Marka kimliğinde tazelenmeye giden Yemeksepeti, ülkemizde online yemek siparişi denince ilk akla gelen isim olma özelliğini yıllardır başarıyla sürdürüyor. Yeniliğe ve kaliteye olan yaklaşımını istikrarlı şekilde yürüten şirket, teknolojik çözümler geliştirmeye, sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik projelerini artırmaya yönelik faaliyetlerine de devam ediyor. Marka kimliklerini “İçimizden Biri” yaklaşımıyla destekleyen Yemeksepeti, 2020 yılından bu yana 50 binin üzerinde restoranın dijitalleşmesinde rol oynuyor. Türkiye’de öncüsü olduğu hticaret alanında büyümeleri için kullanıcılarına destek veren Yemeksepeti CEO’su Mert Baki, Business Türkiye okuyucularına özel sorularımızı yanıtlayarak yeni nesil marka kimliklerini ve hedeflerini değerlendiriyor.

2011 yılından bu yana çalıştığınız Yemeksepeti’nde, geçtiğimiz yıl sonundan itibaren CEO’luk görevini üstlendiniz. Göreve geldiğinizden bu yana gerçekleştirdiğiniz projeleri ve çalışmaları anlatır mısınız? Yol haritanızda hangi konulara öncelik verdiniz?

Yemeksepeti’nde çalıştığım dönemde çok sayıda projeyi hayata geçiren ekiplerde yer aldım. Kasım 2021’de Yemeksepeti CEO’luğu görevini üstlenmeden önce, Chief Business Development Officer göreviyle, değişim sürecinin hazırlıklarını yönettim. 60 ilde milyonlarca kullanıcıya 4 binin üzerinde ürün çeşidi ile hizmet veren “Yemeksepeti Market” ve 81 ilde 11 bin aktif esnaf ve yerel market zinciri ile faaliyet gösteren “Yemeksepeti Mahalle” bu dönemde yatırımlarına yoğunlaştığımız projelerimiz oldu. Özellikle market ve mahalle gibi, Yemeksepeti’nin hticaret liderliğini sağlamlaştıran iki önemli proje ile “Aklındaysa Kapında” sloganımızla anlattığımız yeni marka kimliğimizi de bu pencerede değerlendirebiliriz.

Kurulduğu günden bu yana projeleriyle sektörüne öncülük eden Yemeksepeti, marka kimliği, tasarım ve altyapı konularında yeni çalışmalar içinde. ”TEKNOLOJI ILE GELECEĞIN YAŞAM TARZINI INŞA EDIYORUZ” Mert BAKİ Yemeksepeti CEO’su Özellikle 3Y olarak adlandırdığınız ve açılımı “Yemek, Yeni, Yarın” olan konseptinizin içeriğinden bahsedebilir misiniz? Söz konusu konsept ile ilgili hedef ve projeleriniz neler?

Kısa süre önce Yemeksepeti marka kimliğinde bir tazelenmeye gittik. 21 yıllık mazisi boyunca yeniliğin peşini bırakmaması sayesinde Yemeksepeti hep genç kalmayı başarmış, gençlik iksirini bulmuş bir şirket. Yeniliğe ve tazeliğe Türkiye’de liderlik ettik ve bundan sonra da bu yaklaşımımızı sürdüreceğiz. 30 milyondan fazla kayıtlı kullanıcısıyla Yemeksepeti’ni “İçimizden Biri” yaklaşımıyla tanımlıyoruz. Markamızın kullanıcıları, iş ortağı restoranları ve esnafları, çalışanlarıyla kurduğu bağı bu sloganla tanımlamayı seviyoruz. Kullanıcılarımızın tek bir uygulama içinde aradığı her şeyi hızlı şekilde bulabilmesi, çalışmalarımızın odak konularından birini oluşturuyor. Artık bir yemek teslimat platformunun çok daha ötesindeyiz. Bu yüzden marka kimliğimizde tazelenmeyi “Aklındaysa Kapında” yaklaşımımızla pekiştirdik. Kısa süre önce hayata geçirdiğimiz logo değişikliği de bunun bir parçası. 3Y çatı söylemimizin altında yer alan “Yemek”, bizim en güçlü kasımız ve bunu daha iyi hale getirecek projelerimizi adım adım hayata geçiriyoruz. Yemek denince ilk akla gelen markayız, yemekte uzman ve sofraya en yakınız. Daima “Yeni” kalmayı başardık, yenilendik, tazelendik, bu sayede genç kalmayı başarıyoruz. İlklerin ve yeninin olduğu yerde hep biz vardık, yine biz olmaya devam edeceğiz. “Yarın” için dönüşüyor, dönüştürüyor, yarına birlikte hazırlanıyoruz. Geleceğin yaşam tarzını şekillendirirken iyi ve sağlıklı bir gelecek inşa etme konusunda üstlendiğimiz sorumluluğun gerekliliklerini yapıyoruz. Daha iyi yarınlar için teknoloji ve çözümler geliştiriyor, sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik projelerimizi çoğaltarak zenginleştiriyoruz.

