Türkiye’nin en büyük halka açık yazılım kuruluşu olan Logo Yazılım, kurulduğu 1984 yılından bu yana ürün ve hizmetlerinde yenilikçilik ve yaratıcılığı artırarak, sektöründe güçlü duruşunu sürdürüyor. Dijital dönüşüm yolculuğunda şirketlere uçtan uca çözümler üreten Logo Yazılım, sürdürülebilir başarı için sağlam temeller oluşturuyor. Müşteri deneyimi konusundaki standartlarını yükseltme hedefiyle dönüşüm içine giren şirket, müşteriye dokunan tüm süreçleri de yeniden kurguluyor. Pazarlama dünyasında rol model olacak dijital proje ve iş süreçlerine liderlik eden Logo Yazılım CMO’su Begüm Arş Türk Business Türkiye okuyucularına özel sorularımızı yanıtlıyor ve geliştirdikleri yeni nesil çözümleri bizlerle paylaşıyor

Ülkemizin en büyük yerli iş yazılımı şirketi Logo Yazılım, pandemi etkilerine rağmen 2021 yılını başarılı büyüme ivmesiyle kapattı. Yakaladığınız başarıyı oluşturan stratejiler neler oldu? 2022 yılı için hedefleriniz ve yıl sonu büyüme öngörüleriniz neler?

Başarılı bir şekilde geride bıraktığımız 2021, stratejimize, orta ve uzun vadeli hedeflerimize odaklandığımız, planlarımızı güncellediğimiz, yeteneğimize yatırım yaptığımız bir yıl oldu. Logo Yazılım olarak hedeflerimizi müşterilerimize ve tüm ekosistemimize daha fazla değer yaratma gayesiyle şekillendiriyoruz. Bu anlamda müşterilerimizle etkileşimin kalitesini ve doğasını tanımlayan müşteri deneyimi odağımızı 2021’de de geliştirmeye devam ettik. Hizmet odaklı yazılım anlayışımızı yaygınlaştırma hedefimizle müşteri deneyimini odağımıza aldık. Bununla birlikte bulut bilişime öncelik veriyoruz. Bulut bilişimin getirdiği fırsatlar ile yer ve zamandan bağımsız (mobilite) iş yapmak önem kazanıyor, zaman ve mekan kavramları ortadan kalkıyor. Bu odakla 2021 yılında yeni bulut servisler sunmaya devam ettik ve 2022 yılında da bu önceliklerimizle çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Pandemi önlemleri kapsamında hızla uyum sağladığımız uzaktan çalışma düzenini 2021’de de devam ettirip yılın sonuna doğru hibrit çalışma modeline dönüştürdük ve faaliyetlerimizi aksama olmadan sürdürmeye devam ettik. Bununla birlikte müşterilerimizin de dijital dünyada yanlarında olduk ve olmaya devam ediyoruz

Şirket kültürünüzün temelinde müşteri odaklı yaklaşımınız yer alıyor. Bu konudaki strateji ve hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Türkiye’nin en büyük yerli iş yazılımları markası olarak, müşteri deneyimi konusundaki standartlarımızı üst seviyeye çıkarmak üzere sürdürülebilir bir dönüşüm sürecindeyiz. Bu kapsamda, ürün odaklı yazılımdan hizmet odaklı yazılım anlayışına doğru evrilmeyi hedefliyoruz. Müşterilerimiz için uçtan uca müşteri odaklı bir kullanıcı deneyimi tasarlıyoruz. Bunu yaparken, ürün geliştirme süreçlerinden satış süreçlerine, kullanıcı ara yüzü ve süreçlerinin tasarımlarından iş ortakları ile hizmet kalitesinin artırılmasına kadar müşteriye dokunan tüm süreçleri, müşteri odaklılık perspektifi ile yeniden kurguluyoruz. Bu bağlamda vaatleri ölçülebilir hale getirerek temel performans göstergeleri belirledik, kendimizi hedeflendirdik. Müşteri deneyimi stratejimizi tüm kullanıcılarımızdan düzenli geri bildirim alarak çözüm geliştirme süreçlerimizi sürekli beslemek ve bütünsel müşteri deneyimleri tasarlamak olarak özetleyebilirim. Logo olarak müşterilerimizle sürdürülebilir ilişkiler kurmak en büyük önceliğimiz. Bununla birlikte tüm paydaşlarımıza rehberlik etmek, teknoloji ve bilişim çağında kanaat önderi olma misyonumuzu yerine getirmek için var gücümüzle çalışıyoruz ve bu önceliğimiz doğrultusunda hareket ediyoruz.

