışı için bir fidan dikiyoruz. Bu kampanyamızda da Adıyaman Kahta’ya fidan dikeceğiz. Bugün ne kadar Ege Orman Vakfı ile Türkiye’nin çeşitli bölgelerine 576 bini geçen sayıda fidan diktik.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.