“YENİ VE FARKLI BİR YAŞAM TARZININ ÖNCÜSÜYÜZ”

Dünyanın en etik şirketlerinden biri olmayı hedefleyen
Samsung, sahip olduğu yeteneği ve teknolojisini daha iyi bir küresel topluma katkıda bulunan üstün ürün ve hizmetler yaratmak için başarıyla kullanıyor. Gündemine yapay zekayı alan şirket, daha konforlu, sürdürülebilir ve herkes için daha kapsayıcı bir yaşam tarzı sunabilmek adına çalışmalarını hız kesmeden sürdürüyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Samsung Türkiye Tüketici Elektroniği Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Mert Gürsoy, pazarlama stratejilerinin yanı sıra, inovasyon ve enerji verimliliği konularındaki çalışmalarını aktarıyor.

Tüketicinin ihtiyaç ve beklentilerini merkeze alarak önceliklendiren Samsung’un pazarlama stratejisini ve başarı yaratan dinamiklerini anlatır mısınız?

Samsung olarak pazarlama stratejimizi en temelde ürünlerimize yenilikçi ve öncü teknolojileri entegre ederek insan yaşamına değer katmak ve tüketiciye kusursuz bir ekosistem deneyimi sunmak olarak biçimlendiriyoruz. Aslında sadece gündelik yaşamda kullanılan telefon, beyaz eşya, TV gibi ürünleri piyasaya sunmanın ötesinde, yeni ve farklı bir yaşam tarzının da öncüsü olarak konumlanıyoruz. 2024’te ana gündemimiz ise yapay zeka ve yapay zekanın insan yaşamını kolaylaştıran yönleri. Samsung olarak, yapay zeka teknolojisini sadece belirli ürünlerde değil, geniş bir ürün yelpazesinde kullanarak bu deneyimi daha ileriye taşıyoruz. Bu yaklaşım, bir ekosistem oluşturuyor. Yapay zekayı sadece birkaç cihazla sınırlı tutmak yerine, farklı ürün gruplarımıza entegre ediyoruz. Bu strateji, kullanıcılarımıza sadece bir ürünün değil, tüm ev aletlerinin birbiriyle uyumlu çalıştığı bir yaşam alanı sunmayı hedefliyor. Biz bu kapsamda, Wi-Fi ile bağlanabilen ve uzaktan kontrol edilebilen ürünlere BESPOKE AI diyoruz. Yapay zeka özellikli beyaz eşya ürünlerimizin birbiriyle bağlantılı ve uyumlu olarak çalıştığı, akıllı ve bağlantılı bir yaşamı ifade ediyor. Samsung olarak, teknolojinin sadece işlevsel değil, aynı zamanda çevreye duyarlı ve kullanıcı dostu olması gerektiğine inanıyoruz. Bu nedenle, yapay zeka ve diğer ileri teknolojileri, kullanıcılarımızın yaşam kalitesini artıracak şekilde tasarlıyor ve entegre ediyoruz. Bu, bize sadece bir ürün gamı değil, bir yaşam biçimi sunma fırsatı veriyor. Samsung ürünleri, kullanıcıların ihtiyaçlarına göre kendilerini adapte ederken enerji tasarrufu sağlıyor. Böylece daha kişiselleştirilmiş bir kullanıcı deneyimi sunuyor. Akıllı ev cihazları, giyilebilir teknolojiler ve bağlantılı yaşam tarzları gibi alanlar ön plana çıkarken, evlerimizde her gün kullandığımız beyaz eşyaların ihtiyaçlarımızı karşılamanın ötesinde her anımıza değer katarak bize daha konforlu ve verimli yaşam sunmasını amaçlıyoruz. Tüm bu dinamikler Samsung’un ürün kullanımının sınırlarının ötesine geçerek, kullanıcılara benzersiz teknolojik cihaz ve ekosistem deneyimi sunmasını ve fark yaratabilmesini sağlıyor.

2024 yılı hedeflerinizi, yeni projeleri ve yeni yıla dair beklentilerinizi öğrenebilir miyiz?

