“YÜZDE BİN 732 BÜYÜMEYLE YEREL BAŞARIMIZI KÜRESEL ALANA TAŞIDIK”

Dünyada fark yaratan bir marka olma hedefiyle 2015 yılında Silikon Vadisi’nde yola çıkan Yolcu360, sektöründe yarattığı benzersiz hizmetleriyle büyümeye devam ediyor. “Mutluluğu en üst düzeye çıkarmak” vizyonuyla sadece ülkemizde değil tüm dünyada araç kiralamayı kolaylaştıran şirket, globalde de liderliğe oynuyor. “Unicorn” olma hedefiyle küresel ölçekte güçlenen şirket aynı zamanda toplumsal değer yaratan projelerini de önceliklendiriyor. “Misafir odaklı” yaklaşımlarından taviz vermeyen Yolcu360’ın CEO’su Umut Yıldırım, Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlarken şirketlerinin yeni dönemdeki çalışmalarını ve sağladıkları avantajları da bizlerle paylaşıyor.

Araç kiralama sektörü, büyük oyuncuların yer aldığı bir alan. Yolcu360 da sektörde yolculuğunu başarıyla sürdüren güçlü bir şirket. Öncelikle, Silikon Vadisi’ne dayanan tecrübelerinizi ve bu tecrübeler ışığında şirketinizin yola çıkış öyküsünü sizden dinleyebilir miyiz?

Silikon Vadisi’nde kazandığımız tecrübeler bizi hep aynı sonuca götürdü. Asıl patron her zaman müşteridir. Genelde araç kiralama sektörü, insanların gözünde zorluklarla ve engellerle dolu bir sektör olarak algılanır. Ancak biz Yolcu360 olarak bu algıyı kırıp işi kolaylaştırmayı hedefledik. “Koşulsuz misafir mutluluğu” vizyonumuzla bu engelleri aşmayı ve misafir deneyimini rahat, hızlı ve güvenli hale getirmeyi başardık. Hem çalışanlarımızın hem de misafirlerimizin gönül rahatlığıyla tavsiye edeceği bir hizmet oluşturduk. İşte Yolcu360, bu hedefle sektörde ilerlemeye devam ediyor.

Yerel pazardaki başarınızı küresel pazara taşıyarak bir yıl içinde küresel olarak yüzde 1732 oranında büyüme gerçekleştirdiniz. Bu bağlamda, küresel pazardaki çalışmalarınızı ve hedeflerinizi anlatır mısınız? Türkiye pazarıyla global sektör arasında uygulama farklılıklarınız mevcut mu?

Yolcu360, 2023’te yüzde 1732 büyümeyle yerel başarısını küresel alana taşıdı. Bu, inovatif ekibimiz ve bize güvenen kullanıcılarımız sayesinde oldu. Ancak daha çok iş var. Global araç kiralama sektörü hızla büyüyor ve biz lider olmayı hedefliyoruz. Özellikle Avrupa’da büyük ilerleme kaydettik. Şu an 180’den fazla ülkede varız, araç kiralamayı kolaylaştırıyoruz. Türkiye’deki misafir mutluluğu vizyonumuz, dünya geneline yayılacak.

GPTW (Great Place to Work) anketi sonucunda ortaya çıkan yüzde 90 çalışan memnuniyet oranı ile geçtiğimiz yılın “En İyi İşverenler Listesi”nde yer aldınız. Sizi ödüle götüren unsurlar ve projeler neler oldu? En iyi işveren olmanın getirdiği sorumlulukları nasıl değerlendiriyorsunuz?

Yolcu360, geçen sene olduğu gibi bu sene de GPTW olmaya hak kazandı ve en iyi işverenler listesinde yerini aldı. Bu başarı, büyük işler yapma hedefi olan,  inovatif ve cesur bir ekibin ürünü. Hataların öğrenme fırsatları olarak görüldüğü, liderlerin doğal olarak ortaya çıktığı bir ortamda çalışıyoruz. Sosyal ve çözüm odaklı bir çalışma kültürü ile hem işimize hem topluma karşı olan sorumluluklarımızı yerine getiriyoruz. Bu
başarı, aynı zamanda bizi daha büyük hedeflere doğru ilerlemek ve “En İyi İşveren” standartlarını sürdürmek adına motive ediyor.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.