“YENi NESiL MAĞAZALARIMIZDA MÜŞTERiLERiMiZiN HAYATINI DiJiTALLEŞTiRiYORUZ”

Tüm telekomünikasyon teknolojilerini tek çatı altında sunan Vodafone Türkiye, “herkes için dijital bir gelecek” vizyonunu başarıyla inşa ediyor. Yeni nesil perakende anlayışıyla dijital ve fiziksel mağazalarını birbirini tamamlayan unsurlar olarak değerlendiren şirket, geliştirdiği stratejilerle tüm kanallardan müşterileri için en iyi deneyimi yaratıyor. Geleceğin en güçlü teknolojisi olarak değerlendirdiği yapay zeka üzerinden yatırımlarını büyüterek sürdüren şirketin en önemli hedefi, ülkemizin en hızlı büyüyen dijital servisler şirketi olmak. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, Business Türkiye için sorularımızı yanıtlarken, 2023 yılı büyüme performanslarını ve 2024 yılı için hedefle- dikleri yatırımları aktarıyor.

Vodafone Türkiye, güçlü duruşunu bu yıl da sürdür- dü ve 2023-2024 mali yılına ait ilk çeyrek (Nisan-Haziran 2023) sonuçlarına göre şirketin servis gelirleri 9,2 milyar TL olarak gerçekleşti. 2023 yılına dair değerlendirmelerinizi alabilir miyiz?

2023, bir yandan Türkiye’nin en hızlı büyüyen yeni nesil bağlantı ve dijital servisler şirketi olma hedefimiz doğrultusunda önemli adımlar attığımız, bir yandan da amaç odaklı bir şirket olarak toplumsal dönüşümdeki rolümüze odaklandığımız verimli bir yıl oldu. Yeni mali yılımızın Nisan-Haziran 2023 dönemini kapsa- yan ilk çeyrek sonuçlarına göre, servis gelirlerimiz 9,2 milyar TL olarak gerçekleşti. Mobil abone sayımız 25,2 milyona, sabit genişbant abone sayımız 1,4 milyona ulaştı. Vodafone Yanımda ve Online Self Servis gibi dijital kanallarımızı kullanan aylık aktif müşteri sayı- mız 17 milyona ulaşırken, bu müşterilerimizin aylık toplam etkileşimi 438 milyonu aştı. Vodafone olarak, Türkiye’nin ve sektörümüzün geleceğine duyduğumuz güvenle yatırımlarımıza devam edeceğiz.

Dijitalleşme, teknoloji ve inovasyon gibi faktörlerin etkisiyle kabuk değiştirerek gelişen yeni nesil pera- kende anlayışında yer alan dinamiklere ve dönüşümün yarattığı etkilere dair genel bir değerlendirmenizi alabilir miyiz?

Teknolojik gelişmelerle birlikte perakende sektöründe önemli değişimler oldu. Alışkanlıklarımızın önemli bir bölümünü dijitale taşıdık ve zaman içinde dijital alışkanlıklarımızın daha da yerleştiğini gördük. Bunlara paralel olarak biz de yeni nesil perakende dönüşümü- müzü başlattık. Bu dönüşümle temel hedefimiz, mağazalarımızı müşterilerimiz için yeşil dönüşüme duyarlı, teknoloji ve deneyim merkezleri haline getirmek. Yeni nesil perakende anlayışımız doğrultusunda, mağazalarımızı operatör ürünlerinin yanı sıra daha fazla çe- şit ve yeni nesil ürünlerin de sergilenebileceği alanlara dönüştürdük. Mağazalarımızda cep telefonu, tablet ve bilgisayar gibi cihazların yanı sıra akıllı ev aletleri, akıllı saatler gibi giyilebilir teknolojiler, kulaklık ve hoparlör gibi ekosistem ürünleri de sunuyoruz. Yeni nesil ürün- lerimizi operatör bağımsız tüm müşteriler, özel kam- panyalardan faydalanarak satın alabiliyor. İstenilen ürünü Türkiye’nin herhangi bir yerinde eve gönderebi- leceğimiz bir yapı kurduk.

Yeni nesil perakende dönüşümü sağ- lanan mağazalarınız ve müşterilerin değişen alışveriş alışkanlıkları doğ- rultusunda sunduğunuz hizmetleri ve hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Akıllı teknolojilerin mağazalara enteg- re edilmesiyle müşteri deneyiminde dijitalleşme artıyor. Biz de yeni nesil mağazalarımızda hem müşterilerimiz hem de çalışanlarımızın hayatını diji- talleştiriyoruz. Müşterilerimiz, dijital asistan TOBi üzerinden mağaza çalışa- nımızla özel QR kod ile buluşuyor ve evine istediği cihazın gönderilmesi gibi daha önce mağazalarımızda bulunmayan birçok hizmeti alabiliyor. Mağaza çalışanlarımız da kullandıkları mobil uygulama üzerinden TOBi ile her sabah mağaza performanslarını takip ede- biliyor. Daha önce sadece satış kanalı olan mağazaları, Vodafone Yanımda ve TOBi’nin gücüyle neredeyse tüm hiz- metleri veren birer nokta haline dönüştürdük. Yeni nesil perakende anlayışıyla dijital ve fiziksel mağazaları birbirine rakip değil birbirini tamamlayan unsurlar olarak konumlayıp müşterimize en iyi deneyimi sağlamayı hedefliyoruz.