Ülkemizde pandeminin etkilerini görmeye başladığımız 2020 Mart’tan bu yana şirketiniz yüzde 82’sini mahalle restoranlarının oluşturduğu 50 bine yakın yeni restoranı dijitalleştirerek, online paket servis sistemine başarıyla dahil etti. Konuyla ilgili uyguladığınız başarılı stratejinizi anlatır mısınız?

Yemeksepeti’nin yarattığı en büyük fark, iş ortağı restoran ve esnafa işlerini büyütmeleri için dijital ortamda sağladığı fırsatlar oldu. Yemeksepeti olarak Türkiye’nin dört bir yanındaki restoranların ve esnafın dijitalleşmesine büyük katkıda bulunuyoruz. Normal şartlar altında dijitalleşme için altyapı hazırlaması gereken restoranlar ve yerel esnaf, Yemeksepeti sistemine dahil olarak çok kısa sürede online sipariş hizmetine başlıyor. 2020 yılından bu yana 50 binin üzerinde restoranın dijitalleşmesine destek olduk. Bu restoranlar, bu destek sayesinde pandemi ile artan online paket servis sektörünün bir parçası olup işlerini devam ettirebildi. Hatta bir kısmı, işlerini büyütme fırsatı buldu. Binlerce yeni işletmenin sisteme dahil olduğu bu süreçte restoranlar, sipariş sayılarını önceki yıla oranla yüzde 35, cirolarını ise yüzde 67 artırmayı başardı. Bu restoranların yüzde 82’sinin mahalle restoranlarından oluşması Yemeksepeti’nin bu dönemde yerel ekonomiye katkısının en önemli göstergesi.

4 binin üzerinde ürün çeşidi ile hizmet veren “Yemeksepeti Market” ve 81 ilde 11 bin aktif satıcıyla faaliyet gösteren “Yemeksepeti Mahalle” uygulamalarınız öne çıkıyor. Söz konusu uygulamaların içerikleri ve hedefleri neler? Benzer uygulamalara dair yeni çalışmalarınız mevcut mu?

Türkiye çapında 60 ilde yaşayan milyonlarca kullanıcıya 4 binden fazla çeşitte market ürününü dakikalar içinde ulaştıran Yemeksepeti Market, ürün gamını büyütüyor ve özellikle taze sıcak ve pişmiş ürünler konusunda kullanıcılara daha fazla seçenek sunuyor. Yemeksepeti Market depolarımızdaki fırınlarda her sabah taze simit, poğaça ve farklı fırın ürünleri hazırlayarak kullanıcılarımıza sıcak servis yapıyoruz. Ayrıca taze sıkım içeceklerimiz ve kahvelerimizle de Yemeksepeti Market fark yaratıyor. Sıcak ve soğuk çeşitleriyle Türkiye’nin dört bir yanında kahve severlere ulaşan kendi markamız Everyday Roastery, hizmet alanını 30 il ve 200 noktaya genişletti. Türkiye hticaret alanındaki öncü misyonumuzla ve Yemeksepeti güvencesiyle, yerel esnafı gelişen ve büyüyen bu dünya ile buluşturmak üzere Yemeksepeti Mahalle’yi hayata geçirdik. Bu sayede esnafımıza büyüme, işlerini operasyonel ve finansal açıdan geliştirme ve adil rekabet etme fırsatı sunuyoruz. Yemeksepeti Mahalle ile mahalle esnafımızı dijitalleştirerek onlara büyüyen hticaret sektöründe faaliyet alanı, Yemeksepeti kullanıcı ağına erişim ve teknolojik destek sunarak, sürdürülebilir bir şekilde büyümelerine destek oluyoruz. Diğer yandan bu hizmetimizle yerel ekonomiye ve istihdama da katkı sağlamayı hedefliyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.