Son birkaç yıldır dijital dönüşüm, şirketlerin merkezinde. Var olan bu dönüşümün yazılım sektörüne ve markanıza olan etkilerini nasıl değerlendiriyorsunuz? Dijitalleşme, geleneksel başarı faktörlerinde ne gibi değişimlere yol açtı?

İçinden geçtiğimiz süreçte dönüşüm giderek ivmeleniyor ve bu ivmeyi 2 açıdan açıklayabiliriz. Öncelikle Covid-19 ile uzaktan çalışma süreçlerine ihtiyaç arttı. Uzaktan çalışmaya uygun yazılımlar, e-devlet çözümleri, web üzerinden çalışan alt yapılar ve SaaS çözümleri önem kazandı. Endüstri 4.0 sayesinde üretim aksamadı; dijitalleşme sayesinde de herkes evde ve görevinin başındaydı. Devamında ise yeni süreçler, düzenlemeler, trendler ve tercihler gündeme geldi. Bu bağlamda değişiklikleri iyi analiz ederek iş modelinin ihtiyaçlarına odaklanmak gerektiğine inanıyorum. İkinci ivme ise insan ve makine arasındaki tek yönlü iletişimin artık makine öğrenmesiyle çift yönlü hale gelmesi. Makinelerle tek taraflı iletişim kurduğumuz, tuşlara basarak komut verdiğimiz günlerden sonra, karşılıklı konuştuğumuz ve derin öğrenmeyle kendini geliştiren makinelerin hayatımıza girmesi iş kültürünü de değiştiriyor. Logo Yazılım olarak biz de bütün bu değişim ve dönüşümlerde süreçleri yöneten ve sağlıklı bilgi akışını sağlayan kılcal damar görevi görüyoruz. Logo, yerli dinamiklerle büyümüş ve Türkiye’de en fazla KO- Bİ’ye ulaşan şirket. Yaptığımız yatırımlar ve izlediğimiz yol ile Türkiye’nin dijitalleşme refleksini güçlendirmek için çok çalışıyoruz. Bu noktadaki rolümüz, teknoloji ve dijitalleşmenin artık hayatımızın her alanında yer almaya başlaması nedeniyle giderek artıyor. Şirketler değişen tüketici davranışlarına göre iş modellerini, ürünlerini, hizmetlerini ve iş süreçlerini dijitalleştirdi. Her adımdaki değişiklikler kelebek etkisi oluşturarak dönüşümü tetikledi ve inovasyonu yarattı. Yazılım sektörü yaşanan bu dönüşümle birlikte artık ürün odaklı olmaktan uzaklaşıp süreklilik gerektiren hizmet anlayışına evriliyor. Bu bağlamda Logo Yazılım olarak hem dijital dönüşüm sağlayıcısı hem de dijital olarak dönüşen dinamik bir şirketiz.

Logo Yazılım olarak, 200 binin üzerinde firmanın büyüme yolculuğuna eşlik ederek verimliliklerini ve kârlılıklarını artırmaya yönelik çözümler ürettiğinizi biliyoruz. Bu anlamda, geliştirdiğiniz şirketlere özel çözümleri ve stratejilerinizi anlatır mısınız?

