“SÜRDÜRÜLEBİLİR VE BAŞARI ODAKLI STRATEJİLER GELİŞTİRİYORUZ”

Her mevsim yeni bir başlangıç ve her yeni başlangıç yeni mutluluklar” inancıyla yola çıkan BigChefs, misafirleri için yarattığı konforlu dekorasyonu ve lezzet müdavimliği yaratan tatlarıyla yolculuğunu güçlenerek sürdürüyor. Dijitalleşmeyi odağına alan marka, çevik şirket yapısını korumak adına dijital altyapısını sürekli geliştiriyor. “Toprağın Kadınları” projesiyle yerel bölgelerdeki kadın üreticileri destekleyen şirket, NFT koleksiyonunun ilk eserinde de üretici kadınları web 3.0 dünyasında ölümsüzleştiriyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan BigChefs Kurucu Ortağı ve Yönetim Kurulu Başkanı Gamze Cizreli, yeni nesil liderlik anlayışı, yeni nesil şirket modelleri ve Z kuşağının iş dünyasındaki yerine dair bilgiler de veriyor.

Küresel dönüşüm, şirketlerin iş modellerinden altyapılarına kadar her alanda revizyon gerektiriyor. Yeni dönemle birlikte en önemli dönüşümlerden biri ise gelenekselin ötesine taşınan anlayışlar ve bakış açılarında yaşanıyor. Bunlar şirketlerde yeni yönetim modellerinin gelişmesine yol açıyor. Söz konusu modellerle ilgili görüşlerinizi öğrenebilir miyiz? BigChefs için geçerli olan model ne?

Pandemi öncesinde oluşmaya başlayan çevik, yeni nesil şirket modelleri pandemi ve pandemi sonrasında daha yaygın hale geldi ve derinlemesine de gelişmeye başladı. Yıllardır konuştuğumuz değişen iş yapış şeklinin ve şirket yapılarının evrildiğini, geliştiğini pandemi ile birlikte kabullendik. Aslında yeni nesil şirket, değişime en hızlı ayak uydurabilen şirket olarak karşılık buluyor. Günümüzde birçok farklı dinamik var ve bunlara ayak uydurmak durumundasınız. En önemli dinamiklerden biri de değişen müşteri talepleri ve müşteri profili. Müşteri ihtiyaçları hiç olmadığı kadar hızla değişiyor ve elinizden gelenin en iyisini yaparak bu ihtiyaçları karşılamak durumundasınız. Şirketlerde takımların büyük çoğunluğu müşteri odaklı çalışıyor. Çevik şirket yapısına geçiş, şirketlere doğal olarak hızlanma getiriyor ki bu günümüzün en önemli konularından biri diyebiliriz. Değişim, çok hızlı ve bu hıza ayak uydurmak zorundasınız. Adapte olmadığınız ve hızlanmadığınız durumda yok olmaya mahkum kalıyorsunuz. Çalışan memnuniyetini de ayrıca düşünmeliyiz çünkü kalifiye çalışanlar, çevik şirketlerde daha fazla zaman geçirmek istiyor. Çevik şirketler çalışanlarına daha az hiyerarşi, farklı alanlarda gelişim fırsatları ve baştan sona sorumluluk verilen iş hedefleri sunuyor. Tüm bunlar şirketlerin yeni nesil yetenekleri kendilerine çekmelerini sağlıyor. Çalışan bağlılığını da böylece artırıyorlar. BigChefs olarak biz, çalışanımızla misafirimize aynı özeni ve önemi veriyoruz. Misafir davranışlarını takip ediyor ve değişen misafir dinamiklerine göre kendimizi yeniliyoruz hatta misafirlerimizin ihtiyaçlarını kendilerinden önce tespit edip onlara sunabiliyoruz. Çalışma düzenimizde ise genel merkezimizdeki sinerji ve enerjiye çok önem veriyoruz. Ekip olarak bir arada olmanın faydasını tüm süreçte gözlemliyoruz. Restoranlarımız, merkez mutfağımız ve merkez ofisimiz arasındaki birlikte çalışma sinerjisi ve isteği, bizi yeni dönemin dinamiklerine daha hazırlıklı hale getiriyor. Takım ruhuna inanıyoruz.

Şirketler günümüzde toplumsal cinsiyet eşitliğine odaklanmış durumda. Hatta yaşanan süreçlerle birlikte bu konuya dair çalışmalar artıyor. Bu konuda ne düşünüyorsunuz? Yeni nesil şirketlerde kadının rolüne dair düşüncelerinizi ve BigChefs özelinde projelerinizi öğrenebilir miyiz?

Kadınlar, ülkelerin nüfuslarının yaklaşık yarısını oluşturmasına rağmen bu sayısal eşitlik çalışma hayatına yansımıyor. Kadınlar çalışma hayatında erkeklerle eşit düzeyde temsil edilmiyor. Uluslararası Çalışma Örgütü (International Labour Organization-ILO) verilerine göre, dünya genelinde erkeklerin iş gücüne katılım oranları (toplam çalışabilir kişi sayısının 15 yaş üstü nüfus içindeki oranı) yüzde 80’lere yaklaşırken, kadınların iş gücüne katılım oranları yüzde 50’ler seviyesinde kalıyor. Kadınların çalışma hayatındaki yeri bakımından Türkiye’deki durum, dünya ortalamalarına paralel. Son dönemdeki araştırmalar çok önemli verilere işaret ediyor. Rakamlara bakacak olursak, Amerika’da tüm satın alma kararlarının yüzde 83’ü kadınlar tarafından alınıyor. İngiltere’de ana alışverişçilerin yüzde 71’i kadın. Global olarak arabaların yüzde 50’si kadınlar tarafından satın alınıyor. İş seyahatlerinin yüzde 40’ına kadınlar karar veriyor. Yeni iş açanların da yüzde 35’i kadın. Yani kadınların ekonomik büyümesi, Çin ve Hindistan’daki büyümeden fazla. Dolayısıyla herkes bu pazarda başarılı olmanın stratejisini yapmaya çalışıyor, doğal olarak da bunun yolu her kademeye kadınları dahil etmekten geçiyor. Biz de BigChefs’te kadın istihdamına çok önem veriyoruz. Mutfaklarımızda, restoranlarımızda kadın çalışanlarımızın sayısının çokluğunu farklı şubelerimizde gözlemleyebilirsiniz. Ayrıca merkez ofisimizde de kadın istihdamımız oldukça yüksek. Bunların yanında “Toprağın Kadınları” projemizle yerel bölgelerdeki kadın üreticilerimizden tedarik ettiğimiz ürünler ile kadın üreticilerimizi destekliyor ve üretimlerinin ekonomide yer bulmasını sağlıyoruz. Kadınlarımızın ekonomik ve sosyal özgürlüklerine sahip çıkmaları için de katkıda bulunuyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.