Müşterilerinize bütçe dostu fırsatlar, indirim avantajları ve çeşitli ödeme kolaylıkları sunduğunuz Vodafone FLEX dünyasında gelinen noktayı anlatır mısınız?

Vodafone FLEX, müşterilerimizin ihtiyaç ve talepleri için çok geniş ve çeşitli ürün portföyü sunan bir son teknoloji dünyası. FLEX ile bütçe dostu fırsatlar, indirim avantajları ve çeşitli ödeme kolaylıkları sağlıyoruz. Müşterilerimiz, zengin seçenekler arasından aradığı ürüne kolayca ulaşabildiği gibi kendine uygun ödeme yöntemini de seçebiliyor. FLEX dünyası “ürünü seç, ödemeni seç ve kolayca al” ilkesine dayanıyor. Örneğin, Vodafone FLEX ile müşterilerimiz ikinci el telefonlarını Vodafone’a ge- tirdiklerinde eski telefonlarını peşinat yaparak birbirinden farklı yeni nesil aksesuarlara sahip olabiliyor. Eski telefonunuzu Vodafone’a getirerek, örneğin akıllı fritözü indirimli satın alabiliyorsunuz. FLEX ile son 1 yılda yaklaşık 3 milyon teknolojik ürün ve satış sonrası hizmet paketi satışı gerçekleştirdik. Vodafone FLEX’i geliştirmeye ve perakende kanalında ezber bozan işlere imza atmaya devam edeceğiz.

Vodafone Yanımda uygulaması ile sunduğunuz hizmetler ve kazanılan avantajlar neler?

Vodafone Yanımda, tüketicinin nabzı- nı tutabilmemizi sağlayan önemli bir veri kaynağı. Bu uygulama sayesinde tüketici eğilimlerini gözlemleyebiliyor, hangi alışkanlıkların kalıcı olabileceği- ni tahmin edebiliyoruz. Vodafone Ya- nımda bugün ayda 16 milyonu aşkın kişinin yaklaşık 300 milyon kez girdiği, Türkiye’nin en çok kullanılan ve en sevilen mobil uygulamalarından biri. Müşterilerimiz, bu uygulamayı her 36 saatte bir kullanıyor. Bundan 4 yıl önce Vodafone Yanımda üzerinden sadakat platformumuz Vodafone Yanımda Fırsatlar Dünyası’nı sunduk. Telekom sektöründe bir ilk olan bu platformda çeşitli kategorilerde 100’ü aşkın farklı markanın 400’ü aşkın fırsat kampanyasını su- nuyoruz. Platformumuzun aylık tekil kullanıcı sayısı 10 milyona, ziyaret sayısı 80 milyona, işlem sayısı 300 bine ulaştı. 2 yıl önce de online alışveriş platformumuz Her Şey Yanımda’yı sunduk. Her Şey Yanımda, telekom sektöründe Türkiye’de ilk defa tüm kategorilerde hizmet veren bir dijital pazaryeri. Bu platformda cep telefonları, elektronik, dijital servisler, oyun, moda, ofis-kırta- siye, kozmetik ve kişisel bakım, ayakkabı-çanta-aksesuar, spor ve outdoor, anne-bebek, ev-yaşam, petshop, medi- kal ürünler ve oto aksesuar olmak üzere farklı kategorilerde 4 milyonu aşkın ürün sunuluyor. Toplam bin aktif mağazanın faaliyet gösterdiği Her Şey Yanımda platformunda toplam satışlar 5,4 milyonu geçerken, platformun ziyaret edilme sayısı 188 milyona yaklaştı. Şim- dilik sadece Her Şey Yanımda içinden sunduğumuz “Cüzdan” özelliği sayesin- de müşterilerimiz Her Şey Yanımda’da yer alan Şansını Kazı oyunundan kazan- dığı puanları cüzdanlarında biriktirerek Her Şey Yanımda alışverişlerinde kullanabiliyor. Geçen yıl Vodafone Yanımda üzerinden bir servis daha sunduk. Bir seyahat için gerekli olabilecek her türlü ihtiyaç düşünülerek tasarlanan platformumuz Seyahat Yanımda, uçak-oto- büs bileti, otel rezervasyonu, tur, araç kiralama ve havalimanı transferi gibi birçok işlemin hem yurt içinde hem de yurt dışında ekonomik ve kolay şekilde gerçekleşmesini sağlıyor. Seyahat Yanımda’da 400’den fazla havayoluna uçuş imkanı ve 500 bini aşkın noktada otel seçeneği sunuluyor. Vodafone Yanımda içinde yakın zamanda hayata geçirdi- ğimiz Eğlence Yanımda kategorisinde yer alan İzle Eğlen aracılığıyla müşteri- lerimiz BluTV, YouTube Premium gibi dünyaca ünlü dijital platformlara üye olabilecek. Eğlence Yanımda altında yer alan Kazan Eğlen içinden müşte- rilerimiz çekilişlere katılmak, oyunlar oynamak, arkadaşlarını Vodafone Yanımda’ya davet etmek gibi pek çok farklı yöntemle çeşitli GSM ve GSM dışı ödüller kazanabiliyor.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.