Hızla artan dijitalleşmeyle birlikte kullanımı daha da artan oldukça etkin bir kavram olan dijital pazarlamayla, tüketicinin gelişen teknolojiye rağmen geleneksel olana yatkınlığı yeni bir kavram ortaya çıkardı; Fijital Pazarlama. Alışveriş beklentilerinin ve eğilimlerinin değişimlerden geçtiği ve rekabetin oldukça yoğun olduğu günümüzde, firmalar yeni teknikleri geliştirerek kitlelere “doğru biçimde” ulaşma hedefinde. Dijital süreç, gerçek yaşamdaki eylemlerimizin dijital ortama aktarımıydı. Şimdi ise, sanal ortamlar fiziksel ortamlara taşınıyor. Fiziksel ve dijitalin bu buluşması ise, fijitali yaratıyor. Bir nevi iki dünya arasında oluşturulann yeni bir bağ.

FiJiTAL PAZARLAMA, YENi NESiL BiR PAZARLAMA TEKNiĞi

Genel olarak fijitalleşmenin temel bakış açısı alışverişi daha sıcak hale getirip, müşterilerle yakından bağ kurmak. Teknoloji kullanımının oldukça yoğun olduğu günümüzde, fijitalleşme ile eğlenerek alışveriş deneyimi yaşamak mümkün. Tek taraflı iletişim yerine birçok kanalın bir arada kullanıldığı pazarlama stratejileri, hedef kitlelerin duygusal yaklaşımlarına da cevap vermekte. Tüketiciye kolayca erişebilir olmak, geri bildirimlere hızlıca platformlar üzerinden ulaşmak firmalar için oldukça önemliyken, söz konusu teknikle bunların sağlanması karşılıklı akışı daha kolay hale getiriyor. Örneğin, bu pazarlama yönetimini ilk kullanan markalardan olan McDonald’s, Stockholm şehrindeki mağazasında Pick N Play isimli bir interaktif açık hava kampanyası yaptı. Geleneksel pazarlama yöntemi olan dış mekan tabelaları ile dijital teknolojilerin birleştiği kampanyada kullanıcılar, akıllı cep telefonlarıyla billboardlarda görünen oyunları oynayarak hem ödüller kazanıp hem de markanın kampanyalarından haberdar oldular. Bu şekilde, markanın hedef kitleye ulaşması çok daha akılda kalıcı ve eğlenceli oldu.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.