“”YENİLİKÇİ TEKNOLOJİLERLE YÜKSEK VERİMLİLİK SUNUYORUZ”

Teknoloji dünyasının hızla büyüyen güçlü şirketlerinden Anker, ileri teknolojilerle sektörüne öncülük ediyor. Müşterilerinin yaşamlarının her anına konfor ve değer katmak için sürekli olarak kendisini yenileyen şirketin dinamikleri de yüksek kalite ve dayanıklılık üzerine kurulu. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Anker Türkiye ve Orta Asya Ülke Müdürü Cem Bodur, 2024 yılı yeni ürün portföylerini ve kullanıcıları bekleyen trendleri de bizlere aktarıyor.

Sektörünün güçlü markası Anker olarak geçtiğimiz yıla dair değerlendirmelerinizi alabilir miyiz? Anker, 2023 yılında hedeflerinde hangi noktalara ulaştı?

Hem globalde hem de Anker Türkiye olarak keyifli bir yıl geçirdik. Aslında ekonomik olarak zor bir yıldı. 2022 yılında global ciromuzu 2,2 milyar dolarla kapattık. Bu yılki büyüme hedefimiz ise yüzde 35 civarında. Süreç planladığımız şekilde devam etti ve sonuçlandı diyebilirim. Aynı resmi Türkiye için de düşündük. Biz de hedeflediğimiz cironun oransal anlamda çok ciddi üzerine çıktığımızı söyleyebilirim. Tabii burada çözüm ortaklarımızın, distribütörümüzün ve bizi kabul eden tüketicilerimizin de büyük bir teveccühü söz konusu. 2023’ü Anker Türkiye olarak yüzde 35-40 civarında büyümeyle kapatacağımızı öngördük. Bugün yüzde 143 gibi bir büyümeyle yılı kapattığımızı söyleyebilirim. Bu noktada Hepsiburada’nın hazırladığı 2023 Alışveriş Trendleri Raporu’ndan bahsetmek isterim. Hepsiburada’nın araştırmasına göre, 2023’te tüketicilerin cep telefonu tercihleri arasında Anker olarak ikinci sırada yer aldık. Özellikle 2023’te online ticaretin hızlı büyüdüğünü gördük. Geçen yılın aynı dönemi ile bu dönemi karşılaştırdığımız zaman 2023’ün ilk altı ayında e-ticaret yüzde 109 büyüdü. Aynı dönemde ocak ve haziran arasına bakacak olursak, önceki yıl e-ticaretin genel ticarete göre yüzde 18,5 olan büyüme oranı Ocak-Haziran 2023 döneminde yüzde 19 olarak gerçekleşti. Bu sonuçta pandeminin de etkisi oldu. İlk altı aydaki sektör kırılımında en çok tercih edilen gruplar yine beyaz eşya ve küçük ev aletleri ardından giyim oldu. Teknoloji ise üçüncü sırada yer aldı. Türkiye hem genç nüfusu hem de penetrasyonun verdiği destekle önümüzdeki yıllarda e-ticarette ciddi anlamda büyüme yaşayacak ülkelerden biri. Yine global ölçekte bakıldığında, gelişmiş ülkelerin gerisinde olduğumuzu görüyoruz. Türkiye’de hala çevrimdışı pazar önemli bir konumda. Perakende dediğimiz fiziksel mağazalarda alışveriş yapmayı seven bir ülkeyiz. Bu mağazalarda ürüne dokunmayı, onu hissetmeyi önemsiyoruz. Global ölçekte biraz geride olsak da çok hızlı büyüme yaşadığımızı söyleyebilirim. Pandemiden önce yüzde 7,5’lerde olan e-ticaret oranı, bugün yüzde 20’lere kadar çıktı.

Anker’in 2024 yılı için yeni ürün portföyü hakkındaki bilgileri alabilir miyiz? Kullanıcılarınızı hangi yenilikler bekliyor?

Anker olarak, teknoloji dünyasının genç şirketlerinden biriyiz ve kelimenin tam anlamıyla inovatif ürünlere imza atıyoruz. Özellikle şarj ürünleri kategorisinde ileri teknolojilerle sektöre öncülük ediyoruz. Bu konuda çok iddialıyız. Biz, sürdürülebilirlik vizyonumuz çerçevesinde yenilenebilir teknoloji kullanmaya devam edeceğiz. Hayatı kolaylaştırmaya devam eden bir ürün grubu olan güvenlik kameraları bizim için çok kıymetli kategorilerden bir tanesi. Bu kategori, içerisine yapay zekanın giydirilmesi ve toplamda 16 tane kamera bağlanabilme özelliğiyle öne çıkıyor. Bu ürün grubunda gelişme olduğunu görebiliyoruz ve bu pazar daha da büyüyor. 3D yazıcımız da önem verdiğimiz yeniliklerimizden. Hem kurumsalda hem de bireysel olarak kullanılabilecek bir ürün grubu olması dolayısıyla bu yeni ürünümüzle pazarda iyi bir oyuncu haline geldik. 2024’te hem kullanıcı dostu hem de teknolojiyi ciddi anlamda içinde barındıran bu ürünlerimizle bu grupta lider olma yolunda ilerliyoruz. Şarj ürünlerinde de yenilikler hiç bitmeyecek. Smartphone işinin ciddi anlamda büyümesi, bu açıdan şarjın ve enerjinin bitmeyeceği, mobilitenin devam edeceği bir dünyada artık yüksek enerjili ama küçük taşınabilir ürün grupları her zaman tercih edilecek.

