”ÜLKEMİZİ GLOBALDE DE EN İYİ ŞEKİLDE TEMSİL ETMEYİ HEDEFLİYORUZ”

Lider birçok dünya firması ile çalışan Genext Sağlık ve Danışmanlık Hizmetleri, sağlıkta marka yönetimi konularında verdiği hizmetleriyle her geçen gün sektöre farklılıklar katıyor. Günümüz algoritmalarını tecrübeyle yoğuran şirket, her markanın ihtiyacına yönelik hareket ediyor. Ana hedefini, dünyaya açılmak olarak gören şirketin ayrıca nadir hastalıklar alanında ürettiği ürünleri de mevcut. Her adımında ulusal ve uluslararası regülasyonları takip ederek gereklilikleri tamamlayan şirket ayrıca “sağlık turizmi” çatısı altında da projeler üretiyor. Business Türkiye sorularını yanıtlayan Genext Sağlık ve Danışmanlık Hizmetleri Kurucusu Merve Sarıkaya Can, okuyucularımıza küresel ölçekteki iş birliklerini ve 2024 hedeflerini aktarıyor.

Bir sağlık marka yönetimi şirketi olmanın ifade ettiği yapılanmayı ve hizmet alanlarını açıklar mısınız? “Sağlıkta marka yönetimi” neleri içeriyor?

Sağlıkta marka yönetimi, şirketimizin uzmanlık alanındaki konuları bir araya toplayan çatı bir kavram. İş geliştirme süreçleri, insan kaynağı ve yönetimi, eğitimler, PR faaliyetleri, markanın dünü, bugünü ve yarınını ifade ediyor. Ama tabii ki her sektörün kendi alanında yönetmelikleri ve kuralları var. Sağlık sektöründe, ulusal ve global olarak hareket edilmeli. Tüm bu bahsi geçen noktalarda özellikle hekimlerimize, laboratuvarlara ve ilaç firmalarına göre odaklanan Merve SARIKAYA CAN bir yapımız var.

Başarılı bir girişimci olarak, Genext Sağlık ve Danışmanlık Hizmetleri hangi hedefler üzerine kuruldu? İlk günden bu yana süreciniz nasıl ilerliyor?

Ana hedefimiz, markamızı güven ve etik kavramları doğrultusunda globalde de duyurmak. Ülkemizi ve sektördeki güçlü kadın figürünü en iyi şekilde temsil etmek istiyoruz. Genext Sağlık ve Danışmanlık Hizmetleri’nin aralık ayında 2. yaşı olacak. Şu an geldiğimiz nokta bizi çok gururlandırıyor; tıpkı bir annenin çocuğuna gururla baktığı gibi. Tecrübelerimizle sektörün en önemli ihtiyaç duyulan alanlarına yoğunlaşıyoruz. Bu sebeple hem ürünlerimiz hem de danışmanlığımız adına sınırları aşıyoruz. Yol çok tehlikeli ve zor olsa da daima ileriye odaklanıyoruz.

Nadir hastalıklar alanında, küresel ölçekte tanınan birçok ilaç firmasıyla iş birlikleriniz mevcut. Bu iş birliklerinizin içeriğini öğrenebilir miyiz?

Öncelikli olarak ürünlerimiz yurt dışında tıbbi cihaz olarak geçiyor. Ülkemizde de bu kavramı ürünlerimize getiren ilk firmayız. Bu konuda öncü olmak gurur verici. Çünkü işin içinde sağlık varsa insan sağlığı da bir canlının sağlığı da çok hassas konular. Tüm regülasyonlarımızı tamamladık ve bunları artırmaya devam ediyoruz. Şu anda Suudi Arabistan pazarında onay süreçlerimizi tamamlıyoruz. Avrupa ve birçok ülkede de aynı süreçlerdeyiz. Bugün nadir hastalıklara odaklanan tüm laboratuvar ve dev global firmalarla çalışıyoruz. Birlikte dirsek temasında kalarak ihtiyaç analizleri ile ilerliyoruz. Hedefimiz, global projeleri nadir hastalıklar alanında ülkemize çekmek.

Nadir hastalıklar alanında ürettiğiniz “Kuru Kan
Kartları ve Biyolojik Numune Taşıma Kutuları” hakkında bilgi alabilir miyiz? Üretim süreçleriniz ve hedefleriniz ne yönde gelişiyor?

İlk olarak ürünlerimiz için belgelendirme süreçlerimizi tamamladık. Ülkemizde de bu farkındalığı yarattık. Kuru kan kartı bir tıbbi cihaz. Hedefimiz ise bu ürünlerin güvenli, pratik ve hızlı olması nedeniyle daha çok ülkeye ulaşarak ülkemize projeler almak. Ürünlerimiz muhtemelen 2024’te Suudi Arabistan başta olmak üzere Avrupa’da da olacak. Şu an için resmi süreçleri tamamlıyoruz.

Sağlık turizmi sürecini bir sağlık kuruluşu için en başından ele alarak tüm süreç boyunca yanında olan Genext’in bu alandaki hizmetlerini ve çalışmalarını anlatır mısınız? “Sağlık turizmi” çatısı altında projeleriniz ve hedefleriniz neler?

Sağlık turizminde firmaların ya da markaların en büyük hatası, bir marka yönetimi yapmadan veya bu planı oluşturmadan sağlık turizmi yapmaya çalışmaları. Sınırları aşıp insanlara sağlıkları veya güzellikleri için ülke değiştirtecekseniz bir marka yönetimi yapmanız şart. Değişen dünya, değişen hasta portföyü demek. Buna ne kadar uyum sağlıyorsunuz? Kendi içinizde ayakları yere basan bir sistem kurmalısınız. Ticaret Bakanlığı, bu konuyu ciddi şekilde markaların ele alması için çok güçlü bir teşvik sistemi kurdu. Tüm bunları ele alarak hedef ülke seçip, o ülkeye odaklanarak süreçlerimize başlıyoruz. Tanıtım yapmadan markanızı o ülke de görünür kılamazsınız. Bu konularda hekimlerimiz için özellikle daha detaylı çalışmalar sunuyoruz: Kişiye özel reçete.

Her adımında ulusal ve uluslararası regülasyonları takip eden bir şirket olarak yurt dışı açılımlarınız hakkında bilgi alabilir miyiz? Özellikle ihracat konusunda önümüzdeki dönem hedefleriniz ne?

Kendi ürünlerimizi üretip dünya pazarıyla buluşturmak, ülkemiz adına gurur verici. Bunu tabii ki daha da artırmak istiyor, ek ürünler için çalışmalarımızı yapıyoruz. Bunun yanı sıra, kendi ürünlerini üreterek dünyaya atılmak isteyen birçok sağlık firmasının da süreçlerine destek oluyoruz. Onların yurt dışı pazarında yalnız kalmasını istemiyoruz. Bu konuda güç birliği yapmak önemli. Amazon, Alibaba gibi platformlarda uzmanlık alanlarımız mevcut. Bu mecraları da kullanarak pazarda güçleniyor, ülkemizin ihracatına katkıda bulunmak istiyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.