Anadolu Grubu ve Türkiye’nin otomotiv sektöründeki en köklü markalarından olan Çelik Motor’un araç kiralama markası olan Garenta, global bir marka olma vizyonuna özenle sahip çıkıyor. Müşterilerinin talep ve ihtiyaçları doğrultusunda hizmet veren Garenta, tam dijital alt yapıyla hizmet verdiği ve araç paylaşımı sektöründe lider olan MOOV ile yeni rekorlara imza atarken yine Çelik Motor bünyesinde hizmet veren ikinciyeni.com platformu ise bugün ikinci el araç pazarında referans noktası konumunda. Garenta ve ikinciyeni.com Genel Müdürü Emre Ayyıldız bizlere başarılarının arkasında yatan sebepleri anlattı ve sorularımızı yanıtladı.

Garenta olarak, 2 yıl gibi kısa bir süre içerisinde, MOOV uygulaması ile 2 milyon adet araç kiralama gerçekleştirdiniz. Sürekli olarak da araç sayınızı ve kiralama oranınızı artırıyorsunuz. Başarıyla işleyen yol haritanızı oluştururken ön plana aldığınız stratejiler nelerdir? Genel olarak, başarınızı en çok etkileyen şirket politikanız nedir?
60 yıldır aralıksız hizmet veren Çelik Motor’un araç kiralama markası Garenta olarak dijital alt yapımızla Eylül 2018’de MOOV’u hayata geçirdik. Serbest dolaşımlı araçlarla (istediğin yerden kirala, istediğin yerde kiralamayı sonlandır) hizmet verdiğimiz MOOV, tam dijital alt yapısı ve müşteri odaklı yaklaşımıyla, sektöründe yüzde 85 pazar payıyla lider konumda. Araç paylaşım modeliyle MOOVER’ların seyahat ihtiyaçlarını özellikle pandemi döneminde temassız şekilde ve sosyal izolasyon kurallarına göre yapmalarını sağlamamız da kullanımın artmasında oldukça etkili oldu. Bu yöntemle bireysel araçların trafiğe daha az çıkmasını motive ettiği için çevreci bir yaklaşım da sunmuş oluyoruz. 2 milyon defa kiralanan MOOV araçlarıyla bugüne kadar 6,2 milyon km daha az yol kat edildi ve böylece 17 bin ton CO2 salınımının önüne geçilmiş oldu. Başarımızın en önemli sebeplerinden biri, kullanıcıları dinlemek ve dijital alt yapımızla en uygun ve en hızlı çözümleri geliştirmek diyebiliriz. 700 araçla başladığımız MOOV yolculuğunda filomuzu üç kat arttırarak şu anda İstanbul’un yanı sıra İzmir ve Ankara’da da tek bir uygulama üzerinden hizmet veriyoruz. Tam dijital hizmet verdiğimiz diğer markamız ikinciyeni. com’da da kullanıcılarımıza istedikleri ikinci el otomobili güvenle satın alma fırsatı sunarken, aracını satmak isteyenlere de dijital alt yapımız sayesinde pratik ve hızlı çözümler sağlıyoruz. ikinciyeni.com markamızla ikinci el araç pazarında referans noktası haline geldik. Platform üzerindeki yapay zeka temelli Carwizz uygulaması ile araçların ortalama piyasa değerini anında öğrenebiliyorsunuz. Araçlarını satmak isteyenler, bayilere yönlendiriliyor ve son bir değerleme ile araçlarının satışlarını güvenle gerçekleştiriyorlar. Ayrıca araçları satılana kadar kullanmaya da devam edebiliyorlar. Bugüne kadar 130 binden fazla ikinci el otomobili yeni sahipleriyle buluşturduğumuz ikinciyeni.com’da artık satın almak istediği otomobili fiziksel olarak görmek isteyen ve aracını hızlıca satmak isteyen müşterilerimizin beklentilerine de cevap veriyoruz.

Covid-19 süreci ile birlikte birçok sektör krize maruz kaldı. Özellikle sizin sektörünüze yansımaları nasıl oldu? Siz şirket olarak süreci nasıl yönettiniz? Strateji ve planlamalarınızda neleri önceliğinize aldınız?
Covid-19 salgını, ulaşım ihtiyacının dönüşeceğini hepimize gösterdi. Salgının ilk dönemlerinde İstanbul’da toplu taşıma kullanım oranı yüzde 85’e kadar düştü. Özel araç sahipleri bu dönemde araçlarını daha çok kullandılar; bütçesi olanlar araç satın alma yoluna gitti. Bununla birlikte sosyal izolasyon sağlayan ve ekstra hiçbir temas getirmeyen araç paylaşım modelleri ön plana çıktı. Türkiye’de araç paylaşımı sektöründe yüzde 85 pazar payıyla lider olan MOOV ile salgın döneminde önemli bir ihtiyaca cevap verdik. Nisan, mayıs, haziran aylarında 82.500 yeni kullanıcı kazandık. Dijital dünyayı ve teknolojiyi yakından takip eden, çevreci hizmetlere kendini daha yakın hisseden, satın alma kararını da buna göre veren ve kendilerini MOOVER olarak tanımlayan müşteri grubumuz var. Uygulama şu anda salgın öncesi dönemden yüzde 20 daha fazla kullanılıyor. Yeni normal dönemde de MOOV’un ulaşıma önemli bir alternatif oluşturacağını ve sözleşmeden kiralamaya kadar tam dijital olarak sunduğumuz hizmetimizle sosyal mesafe ve izolasyon kurallarına uygun bir ulaşım modelinin daha tercih edilebilir olduğunu düşünüyoruz. Salgın döneminde otomobil sahipliği ön plana çıkan konuların başında geldi ve birçok kişi ikinci el otomobil arayışına girdi. Artan ikinci el otomobil fiyatları ve güven unsurunu göz önünde bulundurursak, tam dijital hizmet veren ikinciyeni.com platformumuzla önemli bir ihtiyaca cevap verdiğimizi düşünüyorum. Platformumuz üzerinden satılan araçların gerçek satış tutarını (noter satış tutarı) şeffaf olarak adresimizi ziyaret eden herkesle ücretsiz olarak paylaşıyoruz. Bunu Türkiye’de gerçekleştiren ilk ve tek platformuz. İkinci el otomobil piyasasında kılavuz niteliğinde olan ikinciyeni. com ile müşterilerimize kurumsal, şeffaf, güvenilir ve özgür bir şekilde ikinci el otomobil satın alma imkânı sunuyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.