Yapay zeka dünyamızı dönüştürürken iletişim ve bağlantılı yaşamı yeni bir noktaya taşıyor. Samsung olarak, yıllardır yapay zekaya stratejik olarak yatırım yapıyoruz. Daha konforlu, sürdürülebilir ve herkes için daha kapsayıcı bir yaşam tarzı sunabilmek için AI teknolojisinin kilit bir önemi olduğunu düşünüyoruz. Yapay zeka teknolojisinin ürün entegrasyonunun ötesine geçmesi ve hayatımızın tüm alanlarında kişiselleştirilmiş etki yaratması gerektiğine inanıyoruz. Dolayısıyla 2024 yılında ana gündemimiz, yapay zeka ve yapay zeka teknolojilerini günlük yaşamda kullandığımız teknolojilere entegre ederek yaşamımızı kolaylaştırmasını, yaşam tarzımıza değer katmasını sağlamak. Bu yılın başında Galaxy S24 serimizle mobil cihazlarda yapay zeka çağını başlattık. Yapay zeka özelliklerini TV ve beyaz eşya gibi çeşitli ürün serilerimizde de kullanıyoruz. Piyasaya sunacağımız birçok üründe yapay zeka entegrasyonunu görmek mümkün. 2024 yılında bir başka önemli gelişme de Samsung House’un açılışı oldu. En son teknolojilerle donatılan Samsung markalı beyaz eşyaların yer aldığı, Samsung ekosistemiyle donatılmış yaşamın nasıl olduğunun somut olarak deneyimlenebileceği bir ortam sunduğumuz Samsung House’un açılışını nisan ayı itibarıyla gerçekleştirdik. Burada tüketicilerimize Samsung dünyasını deneyimletmeyi ve farklı ihtiyaçlara çözüm sunmayı amaçlıyoruz.

İnovasyon ve enerji verimliliği, üzerinde çok çalıştığınız ve önem verdiğiniz konuların başında geliyor. Bu anlamda yaptığınız çalışmaları ve gelişmeleri aktarır mısınız?

SmartThings’in sunduğu yenilikçi özellikler, Samsung’un tüketici elektroniğinde yapay zekayı nasıl entegre ettiğinin ve kullanıcı deneyimini nasıl zenginleştirdiğinin somut örnekleri arasında yer alıyor. SmartThings bağlantısının gücüyle desteklenen yeni ürünlerimiz, uygulamalarımız ve özelliklerimiz var. İnovasyon ve enerji verimliliği, 2024 beyaz eşya ürünlerimizde en fazla göze çarpan özellikler arasında yer alıyor. Örneğin, AI Family Hub™+ özellikli ve AI Vision Inside donanımlı 2024 Bespoke 4-Door Flex™ buzdolabımız Samsung dünyasında bir ilk. Bu buzdolabı, mutfaktaki deneyimi zenginleştirmek için tasarlandı ve bir dizi yenilikçi teknolojiyle donatıldı. Dahili akıllı kamera, AI Vision Inside teknolojisi ile iç ve dış ortamdaki öğeleri tanıyabiliyor ve yaklaşık bir milyon gıda fotoğrafından oluşan veri seti üzerinden 33 farklı taze gıda maddesini tanımlayabiliyor. Kullanıcılar, Family Hub™+ ekranında yiyeceklerin son kullanma tarihlerini takip edebiliyor. Ayrıca bu buzdolabı, ürünlerin son kullanma tarihi yaklaştığında kullanıcıları uyarabiliyor. Samsung’un Anyplace İndüksiyonlu Ocağı ve Slide-in Serisi, mutfakta yemek hazırlama sürecini kolaylaştırmak için 7 inç LCD ekran ile donatıldı. Bu cihazlar, kullanıcıların Family Hub™+’tan seçtikleri tarifleri görüntüleyebilmelerini sağlıyor. Anyplace İndüksiyonlu Ocak, indüksiyon levha bobini teknolojisi sayesinde tencerelerin ve tavaların ocağın herhangi bir yerinde verimli şekilde ısıtılmasını sağlıyor. Samsung Food uygulamamız da mutfak deneyimini zenginleştiren bir başka örnek. Bu uygulama, geliştirilmiş yapay zeka özellikleri sayesinde kullanıcıların diyet gereksinimlerine göre tarifleri kişiselleştirmelerine olanak tanıyor. Geliştirilmiş Vision AI ile ‘Görüntüden Tarife’ fonksiyonu, fotoğraflardaki yemekleri ve gıda maddelerini tanıyarak, bu malzemelerle yapabileceğiniz yemekleri keşfetmenize yardımcı oluyor. Kişiye Özel Yemek Planı ise, Samsung Health profilleri ile entegre çalışarak sağlık ihtiyaçlarına göre kişiselleştirilmiş yemekler oluşturuyor. Biz bu ürünleri global ölçekte üretiyoruz. Bu ürünler ve hizmetlerin bazıları Türkiye’de var, bazıları ise henüz yok. Ancak arzumuz en yakın zamanda Türkiye’de de tüketicilerimizle buluşturmak. JetBot AI+ gibi ürünlerde kullanılan mekansal yapay zeka teknolojisi ile akıllı ev sistemlerini geliştiriyoruz. Bu teknoloji sayesinde her evin boyutları ve ortamı göz önünde bulundurularak daha iyi bir akıllı ev deneyimi sağlanıyor. Samsung’un çamaşır makinelerinde sunduğu yapay zeka (AI) desteği, kullanıcıların alışkanlıklarını öğrenerek en sık kullanılan yıkama programını ve belirli ayarları görüntülemeye imkan sunuyor. SmartThings Energy’nin yapay zeka destekli enerji modu, daha fazla cihaz ve bölgede desteklenirken enerji tasarrufunu da artırıyor. Bu özelliğe sahip buzdolaplarında yüzde 15’e kadar enerji tasarrufu sağlanırken, SmartThings Yapay Zeka Enerji Modu sayesinde klimalarda yüzde 20’ye kadar enerji tasarrufu sağlanıyor. Bu özelliğe sahip çamaşır makinelerinin bazı yıkama programlarındaysa enerji tasarrufu yüzde 70’i buluyor.

