Günümüzde giyim sektöründe perakendecilik, geçmi- şe ve diğer sektörlere göre daha rekabetçi hale geldi. Bu rekabette başarıya ulaşmak için, tüketicilerin bil- gileri ve davranışları doğru analiz edilerek, istek ve ihtiyaç- larına yönelik ürün ve hizmetlerin onlarla buluşturulması zorunludur. E-ticareti e-ticaret yapan ürün gruplarının ba- şında moda giyim ürünleri gelmektedir. Tüketicilerin moda giysileri seçme süreci oldukça karmaşıktır. Bu karmaşıklığın temeli, bireye özgü ve sembolik olmasıdır. Giyim, tüketicile- rin kişisel tarzlarını ve kimliklerini iletmelerini sağlar. Bir di- ğer yandan tüketicilerin korunmak, tanınmak ve süslenmek gibi giysiye yüklediği pek çok amaç vardır. Giyinme, işlevsel amacının yanı sıra sosyal ve duygusal ihtiyaçlardan da kay- naklanabilir. HAZIR GiYiM VE MODA SEKTÖRÜNDE YÜKSELEN E-TiCARET DEVRi Son yıllarda yaygınlaşan uzman sistemler; moda ve hazır giyim endüstrisinde tedarikten stok yönetimine, tasarımdan üretim süreçlerine kadar geniş bir yelpazede uygulama alanı bulmuştur. E-ticaret platformunda hazır giyim pazarının genişlemesi, gün be gün artan rekabetle birlikte, internetin ve verilerle yönetim uygulamalarının hızlı ilerlemesi, moda ve hazır giyim ürünlerinin e-ticaretten de faydalanılmasının önünü açmıştır. Moda ve hazır giyim sektöründe yapılan online alışverişin cezbedici bir hale dönüşmesi için tüketi- cilere tutarlı özel bir deneyim yaşatılması gerekir. Bu tutar- lılık, müşterilerinizin her zaman ne beklemeleri gerektiğini bilmelerine imkân tanıyarak markanızla olan yakınlıkla- rını ve doğal değerlerini güçlendirir. Öte yandan ürünleri satmak için renk kavramı oldukça önemlidir. Renk, moda ürünler için belirleyici bir faktördür. Alışveriş yapan kulla- nıcıların online platformda tekrar tıklamalarına gerek kal- madan seçenekleri görmelerine yardımcı olmak için arama sonuçlarına renk örnekleri eklemek gerekir. Bu, onlara alış- veriş yapmak ve satın almak için harcayabilecekleri zaman kazandırır. Aynı zamanda e-ticaret sitesi sahipleri, pek çok ürünü hızlı bir şekilde görüntülenebildiği sistem kurmala- rı gerekmektedir. Alışveriş tutkunları caddelerde dolaşarak hızlıca vitrinlere göz atmayı severler. Online platformda ise geniş bir ürün yelpazesinin hızlı ve kolay bir şekilde görün- tülenebildiği benzer bir deneyim isterler.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.