Anker olarak, sektördeki yerinize dair değerlendirmeleri ve sizi bulunduğunuz konumda güçlendiren stratejileri anlatır mısınız?

Biz sürekli inovasyon ve teknolojiyi takip eden bir firmayız. Yeni ve gelişen teknolojilerle müşterilerimizin yaşamlarının her anına konfor ve değer katıyoruz. Tüketici elektroniği sektöründe globalde lider marka olmamızın en önemli nedeni, ileri teknolojiye sahip kaliteli ürünleri rekabetçi fiyatlarla sunmamız. Yüksek kalite ve dayanıklılık, ileri teknoloji ve inovasyon, erişilebilir fiyat politikası ve müşteri odaklılık politikalarımızla rakiplerimizden ayrışıyoruz. Bu doğrultuda alışveriş deneyimlerini farklılaştırma, yeniliğe teşvik etme, tüketiciyi daha iyi tanıma konularında yeni fırsatlar sunmak için çalışıyoruz. Premium bir markayız ama kullanıcılarımızın ürünlerimize erişilebilir fiyatlarda ulaşmasını sağlamayı amaçlıyoruz. Geniş portföye sahibiz ve farklı ürün gruplarımız nedeniyle tercih ediliyoruz.

Sürdürülebilirliği iş modelinin merkezine alan Anker, ürün tasarımı ve geliştirme süreçlerinde çevre dostu alternatiflerle kullanıcılarına ulaşan bir marka. Bu bağlamda gerçekleştirdiğiniz çalışmaları ve eco-friendly ürünlerin özelliklerini öğrenebilir miyiz?

Ürünlerimizde yenilenebilir teknolojiler kullanıyoruz. 2024’te sürdürülebilirlik vizyonumuz çerçevesinde doğayı korumayı önceliklendirerek eco-friendly ürünleri ön plana çıkartacağız. Örneğin şarj kablolarımızın dış kısmı, mısır ve şeker kamışı gibi bitkilerden elde edilen biyolojik temelli malzemeler kullanılarak oluşturuluyor. Portföyümüzde yer alan, yenilenebilir teknolojiye uygun şarj kabloları, duvar şarjları ve yeni nesil powerbank’ler gibi çevreci ürünler ile taşınabilir güç kaynakları, solar enerjili ürünlerden oluşan yeni kategorilerimizle portföyümüzü daha da genişletmeyi planlıyoruz. Ayrıca, kablo, batarya ve şarj cihazlarımızın malzemesi ve tüm ürünlerimizin paketlenmesi süreçlerinde de çevre dostu yaklaşımımızı sürdürmeye devam ediyoruz. Bu yıl, ürünlerin listelendiği içerik ve görsellerde, doğaya, çevreye, insan ve hayvan sağlığına zarar vermeyen, geri dönüştürülebilir özelliklere sahip olduğunu gösteren çevre dostu ibaresini kullanmaya başlayacağız.

Girişim ekosisteminden gelen bir markasınız ve bu anlamda yatırımlarınız da hız kesmeden devam ediyor. 2024 yılına dair bu alanda ve Ar-Ge’de hedef yatırımlarınız neler?

Girişim ekosisteminden gelen bir marka olarak Ar-Ge ve inovasyona sürekli yatırım yapıyoruz. Global olarak Ar-Ge yatırımlarımız 128 milyon doları aştı. 3 binin üzerindeki çalışanımızın yarısından fazlası Ar-Ge departmanında görev alıyor. Yeni teknoloji ve inovasyonlarla hayatı kolaylaştırma misyonumuz doğrultusunda Ar-Ge’ye çok ciddi yatırımlar yapıyoruz. Örneğin, 2022’de toplam ciromuzun yüzde 41’ini Ar-Ge’ye ayırdık. 2023 yılında global ciromuzu yüzde 35, Ar-Ge yatırımlarımızı ise bir önceki yıla göre yüzde 10 oranında artırma hedefimizi büyük oranda tutturduk. Türkiye pazarında ise 2018 yılından bu yana çift haneli büyümemizi sürdürüyoruz. 2023 yılının tamamında bu başarımızı sürdürdük. 2024’te de bunu devam ettireceğiz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.