SAMSUNG’UN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ODAKLI PAZARLAMA STRATEJİSİNDE 4 ANA UNSUR

• Sürdürülebilir ürün tasarımı: Birinci unsur, elbette sürdürülebilirliğin standartlarını karşılayabilen ürünler geliştirmek. Bunun yolu da enerji verimliliğini sağlamaya yönelik teknolojiler geliştirmekten ve daha uzun ürün kullanım ömrü sunabilmekten geçiyor. Samsung, tüm ekosistem ürünlerinde herhangi bir inovasyona imza atarken öncelikli olarak enerji verimliliğini, daha sağlıklı ve uzun kullanım ömrü sunabilmeyi ele alıyor. Ürün ve hizmet geliştirmelerini bu doğrultuda gerçekleştiriyoruz.

• Sürdürülebilirlik hedeflerinin belirlenmesinde ve aktarımında şeffaflık: İkinci unsur sürdürülebilirlik konusunda attığımız tüm adımlara ilişkin şeffaf bir yaklaşım benimsemek. Samsung olarak sürdürülebilirlik hedeflerimizi belirlerken öncelikle şeffaflık ve dürüstlük ilkesiyle hareket ediyor, kullanıcılarımızdan gelen geri bildirimlere kulak veriyoruz.

• Sürdürülebilirlik süreçlerinin katılımcı olması: Üçüncü unsur, faaliyet gösterilen yerellerdeki ihtiyaçlara uygun sosyal sorumluluk projeleri geliştirmek, farklı paydaşlarla iş birliği yaparak toplum için değer üretebilmek. Bu yaklaşım sürdürülebilirlik stratejisinin ayrılmaz bir parçası olarak görülmeli ve proje geliştirme süreçlerine farklı paydaşlar dahil edilmeli.

• Farkındalık oluşturabilme: Dördüncü unsur ise ürünlerdeki sürdürülebilirlik standartlarını tüketicilere ve topluma anlatarak farkındalık oluşturma ve bu yöndeki çabalara dikkat çekebilmek olmalı. Çünkü sürdürülebilir tüketimin başarılmasının en önemli ayağı, tüketicinin bilinçli tercihler yapabilmesi. Özellikle beyaz eşya, TV, mobil cihazlar gibi hayatımızın ayrılmaz birer parçası haline gelen ürünlerde ve ambalajlarında kullanılan çevreci malzemelerden bu ürünlerin kullanımı esnasındaki enerji tasarrufu ve kullanım ömrü sonundaki çevreci prosedürlere kadar yapılan tüketim tercihinin gezegene katacaklarını tüketicinin bilmesi ve herhangi bir ürünü satın alırken bilinçli tercih yapabilmesi önemsenmeli.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.