Logo Yazılım olarak kurumsal kaynak planlamadan insan kaynakları yönetimine, iş akış ve müşteri ilişkileri yönetiminden iş analitiği ve raporlamaya, depo ve saha satış yönetiminden perakendeye ve e-çözümlere kadar çok çeşitli hizmetler sağlıyoruz. Bununla birlikte işletmelere özel geliştirdiğimiz çözümlerimizin yanında dijital dönüşüm yolculuğunda şirketlerin yanında olarak uçtan uca çözümler üretiyoruz. Hedefimiz ise firmaların ihtiyacı olan tüm çözümlere tek noktadan ulaşmalarını sağlamak. Bu bağlamda iş hedeflerimizi müşterilerimize, iş ortaklarımıza ve tüm ekosistemimize daha fazla değer yaratma gayesiyle şekillendiriyoruz. 1984’ten beri işletmelerin verimliliğini ve kârlılığını artırma- ya yönelik çözümler geliştiriyor, farklı ölçekteki şirketler için daha esnek ve verimli çalışmalarına ortam hazırlayarak rekabette güçlenmelerini sağlayacak iş yazılımları üretiyoruz. Müşteri deneyimini sürekli geliştirerek, verdiğimiz eğitimlerle bilgi birikimlerine katkıda bulunuyor, sorunlarına özel çözümler getirmek için destek oluyoruz. Dijital dönüşüme öncülük eden her zaman her yerden çalışmaya imkan ve- ren uzaktan çalışma sistemlerine özel geliştirmeler yapıyor, e-devlet çözümleri için önemli yatırımlarla her türlü mevzuatın fiili hayatta kullanımına yardımcı olmaya çalışıyoruz. Sürdürülebilirlik yaklaşımımız gereği topluma, çevreye ve geleceğe yatırım yapmak, yenilikçi ürün ve hizmetlerimiz- le ekosistemimizin sürdürülebilir dönüşümüne kalıcı katkı sağlamayı amaçlıyoruz. Yeni bulut servisler ile ürünlerimizi geleceğe taşıyoruz. Sürekli ilerleme kültürüyle yenilikçiliği ve yaratıcılığı tetikleyecek, inovasyon ve fikir üretme refleksimizi güçlendirecek bir bir ekosistem yaratmak için çalışıyoruz.

Geçtiğimiz yıl, ülkemizin pazarlama alanında en kapsamlı ödüllerinden biri olan The Hammers Ödülleri’nde “Bilişim ve Teknoloji Sektöründe En İyi Pazarlama Takımı” kategorisinde altın ödüle layık görüldünüz. Bu ödülü getiren, pazarlama alanında yaptığınız çalışmaları öğrenebilir miyiz? Bu alanda başarı için ekip stratejileriniz nelerdir?

Türkiye’deki pazarlama ekiplerinin başarısını ölçümleyen ilk ve tek ödül seremonisi The Hammers Awards’ta Logo Yazılım pazarlama ekibi olarak Bilişim ve Teknoloji Sektöründe “En İyi Pazarlama Takımı” kategorisinde altın ödül aldık. Müşteri deneyimi odağımız ve bu alanda pazarlama olarak şirket içinde liderlik ederek tetiklediğimiz kültürel dönüşümün ekip olarak başarımızda büyük payı olduğunu düşünüyorum. Servisleşme stratejimiz kapsamında ürün yönetimi ve fiyatlandırma alanlarındaki pazarlama aksiyonlarımızın da şirketimizin büyümesi ve kârlılığına önemli katkıları oldu. Pazarlama ekibimiz dijital dönüşümün hızına ve sürdürülebilirliğine katkı sağlamak amacıyla, hem bilişim farkındalığı yaratılmasına yönelik pazarlama planlarını hayata geçiriyor, hem de tüm pazarlama dünyasında rol model olacak dijital proje ve iş süreçlerine liderlik ediyor. Logo’nun 2008 yılında yalın üretim felsefesi ve çevik metodolojileri baz alarak geliştirdiği Logo Agile Process Improvement System (LA- PIS) ile ürünü pazara sunma süreçlerini yürütüyoruz. Bu kapsamda ürünün tanıtımından önce sektördeki durumuna ilişkin simülasyon yaparak pazar payı, hedef kitlesi, kullanıcı deneyimini önden değerlendiriyoruz. Tüm bu süreçlerde makine öğrenmesinden yararlanıyor ve iş sonuçlarına etkilerini gözlemleyebiliyoruz. Bu çalışmalarımız ışığında, başarımızın farklı kurumlardan çok değerli jüri üyeleri tarafından tescillenmesi bu yolda ne kadar doğru hamleler yaptığımızı gösteriyor.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.